8 Reacties
茅茅n dag geleden
Herkenbaar! Inderdaad een brace! Ik heb een carpaal tunnel syndroom brace besteld alleen js het bij mij (nog) niet zover dat ik m hoef te gebruiken. Verder laat ik elke avond voor het slapen mijn vriend mijn handen en polsen masseren met handcr猫me en hij zet dan drukpunten aan dat het vocht weg kan, zoals het midden van de handpalm, tussen de vingers in en de vingers zelf.
Als laatste drink ik 2 kopjes brandnetelthee voor het slapen gaan, is vochtafdrijvend, maar volgensmij kan het ook de baarmoeder stimuleren dus check het vooral even bij je vk voor de zekerheid (:
Door al deze dingen heb ik minder last 馃檹馃徏
茅茅n dag geleden
Het is vooral belangrijk dat je je handen/polsen in rechte positie houdt tijdens je slaap. Door ze te buigen/in elkaar te vouwen maak je de ruimte (Carpale tunnel) kleiner waardoor de pijn erger wordt. Als je dat zelf lukt heb je niet eens een Brace nodig ;)
茅茅n dag geleden
Ik heb dit met mijn vorige zwangerschap ook zo machtig erg gehad. Zo ontzettend veel pijn 馃ゴ
Een brace dragen helpt. koop een goede brace waardoor je pols echt even niet meer kan bewegen, dus niet zo'n elastische want dan kan je pols alsnog ietsjes bewegen en dan heb je het nog steeds.
Ik had op een gegeven moment braces met metalen balkjes erin bij de pols, deze werkte voor mij het beste.
Zwaardere dingen tillen op de dag zoveel mogelijk vermijden of eventueel met brace. Bijvoorbeeld water afgieten van grote pannen of boodschappen tillen.
Tussendoor de brace wel gewoon af doen om je spiermassa wel te behouden is fijn.
Bij de acute pijn, dus in de nacht bijvoorbeeld als je er wakker van wordt, dan helpt warm water het snelst (misschien ook wel watmtecomprssen bedenk ik mij nu, die kun je ook in je buurt leggen). Verder mag je alleen maar paracetamol gebruiken in je zwangerschap hiervoor en dat duurt een half uurtje voor het ingewerkt is. Pcm uit preventie voor het slapen nemen werkte bij mij totaal niet, dus dat zou ik niet aanraden.
Het gaat niet weg, mits je ineens geen vocht meer gaat vasthouden maar die kans is nihil. Het is dus wel afzien tot de bevalling.
1 troost misschien, ik heb na mijn bevalling eigenlijk ook de braces nooit meer aan hoeven te doen. Was ineens weg. Hoop voor je dat het bij jou ook zo zal zijn.
Heel veel sterkte
茅茅n dag geleden
Ik heb carpaal tunnel syndroom de laatste drie maanden van mijn vorige zwangerschap gehad en tot max drie maanden na bevalling gehad. Na de bevalling werd het echt een stukkkkkkkkk beter en was het alleen soms in de nacht. Maar het is inderdaad pijnlijk en erg vervelend. Helaas hielp bij mij niets. Zelfs afdrogen en een knoop was ellendeeeee.
Heb het nu soms wel in de nacht en ben over 8 weken uitgerekend dus hopelijk wordt het niet erger maar ik snap je klachten helemaal!