16 Reacties
16 dagen geleden
Ik ga wederom de bevalling tegemoet met het idee thuis te bevallen (2x eerder) dus dan is het douchen of tens. Tens had ik bij de eerste in het zicht liggen maar niet gebruikt omdat het zo snel ging nadat ik onder de douche stapte.
Nu heb ik voor het geval ik toch naar het ziekenhuis ga de optie tot pijnbestrijding open gelaten waarbij ik de verloskundige wil laten inschatten waar ik meer baat bij heb; als ze toch snelheid verwachten morfine. En als ze verwachten dat het langer gaat duren een ruggeprik; maar dan wil ik wel de walging epidural.
Maar ik hoop op niets en thuis🤞🏻🍀
16 dagen geleden
Ik heb 2x niets gehad en ga daar nu ook weer voor. Op de momenten dat het écht te pijnlijk werd kon het niet meer omdat de baby er al bijna was. Dus dan is het wel vol te houden, 2 snelle bevallingen gehad. Maar het ligt heel erg aan hoe de bevalling verloopt, ik sluit niet bij voorbaat al iets uit!
16 dagen geleden
Ik hoop dat ik een bevalling mag hebben als bij de eerste (geen ingrepen, geen hechtingen, van eerste wee tot geboorte precies 12 uur) en ik had toen voor de laatste centimeters lachgas; ik vond dat echt perfect werken 👌 moet je wel in het bevalcentrum of ziekenhuis zijn natuurlijk, maar de verloskundige mag dat gewoon zelf toedienen
16 dagen geleden
Bij de eerste het tot 7 cm zonder pijnbestrijding kunnen doen maar zat toen in een weeën storm en het was niet meer te doen. Eerst lachgas geprobeerd maar uiteindelijk toch ruggenprik gehad. Was achteraf wel fijn want het werd alsnog een spoed keizersnede.
Hoop bij deze het zonder pijnbestrijding te doen en vaginale te bevallen
16 dagen geleden
Ik heb 1 keer een ruggen prik gehad en heb dat niet als prettig ervaren. Bij de andere bevallingen heb ik hier dan ook niet voor gekozen.
2 bevallingen zonder pijnbestrijding en de laatste met morfine pompje, dit was soms fijn, omdat het de scherpe randjes eraf haalde maar het gaf me ook een duizelig en misselijk gevoel, maar al met al zou ik er dit keer toch niet voor kiezen, omdat dit voor een slechte start zorgde bij de baby, die was gewoon ‘high’ en had hierdoor ademhalingsproblemen.
16 dagen geleden
Ik heb bij mijn vorige bevalling remifentanil gekregen pas na volledige ontsluiting, mag officieel niet maar dat kwam doordat ik behoorlijk in paniek was. Ik vond het eigenlijk helemaal niet relaxed. Werd er vooral duf en stoned van 😂
Wil het dit x zonder proberen. Tot de 9/10cm vond ik het wel te doen, ondanks een flinke weernstorm. Maar het ging dan ook super snel, dus dat scheelt heel erg.
Vriendinnen van me zijn heel erg te spreken over een ruggenprik.
16 dagen geleden
Vorige bevalling ging snel en met 'goede' weeën, toen het echt zeer ging doen was ik al bij de persfase. Day kon ik nog wel hebben.
Ik sluit ruggenprik niet uit, maar als het weer vlot gaat vind ik het niet nodig. Heb nu wel een TENS gekocht en hoop geen ctg te hoeven, dan kan ik onder de douche.
Verder mag verloskundige ter plekke met memeedenken of het nodig gaat zijn en zo ja, wat. Heb me goed ingelezen om afweging te kunnen maken.
Heb niet heel sterke behoefte aan morfine/lachgas, ben bang voor misselijkheid. En als ik precies iets slecht trek...
16 dagen geleden
Ruggenprik gehad bij de eerste, was erg fijn maar ik had hierdoor geen weeën activiteit meer, dus met 10 cm uitsluiting moest ik eerst 2 uur wachten tot de verdoving uitgewerkt was. Had 6:00 kunnen bevallen ipv 10:45 🫠😂
16 dagen geleden
Bij onze eerste dochter ruggenprik en is een semi spoed keizersnede geworden, nu als het goed is een geplande keizersnede dus ruggenprik
16 dagen geleden
Heb bij 1ste bevalling een ruggenprik gehad die na 1 uur al uitgewerkt was en midden in een weeenstorm, bij de 2e krijg ik een morfine pompje bij de 9cm maar eerlijk deed dit voor mij niks. Voor nu ga ik er opnieuw open in indien nodig zal ik waarschijnlijk om een ruggenprik vragen.
15 dagen geleden
Ik kijk even hoe het loopt en sluit niks uit. Ik moet sowieso in ziekenhuis bevallen ivm inleiding. Vorige keer ruggenprik gehad. Alhoewel ik er wel koorts van kreeg was het heerlijk. Ik heb idee dat ik daardoor dag na bevalling alweer enorm was opgeknapt en erg fit was.