7 Reacties
24 dagen geleden
Ik weet het alleen betreft eten vanwege mn studie,qua buikband enz heb ik ervaring mee. Wat ik heb geleerd is vooral veel voedzame vetten (vette vis, eieren, noten,dadel,, avocados), veel verwarmende kruiden ( kaneel, kurkuma, gember) ,orgaanvlees/bottenboulion, en veel warm eten! Dus lekker warme havermoutjes enz. Dat helpt allemaal om je lichaam sneller te herstellen zodat het zich niet elke keer op hoeft te warmen na het even van een kom koude yoghurt bv.
24 dagen geleden
Ik heb de witch hazel spray binnen gehaald. En zo'n spray bottle voor naar het toilet gaan. Heb daar veel goede dingen over gelezen.
24 dagen geleden
Reactie op BlackFairy
Ik heb de witch hazel spray binnen gehaald. En zo'n spray bottle voor naar ...
Wat doet die witch hazel spray? Ik ging het opzoeken maar zie het niet
23 dagen geleden
Reactie op annabelvdv
Wat doet die witch hazel spray? Ik ging het opzoeken maar zie het niet
- Het kalmeert én zuivert je huid.
- Het helpt zwellingen verminderen, die zijn ontstaan door de bevalling, waardoor de pijn verdwijnt.
- Het laat aambeien na de bevalling slinken, dankzij de magische tannine. Je kunt de spray al veilig gebruiken als je aambeien hebt tijdens de zwangerschap. Wist je dat het koelen met onze coldpacks ook helpt bij het ongemak van aambeien? Door te koelen, slinken de aambeien en ervaar je minder pijn. De Witch hazelspray en onze kraam coolpacks zijn samen het beste team in de strijd tegen vervelende aambeien.
- Witch hazel zorgt voor minder pijn rondom je perineum na de bevalling
Dit staat ook op de postpartumbox.
23 dagen geleden
Ik reageer even ervanuit gaande dat je een vaginale bevalling tegemoet gaat.
-Vaginale douche, die gebruik ik altijd na de bevalling tijdens toilet bezoek. Spoelen met koud water is fijner dan afvegen met papier. Zowel achter als voor. Gebruik de douche niet ‘erin’ maar echt als soort douche spoeling. Zeker als je wat hechtingen of scheurtjes hebt down under dan brand urine minder als je dus tegelijk spoelt met koud water en erna.
- buikband heb ik wel altijd gebruikt, maar pas na een dag of 5, het is fijn als je eerst de grote stolsels verliest, voordat je druk zet op je buikwand.
Althans zo ervaar ik dat altijd, dan zijn de krampen ook wat minder.
- ik gebruik de mama oil voor de buik, tijdens en na de zwangerschap. Om de huid elastisch te houden icm met naif belly balm.
- goed vezelrijk eten, zodat ontlasten makkelijker en minder pijnlijk is.
23 dagen geleden
Genoeg eten, drinken en rusten. Dus lekker met je kindje huid op huid en de kraamzorg vragen om je eten te brengen:)
Ook heel goed voor de bv, mocht je dat willen.
Voor down under appelstroop invriezen en een peribottle aanschaffen.
Koolbladeren bij stuwing.
Buikband wordt volgens mij afgeraden, omdat je je spieren dan minder gebruikt.