24 Reacties
5 dagen geleden
Tepel zalf voor als je gaat kolve/borstvoeden. Is lekker verzachtend. Beetje vettig lijkt het, plus het is zo gemaakt dat je het niet hoeft te reinigen voor het kolven of je baby voeden !
5 dagen geleden
Reactie op LeonieBostelaar24
Tepel zalf voor als je gaat kolve/borstvoeden. Is lekker verzachtend. Beetj ...
Ook fijn voor droge lippen!! 🤭
5 dagen geleden
Koolbladeren! Die kan je in de vriezer doen. Helpt de pijn bij stuwing te verminderen.
5 dagen geleden
Bij mij zijn cool packs echt een lifesaver geweest om de zwelling van de hechtingen tegen te gaan.
5 dagen geleden
Ik heb op aanraden van vriendinnen, stroop ingevroren. Dat kun je of voor in je onderbroek gebruiken of ter verkoeling van je borsten.
5 dagen geleden
Cooling pads en doekjes van Frida Mom (van VanZus). Dit is ons tweede kindje en ik herinner me van de eerste dat dit evht een life saver was. Extra geld uitgegeven, maar de 'luxe' gevoel en ook nog, ik hoef dan niets te voorbereiden (heb al genoeg met alle andere baby spulletjes en een dreumes), het is kant en klaar. En binnen 24 uur geleverd. Dat ging snel met VanZus. 😉👍 Verder heb ik genoeg koeling pads voor de eerste 1-2 weken (uitgaand uit mijn ervaring bij de eerste) en dan heb ik kraamverband van het kraampakket en 1-2 extra kotex verbanden (zonder plastic, doorademend). Dat voelt voor nu genoeg voor de eerste weken. 😉👍 En nog van de eerste keer heb ik de perineal bottle van Lansiloh, dat al boven is genoemd en heb nog heel veel zoogcompressen (niet echt gebruikt ivm te weinig productie en geen lekkage). Ik twijfel nog over silverettes /zilver hoedjes. Iemand ervaring hiermee?
4 dagen geleden
Reactie op Lenka2021
Cooling pads en doekjes van Frida Mom (van VanZus). Dit is ons tweede kindj ...
Ik vroeg me af hoelang je de cooling pads in je ondergoed mag houden, dit kon ik online niet terugvinden? En is Kotex plasticvrij? Ik kan persoonlijk niet tegen always etc kreeg daar gewoon een soort contact eczeem van downunder, echt ontzettend vervelend! Ik gebruikte sindsdien vaak cotton maandverband/tampons of inlegkruisjes, dat ging beter🤷🏼♀️
4 dagen geleden
Reactie op ctes
Ik vroeg me af hoelang je de cooling pads in je ondergoed mag houden, dit k ...
Ja, kotex - een speciale kraam editie tenminste - zou zeker plastic vrij moeten zijn. Ik kreeg het aangeraden vanuit meerdere kanten (zwangerschapscursus, kraamzorg, ziekenhuispersoneel). En zowel cooling pads als alle verband dat gebruikt wordt moest volgens de kraamzorg max. 3 uur blijven. Dus aangeraden wordt veelbre drinken (wat is vooral goed bij herstel en bijv. borstvoeding) en dan zo vaak mogelijk naar de wc te gaan (ook handig als je in ziekenhuis een blaascatheter had), goed de omderkant spoelen met water (zodat er zeker geen urine resten achterblijven) en dan elke keer de verband / pads te wisselen (wat voor pads je ook gebruikt).
En als we zijn al boj de 'viese' topic, sorry, 🫣 ook voor wc nummer twee wordt er aangeraden door kraamzorg veel ontbijtkoek te eten (ten minste, het werkte voor mijn lichaam prima) om grote boodschap te bevorderen. Vaak kleine beetjes is beter voor het herstel / bij knip / bij scheuren en vooral dat je geen angst ontwikkeld voor de boodschap. Het langer inhouden betekent vaak moeilijkere/drogere ontlasting en risico voor nieuwe scheuren in de hechtingen of problemen bij het herstel. Ow, en wat helpt ook bij herstel: natte wc papier voor de achterkant. Ik gebruik het standaard al (betere / schonere gevoel) maar hoorde het ook als tip bij grote boodschap na de bevalling. 🫣🤭 Sorry voor deze viese tips. Dit is alles al. 🤭😇
4 dagen geleden
Reactie op Lenka2021
Ja, kotex - een speciale kraam editie tenminste - zou zeker plastic vrij mo ...
Bedankt voor jouw reactie! Ben aan het rondkijken wat handig is voor postpartum herstel, dit gaat zeker helpen!! Witch hazel wordt ook vaak aangeraden, dat zit ook in de cooling pads van frida mom. Wel jammer dat frida mom zo prijzig is, maar aan de andere kant vind ik herstel na een bevalling wel iets wat ik zeker op een positieve manier wil bevorderen!! Dankjewel ook voor de snelle reactie☺️
4 dagen geleden
Ik dacht de kruiden in ontbijtkoek zouden laxerend werken maar ik heb gelezen dat het niet bewezen was, dus waarschijnlijk idd de suiker. 🤭 Maar het kan ook placebo zijn. In iedergeval het werkte bij mij. En ja, vezels zijn wel bewezen. 😉👍 Mijn punt was meer kijken wat in jouw situatie laxerend werkt. 🤭 Want dat is handig na bevalling om de grote boodschap in kleine stukjes te doen. 😇🫣🤭 Okay, genoeg vies geschreven. 🤣😇