29 Reacties

één maand geleden

Hier een ruggenprik gehad, maar wel te laat gezet dus geen persdrang meer. Heb dus eerst 2 uur moeten wachten en daarna op eigen houtje met hulp van de verloskundige geperst (die mij er doorheen praatte en aangaf wanneer ik moest persen). Persen duurde een half uurtje, waar ik echt alles heb gegeven wat ik kon geven. Wist niet dat ik zo’n oerkracht had 😂. Maar ik moet zeggen dat ik mijn bevalling een fijne ervaring vond! Zou ondanks dat ik geen persdrang had er zo weer voor gaan.

één maand geleden

Ik heb ook geen persdrang gehad door de ruggenprik. Maar doordat ik koorts kreeg en de hartslag van mijn dochter omhoog ging had ik maar een uur de tijd om te persen, na het uur is ze met een knip en vaccuumpomp gehaald. Niet de meest ideale bevalling maar ik kijk er niet slecht op terug. De kans dat ik deze keer weer voor een ruggenprik kies is denk ik wel 90% haha.

één maand geleden

Ik schrik een beetje van alle negatieve ervaringen hier😟.. Ik had een weeënstorm dus toen gekozen voor ruggenprik en juist hele goede ervaring mee gehad. Eindelijk was die ondraaglijke pijn weg en kon zelfs weer lachen en op adem komen.. vrij snel merkte ik toen ondanks ruggenprik dat ik druk maar beneden had en "poep"aandrang.. volgenw mij hebben ze toen de medicatie op een gegeven moment uitgezet zodat ik de persweeën wel goed voelde en dat ging perfect en heb ook maar ca. 28 min geperst (1e kindje).. vanaf het moment dat de ruggenprik gezet was, denk ik terug aan een fijne bevalling.. daarvoor was een hel. Ik heb er ook verder niks aan over gehouden gelukkig🙏🏻.. Dus hier wél een positieve ervaring..

één maand geleden

Ik heb na 7 uur weenstormen voor een ruggenprik gekozen. Voelde me toen weer een beetje mezelf. Ik heb alleen geen goede ervaring met de ruggenprik en de persfase. De ruggenprik werd uitgezet. Dus voelde wel weer pijn, maar niet in die heftige mate als ervoor. Alleen ik heb helemaal geen persweeen gehad. Ik trof ook net een slechte shift met personeel in het ziekenhuis die totaal niet duidelijk waren wanneer ik moest persen, maar ik denk als je iemand treft die hier gewoon goed in ondetsteund, dat het dan gewoon een stuk soepeler zal gaan

één maand geleden

Ik las toevallig gisteren iets over een ruggenprik light, waarmee je dus wel gewoon rond kunt lopen en waarmee je nog wel voelt dat er iets gebeurt. Wellicht is dat iets voor je?

één maand geleden

Reactie op Hannn9

Ik las toevallig gisteren iets over een ruggenprik light, waarmee je dus we ...
Walking Epidural, deze wordt alleen maar in een paar ziekenhuizen toegepast. Hier in de omgeving nergens

één maand geleden

Reactie op M_1986

Walking Epidural, deze wordt alleen maar in een paar ziekenhuizen toegepast ...
Oh dan heb je wel echt pech denk ik; hier wordt het in vrijwel alle ziekenhuizen gedaan en in Brabant ook

één maand geleden

Hier ook een positieve ervaring. Ben met de eerste ingeleid en kreeg in de ochtend weeenopwekkers waardoor ik in een storm terecht kwam. Toen om half 12 in de ochtend een ruggenprik genomen en slechts een keer een ophoging gehad. Toen ik om een tweede vroeg kon dit niet meer omdat ik te veel ontsluiting had en binnen 2 uur moest gaan persen en ze wilden dat ik de persweeen goed voelde. Tuurlijk deed dat zeer en heb ik van de pijn overgegeven maar, zonder de ruggenprik had ik uiteindelijk niet zo’n fijne bevalling gehad. Ook toen de prik was uitgewerkt geen complicaties gehad. Bij de tweede wil ik nu op de natuurlijke manier proberen, gewoon om te zien hoe veel mijn lichaam aankan.

één maand geleden

Ik voelde zelf niks meer van de weeën, maar ik kon het zelf doseren met een pompje, dus of ik nog wel iets wilde voelen of helemaal niks. Ik koos voor niks, want ik was kapot 😅 Ik voelde van de persfase alleen een hele erge druk, maar geen pijn. De ruggenprik werd uitgezet, zodra ik mocht persen. Omdat de persfase bij mij maar een kwartier heeft geduurd heb ik helemaal niks gevoeld. De persweeën voelde ik ook niet, maar kon ik op een monitor volgen. Zo wist ik wanneer het tijd was om te persen (en met goede begeleiding van de verloskundige natuurlijk). Al met al was het een hele fijne ervaring!