28 Reacties

3 maanden geleden

Hier is een super goede informatieve video over van verlosmoeder op youtube!

3 maanden geleden

https://youtu.be/1cOoxMbs2wQ?si=22K2COgdveexEYOL

3 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad. Moest op een later termijn weer een locatie ligging echo voor de placenta. En toen was hij keurig verschoven en kon ik natuurlijk bevallen.

3 maanden geleden

Reactie op Narges2022

https://youtu.be/1cOoxMbs2wQ?si=22K2COgdveexEYOL
Hele fijne video! Zelf gisteren ook te horen gekregen dat ik een laag liggende placenta heb, maar heb er nog wel alle vertrouwen in dat het bijtrekt!☺️

3 maanden geleden

Reactie op Narges2022

Hier is een super goede informatieve video over van verlosmoeder op youtube ...
Super fijn filmpje! Bedankt voor het delen. Het komt zoals het komt. Voorbereid zijn op welke scenario's mogelijk zijn helpt mij heel erg dus dank!

3 maanden geleden

Reactie op Dani24

Hele fijne video! Zelf gisteren ook te horen gekregen dat ik een laag ligge ...
Ik probeer vertrouwen te hebben. Maar mijn placenta moet dus nog 4-5 cm opschuiven. Klinkt als heel veel.

3 maanden geleden

Ik heb dit ook bij de 20 weken echo te horen gekregen, maar eerlijk gezegd maak ik me er niet zo'n zorgen om. Bij 32 weken kijken ze nog een keertje dus dan kijk ik weer verder 🤗 schijnt best vaak voor te komen en in de meeste gevallen trekt het bij met het groeien van de baarmoeder dus daar hou ik me aan vast!

3 maanden geleden

Ik heb het met de 13 weken echo ook te horen gekregen maar kan dus nog alle kanten op. Moet je nu het met de 20 weken nog zo is eigenlijk ergens rekening mee houden? Als je gaat googelen op laagliggende placenta kwam ik uit bij een placenta preavia en daar werd ik niet vrolijk van

3 maanden geleden

Ken je de podcast Adem in adem uit? De tweede aflevering van het eerste seizoen gaat hierover. Misschien helpt dat ook voor info!

3 maanden geleden

Kan echt nog alle kanten op , en volgens de gyn hier verschilt het zelfs per dag en kan het optisch bedrog zijn in dit termijn.. bij mij lag hij er de ene dag overheen en er zou zelfs een groot vat zitten.de volgende dag moest de 20 weken echo opnieuw (ivm een afwijking aan de baby dus niet per se voor de placenta) toen zat er ruim 3 cm tussen. Het ligt er op dit moment echt aan hoe de baby ligt en de baarmoeder is nog niet helemaal uitgerekt en krimpt dus soms zelfs wat in

3 maanden geleden

Ik had dit met 13 weken. Bij 20 weken lag hij aan de achterkant. De vk vertelde me dat het maar bij een klein deel van de vrouwen niet "verschuift". In de meeste gevallen verandert er nog veel. Gewoon de volgende keer weer even checken en je goed laten informeren :). Veel vrouwen die ik ken hebben dit gehad, kwam bij hen allemaal goed.

3 maanden geleden

Ik heb net bij de 20 weken hetzelfde te horen gekregen. Ik moet over twee weken langs bij gynaecoloog om even te laten checken

3 maanden geleden

Mijn placenta lag ook erover heen. Is bij de 13 weken echo gezien, bij 20 weken nog eens gevraagd en was alles netjes opgeschoven na voor rechts. En ik voel de kleine bewegen of plopjes.

3 maanden geleden

Ik heb het bij de vorige zwangerschap ook gehad. Daarna geloof ik rond 32 weken extra echo gehad toen was het recht getrokken.

3 maanden geleden

Bij mij was dit bij de 20 wekenecho ook het geval. Een paar dagen later moest ik naar de gynaecoloog en die heeft toen weer gekeken en zag toen niks ervoor liggen. Beide keren is inwendig gekeken. Snap er niks van..

3 maanden geleden

Reactie op Sunny1104

Ik heb net bij de 20 weken hetzelfde te horen gekregen. Ik moet over twee w ...
Weet je ook waarom je naar de gynaecoloog moet? Ik heb vandaag ook een telefoontje gehad. Terwijl ze bij de 20 weken echo zeiden dat ze dat nogmaals controleren bij de 32 weken. Ik vind het een beetje onnodig dan. Misschien ook wel omdat ik al twee keer eerder bij de gynaecoloog geweest ben voor andere redenen en ik toch om de 4 weken een groeiecho nog moet krijgen. Voelt een beetje dubbelop, omdat ik er de meerwaarde niet van inzie.

3 maanden geleden

Reactie op NiTe

Weet je ook waarom je naar de gynaecoloog moet? Ik heb vandaag ook een tele ...
Ik heb 4 jaar ivf gedaan en ben uiteindelijk met ICSI zwanger geworden, daarmee iets hogere kans op allerlei problemen. Ik moet bijv ook m’n cervix lengte maandelijks gaan laten meten, ook al is dat nu nog helemaal goed. Ik heb bij m’n vk aangegeven dat ik graag gebruik maak van alles wat ze inschatten dat goed is om te doen/weten, omdat mijn aanloop naar een zwangerschap zo moeilijk was. 😊 Maar inderdaad, met 32 weken is ook prima hoor.

één maand geleden

Ik heb vandaag de controle bij de gynaecoloog gehad in het ziekenhuis. Waar de placenta er eerst met 3 cm overheen ligt is het nu nog maar 7 mm. Wel al positief nieuws, maar dus nog voor het aller positiefste scenario nog 2,7 cm te gaan. Maar daar heb ik gelukkig nog 8 weken voor!

één maand geleden

Reactie op NiTe

Ik heb vandaag de controle bij de gynaecoloog gehad in het ziekenhuis. Waar ...
Oh, geruststellende update dit. Die van mij ligt er 2cm overheen. Hoop dat die van jou nog netjes een paar cm opschuift!

één maand geleden

Bij 20 weken 2,5 cm eroverheen, en nu 7mm ervan af. Wel steeds bloedingen waarschijnlijk door het schuiven.. paar keer opgenomen geweest en nu volledige bedrust voor geschreven gekregen. Hopelijk gaat ie lekker omhoog en blijven de bloedingen weg