Zoals de titel zegt poept onze kleine sinds ongeveer 3 maanden al langere tijd maar 2x per week.. volledig borstvoeding.
Er staat op internet dat het niet erg is, maar ze heeft er wel last van als er paar dagen tussen zit (persen zonder resultaat, jammeren en dan veel vieze scheetjes). We doen al draagzak (beweging en tegendruk) en s avonds badje ter ontspanning en masseer haar buikje snel.
De poep zelf is gewoon vloeibaar als het eruit komt verder, dus dat is het probleem niet 🤨
Meer mensen met deze ervaring?
Ik ben nu een beetje bang om te starten met oefenhapjes dat het erger word.. (is bijna 6 maanden, geen allergieën of eczeem in familie dus dacht kan wel wachten zolang ik voor 8 maanden pinda en ei introduceer).
Mijn zoontje ging juist vaker poepen na het introduceren van hapjes. Werd wel andere poep. Zijn nu inmiddels echt drolletjes. Maar van 1 keer per week vloeibare borstvoeding poopie naar bijna iedere dag poep. Dus misschien kan het bij jou ook positief uitpakken :)
Hier ging ze veel meer poepen na de start van oefen hapjes tho. Eerst 1x per dag ofzo en soms 3 dagen niet maar nu poept ze minimaal 3x per dag eigenlijk soms meer
Heb wel alleen nog makkelijkere verteerbare dingen gegeven vooral met zoete aardappel poept ze goed.
Mijn dochter had behoorlijke obstipatie en kreeg daarvoor forlax. Wegens medische redenen eet ze al hapjes sinds haar 14 weken en sindsdien poept ze dagelijks zonder medicijnen. De kinderarts zei al door de vezels gaan de darmen werken 🥰
Ik herken het wel, geef ook bv en mijn zoontje poept minder sinds de oefenhapjes. Hij had vorige week ook last van verstopping. De huisarts zei dat het niet erg is zolang hij geen hoge koorts heeft. Na een paar dagen ging het vanzelf over. Zijn darmen moeten nog een beetje wennen.