12 Reacties
één maand geleden
Ik vind het inderdaad ontzettend duur en zou het zelf in ieder geval nooit kopen.
Coldpack voor in je ondergoed kan wel fijn zijn, maar gewoon een random goedkope coldpack met een schone theedoek er omheen werkt ook prima.
Borst coldpacks worden volgens mij niet direct aangeraden, of in ieder geval maar beperkt omdat het de productie kan beïnvloeden (boterhamzakje met bevroren appelstroop werkt ook prima).
Peribottle is misschien wel fijn, maar daar zijn ook zat (goedkopere) alternatieven voor.
Alle overige producten zijn mijns inziens vooral marketing, je hebt echt geen specifieke theetjes of vitamines nodig als je op andere manieren goed voor jezelf zorgt qua voeding en ontspanning.
één maand geleden
Ik vind hem ook wel duur, heb nu precies gekeken naar de exacte inhoud.
Ik heb meer interesse in de kraamverband van de cool couchie club 10 pads van hun met peri bottle is 50 euro.
Hun pads verkoelen en werken als een kraamverband, ik hoor vaak dat als je van die icepacks heb die nemen geen bloed op. En deze doen beide koelen en nemen vocht/bloed op
één maand geleden
In zo'n pakket zitten altijd één of twee nuttige producten. Wasbare zoogcompressen en een peribottle heb ik bij de oudste wel gebruikt. Maar die koop je veel goedkoper los. En inderdaad bij bol, vandaag besteld, morgen in huis. Bij de action hebben ze hot/coldpacks die bij een dreigende borstontsteking fijn zijn, wel hot dan.
Coldpacks in je ondergoed heb ik nooit gebruikt, maar je leest vaak dat een zakje met appelstroop in de vriezer en dan een doek eromheen ook goed werkt.
Ik zou dus al met al nooit zo'n bedrag uitgeven aan een pakket dat je waarschijnlijk grotendeels niet nodig hebt.
één maand geleden
Ik vindt dit best prijzig. Ik kreeg een peribottle mee uit het ziekenhuis. Verder inderdaad een diepvries zakje met appelstroop in de vriezer. Mijn kraamhulp liet mijn man koolsla halen tegen stuwing wat erg goed hielp!(werkt ook verkoelend) Verder had ik tepelcreme van huismerk kruitvat werkte prima en gewoon zoogkompressen van kruitvat. Heb later lillypadz gekocht.
één maand geleden
Reactie op Jeanneduss
Ik vindt dit best prijzig. Ik kreeg een peribottle mee uit het ziekenhuis. ...
Koolsla om dan in te vriezen en dan te gebruiken om te koelen?
één maand geleden
Ik heb bij de eerste gehad van Frida Mom de Postpartum Recovery Essentials Kit. Ik heb mezelf op een kadotje getrakteerd, ik dacht, ik ga toch bijna nooit op vakantie (is ook zo gebeurd, in de eerste jaar maar 1 keer en in de tweede jaar ook) en verder koop ik nooit iets voor mezelf om mezelf te verwennen, ik bezuinig bijna overal. En dit is voor na de bevalling - een topprestatie dat ik maar een paar keer in mijn leven doe. Dan mag het mij wat kosten. Dus ik heb toen geïnvesteerd. En wow wat een beslissing! Ik heb niet eens een ruptuur/hechtingen gehad, maar een klein scheurtje langs de geboorte kanaal door het handje van de kleine. Het meeste geld waard was de instamt Ice Maxi Absorbency Pads. Zo makkelijk in gebruik, geen vriezer, gedoe, voorbereidingen. Nee, gewoon 'breken' de kraamverband en klaar voor te gebruiken. Ik heb het 1 week gebruikt, tot dat mijn pijn wat draagbaar werd en kon weer zitten zonder het ellende gevoel. Nu heb ik het al weer ingeslaan van VanZus (kortere levering binnen NL dan van NineLife - direct vanuit VS). Nou iedereen heeft natuurlijk andere perceptie van pijn, maar voor mij was het echt een life saver.
De andere spulletjes in de recovery kit waren ook prima, wegwerp ondergoed, perineal foam (ook obv witchhazel - wat het ook is, het werkt) en cooling pad liners met witchhazel. Maar deze keer heb ik gekocht maar de twee dingen: de onmisbare ice pads en de witchhazel liners. Hele packet leek me idd minder nodig. In liners is ook witchhazel en wegwerp onderbroekjes kon ik idd ook goedkoper krijgen (dat is niet zo speciaal).
Verder had ik nog de vorige keer gekocht de peribottle van Lansiloh. Dat is persoonlijk, ik haat roze kleur (van frida mom), en Lansiloh is paars. 🤭 En doet zelfde. Dat was ook heel handig. Goed te mikken op de partijen omdat het de omgekeerde tuit heeft... En ik wilde echt niet de wc papier gebruiken na wc gebruik. Dus ja, dat was ook handig. Maar dat kan weer van elke merk. En nu kan ik het weer hergebruiken bij ons tweede. 🤭👍
Het is waar je wilt investeren 😉👍 en wat he zelf belangrijk vindt in je leven. Voor mij was het waard elk cent.😁
één maand geleden
Reactie op kirstensuzanne
Koolsla om dan in te vriezen en dan te gebruiken om te koelen?
Gewoon in de koelkast. Bladeren er af en dan in je bh.