9 Reacties

één maand geleden

Ik heb sinds week 12 van mijn zwangerschap een cerclage ivm voorgeschiedenis (vroeggeboorte). De eerste 1,5 week rustig aan gedaan en daarna weer veel opgepakt. Je mag me ook een berichtje sturen.

11 dagen geleden

Sinds week 14 heb ik een buik Cerclage ivm twee extreme vroeggeboorten rond 19 weken. Inmiddels 26 weken onderweg en ik heb geen moment spijt gehad. Begrijp me niet verkeerd operaties zijn ingrijpend en er zijn risico’s aan verbonden maar voor mij was dit de beste optie. Je mag me altijd een berichtje sturen

11 dagen geleden

Ik heb zelf hem ook laten zeten op de 27 aug en moet zeggen ben blij dat ik het gedaan heb. Bleek achteraf een hele goeie keuze geweest te zijn zei de gynaecoloog aangezien mijn baarmoedermond al heel week was

11 dagen geleden

Ik heb woensdag een cerclage gekregen op de laatste mogelijke dag. (23w6d) Ik doe nu heeel rustig aan. Zo nu en dag wat krampjes, minimale bloedverlies en verder echt nergens last van. Ik hoop over 1 week lekker weer beetje bij beetje te kunnen doen. Maar voor nu, living the granny life😅 Mijn man zegt je maar overal komen zoals het begint met een b. Bed, bank, badkamer en b-w 😂🤣😂 Ik heb absoluut geen spijt. Als dit betekent dat mijn zoon veilig geboren kan worden over een paar weken (en niet nu!) Ik ben heel tevreden. Pb als je vragen hebt of stel ze hier gewoon gerust 💜

11 dagen geleden

Ja ik begin nu langzaam aan weer met kleine dingen op te pakken wasjes draaien vaatwasser in en uitpakken en kleine dingetjes koken waar ik niet lang bij hoeft te staan. Verder rustig aan volgende week wil ik weer een rondje gaan lopen en wat meer gaan doen met onze dochter. Ik heb de cerclage gekregen met 22+1 dus hoop ook dat onze kleine nog even blijft zitten

9 dagen geleden

Ik heb een cerclage momenteel. Hij is bij mij met 18 weken geplaatst en ik ben nu 26 weken. Om heel eerlijk te zijn kan je alles doen maar wordt het zwaar afgeraden, denk aan zwaar tillen. Ik merk ook dat als ik bijvoorbeeld te lang heb gelopen dat het pijn doet of als ik iets zwaars heb getild. Met mijn vorige zwangerschap heb ik meegedaan aan een studie en heb ik ipv cerclage een pessarium gekregen. Daar kon ik voor mijn gevoel wat meer mee (want het is geen hechting maar een plastic ring wat ze om je baarmoedermond heen doen) maar mijn lichaam ging er wel tegen vechten en kreeg veel vaginale schimmels en infecties. Nu met de cerclage doe ik gewoon wat ik kan, elke dag dat het er zit is voor mij mooi meegenomen.

9 dagen geleden

Moet er wel bij zeggen dat ik de eerste twee dagen na de operatie echt plat heb gelegen en pas met dag drie weer rustig aan mijn huishouden en de dagelijkse bezigheid met mijn kinderen heb opgepakt

9 dagen geleden

Reactie op Siesem

Ik heb een cerclage momenteel. Hij is bij mij met 18 weken geplaatst en ik ...
Aah oke ja ik heb hem nu ook met 21 weken zwangerschap geplaatst. Wat zijn dingen die je nog wel kunt doen? Ben namelijk zelf erg op zoek naar wel wat beweging zodat ik niet steeds thuis hoef te zitten.

9 dagen geleden

Reactie op Marnet2013

Aah oke ja ik heb hem nu ook met 21 weken zwangerschap geplaatst. Wat zijn ...
Ik heb twee kindjes van onder de 3 dus helemaal niks doen kan eigenlijk niet. Ik wandel wel met ze en doe eigenlijk gewoon alles wat ik hiervoor deed behalve het tillen. De ene dag heb ik wel last van en de andere dag niet. Het is echt luisteren naar je lichaam en hoe het reageert op bepaalde handelingen. Mijn baarmoedermond is ook heel week vertelde de verloskundige mij en heb ook last van harde buiken. Dus ik doe zo veel mogelijk hetzelfde als eerst en sommige dagen wat minder. Elke dag dat de cerclage zit en het goed gaat is een dag verder in je bent in je zwangerschap. En als je ergens over wilt praten kan je me altijd een berichtje sturen 🤍