13 Reacties

3 maanden geleden

Hier hadden we een verloskamer met toegang tot een bad. Heb het ook nog 10 minuten geprobeerd maar kon totaal niet ontspannen 🙈

3 maanden geleden

Hier kon het ook gewoon, mits er een bad beschikbaar is,

3 maanden geleden

Ik mocht wel in bad tót het persen, maar bij het persen moest ik er uit, dat wilde ik echt niet haha. Maar als die kamers bezet zijn heb je pech, niet iedere kamer heeft dat!

3 maanden geleden

Hier in het ziekenhuis mocht dit wel. Zette ze op in de badkamer. Misschien hebben ze een aparte kamer om te bevallen met bad, een kamer die groot genoeg is hiervoor?

3 maanden geleden

Bij mijn eerste bevalling waren er inhet ziekenhuis 2 kamers met een bevalbad en in andere kamers mochten zwangeren hun eigen/gehuurd bevalbad meenemen. Ook bij medische bevallingen mocht het. Ze hadden draadloze hartmonitors, dus dan ben je niet steeds aan bed gebonden. Ik mocht kiezen of ik de weeën in bad wil opvangen of wil echt in bad bevallen. Ik wilde heel graag in bad bevallen. Enige probleem: ik trok het niet meer en schreeuwde uit voor een ruggenprik. 🤭😅🤣 En dan mocht het natuurlijk niet meer. Ik wist dat van tevoren en nam bewust liever de ruggenprik. Ik kon niet meer verder. Toen hoorde ik van de verloskundige dat de meeste vrouwen (die daar bevallen) het niet trekken tot het einde en voor ruggenprik vragen. Ze doen ook daardoor heel weinig badbevallingen. Het mag, maar uiteindelijk willen de vrouwen het niet meer. Ik weet nu waarom. 🤭😅

3 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Bij mijn eerste bevalling waren er inhet ziekenhuis 2 kamers met een bevalb ...
Mijn eerste bevalling is wel zonder pijnstilling geweest, dus dan had het gewoon in bad gekund als het had gemogen! Nu ik weet dat het bad voor mij echt fantastisch werkte om de weeën op te vangen wil ik dat weer!

3 maanden geleden

Vorige bevalling mocht ik in het ziekenhuis ook in bad bevallen. Echt een wens van mij. Nou was echt shit 🤣 kon de weeen totaal niet opvangen. Uiteindelijk wel helemaal zonder pijnstilling bevallen. En een top bevalling gehad. De volgende x hoeft het bad niet nog een keer voor mij hihihi

3 maanden geleden

Ik heb 7 uur weeenstorm opgevangen in bad met mijn eerste zoontje ik het zkh, daarna trok ik het niet meer. Maar het bad was heel verlichtend. Ik had erg graag thuis in bad willen bevallen deze keer. Maar ik moet in het AMC bevallen helaas, maar alles voor de baby. In het ziekenhuis waar ik ben bevallen had je een aanral suites met bad. Maar ik heb een hele lange bevalling gehad, waarbij de ene verloskundige zei je mag niet in bed. En de volgende dienst zei weer van wel. Dus het ligt soms ook aan wie je treft: en of er bevalbaden überhaupt zijn natuurlijk

3 maanden geleden

Reactie op Lenka2021

Bij mijn eerste bevalling waren er inhet ziekenhuis 2 kamers met een bevalb ...
Haha ik heb preciesssss hetzelfde gehad🤣

3 maanden geleden

Waarom mag dat niet? Bij ons hebben ze juist expres kamers met baden.

3 maanden geleden

Hier bij ons mag dat wel! Ze hebben zelfs twee baden beschikbaar. Alleen die kan je niet reserveren. Ik wil ook graag in bad bevallen, maar huur dan zelf een zodat ik er zeker van bed dat van eentje gebruik kan maken. Jammer dat het in jouw ziekenhuis niet mag! 😞

3 maanden geleden

Reactie op Celineeeeee26

Waarom mag dat niet? Bij ons hebben ze juist expres kamers met baden.
Bij ons ook, maar daar mag je alleen weeën in opvangen, niet in bevallen!

3 maanden geleden

Voor mij werkte de weeën opvangen in bad juist wel perfect! Dat was echt de oplossing voor mij. Ik wilde er echt niet meer uit 😂 maar ze hebben alleen normale baden, geen bevalbaden dus je mag er niet in bevallen en ook je eigen bad niet neer zetten. Ik baal er zo van!