4 Reacties
één maand geleden
Heel herkenbaar! Die eerste stappen sochtends (of snachts naar de wc) zijn soms zo'n drama dat alle moed voor de dag verdwijnt 😕 Gelukkig trekt het redelijk bij na wat rondlopen (en blaas legen). Ik slaap de laatste nachten juist zonder kussen tussen mn benen en dat gaat opeens een stuk beter :) Misschien omdat ik het kussen constant aan het vastklemmen was of niet de juiste dikte? Zonder kussen slapen geeft wel weer meer druk op mn heup, de perfecte oplossing heb ik dus niet voor je. Hopelijk kan een bekkenfysio je helpen, daar heb ik geleerd dat het (bij mij) ook uitmaakt hoe gespannen/ontspannen mijn kuiten en enkels zijn.
één maand geleden
Ik volg even! Heb ook erg veel last van pijn aan mn symfyse. Bij de bekkenfysio geweest maar heb niet het idee dat de oefeningen helpen.. kan soms wel huilen van de pijn, alsof het gebroken is. Vooral op een dag waar ik wellicht wat meer heb gedaan als dat ik aan zou kunnen. Soms denk ik moet ik zo een papegaai aan mn bed bevestigen waar ik me dan aan kan optrekken😅😫
één maand geleden
Ik loop bij bekkenfysio ook. Ze raadde mij juist aan om kussen niet tussen je benen te klemmen. Hierdoor houdt je spanning op je bovenbenen wat ook spanning houdt op je bekkenbodem wat weer pijnklachten geeft gezien er ook ontspanning moet zijn. Ik leg het onderste been soort gestrekt en dan kussen ernaast en daar rust opgetrokken mn andere been op ter hoogte van mn knie. Is t zo duidelijk?😂 lastig uitleggen haha. Zeg maar zoals op de foto maar dan met kusssn onder de knie.