28 Reacties
één maand geleden
Reactie op NiTe
En hoeveel weken ben je nu?
27 weken! Baarmoedermond is nog steeds mooi lang. Dus dat is wel fijn
18 dagen geleden
Reactie op NiTe
Helaas vandaag voor het eerst naar het ziekenhuis omdat ik last had van min ...
Ik heb ook al het gehele tweede trimester tot nu (32 weken) regelmatig last van minimaal bloedverlies en ziekenhuiscontroles. Placenta lag ook deels over de uitgang. Met laatste echo lijkt deze nu wel omhoog getrokken (4cm van de uitgang) dus ik mag natuurlijk bevallen. Laatste bloeding is nu 2 weken geleden dus dat gaat de goede kant op. Eerst was het wel wekelijks 2 keer ofzo.
18 dagen geleden
Bij mij lag de placenta bij 20 weken er 7mm overheen. Ik ben doorgestuurd naar de gynaecoloog en kreeg de diagnose placenta previa marginalis, omdat het maar zo weinig was. Gynaecoloog had goed vertrouwen dat het wegtrok, mijn eigen verloskundige was minder omdat de placenta over de achterwand ligt.
Bij 26 weken opnieuw controle. Afstand tot de uitgang: 1 mm. De gynaecoloog had meer verschuiving verwacht.
Bij 30 weken (afgelopen week) opnieuw controle. Afstand tot de uitgang: 2 mm.
Ik heb over vier weken, dus bij 34 weken, nog een controle. Maar ik moet meest waarschijnlijk rekening gaan houden met een geplande keizersnede. Hij verplaatst gewoon nauwelijks, al leek het allemaal gunstig en maar weinig aan het begin. 😅
Gelukkig heb ik nog geen bloedverlies gehad. Dus dat is dan weer een voordeel, misschien heb ik juist geen bloedverlies omdat hij niks verschuift. Elk nadeel heeft zijn voordeel natuurlijk.
één dag geleden
Helaas vandaag met 32+1 nog steeds een placenta preavia totalis. Over 3 weken nog een laatste check maar het wordt voor 95 % een geplande keizersnede. Ik heb al die weken gezegd het is wat het is maar nu het zover is ben ik toch wel emotioneel en verdrietig. Dat zal over een paar uur wel weer over zijn maar gun mezelf toch even de tijd om te balen.
één dag geleden
Ik heb helaas een placenta previa totalis met bloedingen. Heb er nu 4 keer voor in het ziekenhuis gelegen en mag nu niks meer doen. Ben vandaag 31+2 weken zwanger en heb met 26 weken longrijping,anti D en een ijzerinfuus gekregen. Ze verwachten niet dat ik de 32 weken haal. Ik zelf verwacht het wel al word het echt steeds veel zwaarder. Morgen weer een echo en hoop nog steeds op een wonder. Maar als mijn placenta morgen nog steeds hetzelfde ligt gaan ze beslissingen nemen. Mijn placenta ligt via achter volledig schuin over de uitgang waardoor deze ook niet mee groeit met mijn baarmoeder😔