11 Reacties
12 dagen geleden
Oef! Heel veel beterschap. Super fijn dat ze er zo vroeg bij zijn want dat kan mega gevaarlijk zijn. Ik snap dat je er van baalt ☹️. Heb je nog een kindje thuis of dat niet? Dat lijkt me namelijk enorm moeilijk. Ik zou lekker de tijd nemen om een boek te lezen en/of om een game te spelen. Misschien kun je, je laptop of evt. Tablet gebruiken. You got this!
12 dagen geleden
Hoi! Tot dusver is er bij mij geen pre eclampsie gevonden. Wel ben ik van de week ook opgenomen geweest met hoge bloeddruk waarbij ze dus ook bang waren voor pre eclampsie. Ik mocht na 1.5 dag weer naar huis met medicatie voor de bloeddruk. Ze hebben bij mij ook besloten om de baby eerder te halen. Ik ben nu 35+1 en de inleiding is voor nu gepland op de 14e. Wel wordt ik begin volgende week ook weer helemaal gecheckt omdat ze natuurlijk bang zijn dat het uiteindelijk alsnog pre eclampsie wordt.. mocht dat zo zijn is de kans groot dat ik nog eerder ingeleid zal worden. Ik vond het vooral heel frustrerend omdat ik nergens last van had/heb. Maar heb wel gemerkt dat het heel serieus wordt genomen wat betekent dat dit voor nu voor jou en de kleine echt het beste is. Zodra ik klachten krijg moet ik ook direct bellen en zal dan ook moeten blijven.
Ik zou vooral lekker gaan lezen of films kijken via een tablet ofzo. Ik had m'n eigen kussen mee wat ik persoonlijk heel fijn vond.
Ik wens jou super veel sterkte en beterschap en dat je straks lekker mag genieten van je kleintje. 🌸
11 dagen geleden
Reactie op jhzzee
Wat heftig! Ik hoop dat je jezelf een beetje bezig kan houden ♥️ hoe hoog w ...
Meestal boven de 150/90.. maar hij is al vaker zo hoog geweest en vervolgens mocht ik na de CTG en halfuur bloeddruk meten weer gaan. Maar nu na de extra onderzoekjes niet meer.. 🥹
11 dagen geleden
Reactie op KleinejongeWierks
Hoi! Tot dusver is er bij mij geen pre eclampsie gevonden. Wel ben ik van d ...
Nee het frustrerenste ik dus ook dat ik inderdaad zelf nergens last van heb. Die hoge bloeddruk voel ik namelijk niet! Dus ik voel me topfit, maar mag t bed niet meer uit. Mag niet eens rondlopen, moet met iemand en met rolstoel weg.
Ik heb ook helemaal niks van medicijnen, krijg 1x per dag CTG, en mn bloeddruk is alweer super laag naar 110/65, maarja ik beweeg dus nog maar amper, kan me niet voorstellen dat dit zoveel beter is 🥹
Ik heb al gevraagd mag ik niet dagelijks langskomen voor de CTG, want verder is mn bloeddruk weer oke maar mocht echt niet. Ze hebben ook een infuusje aangelegd maar daar zit niks op aangesloten.
Ik krijg maandag en donderdag weer nieuw onderzoek voor bloed en urine en hoop gewoon dat ze een fout hebben gemaakt omdat ik me verder goed voel. Wel snel buiten adem, maar he dat hoort bij de laatste weken met een dikke buik toch?!
9 dagen geleden
Vorig jaar toevallig ook plotseling opgenomen geweest na een controle met 28,5 week. Ik was verplicht te blijven en daar stoorde ik me enorm aan. Ik voelde me prima alleen m’n bloeddruk was heel iets verhoogd 140 en mn eiwitten waren verhoogd net op de grens van 0,29.
Ik begon letterlijk alles en iedereen te haten in het ziekenhuis 😂 ik begreep er niks van en ik kon het al helemaal niet bevatten dat ik daar nog 8 weken moest verblijven.
Nou het ging heel snel na 2 dagen kon ik zelf niet meer makkelijk uit bed en daarna kon ik niet eens meer lopen dus het kan heel snel gaan.. onderschat het niet.
Ik werd uiteindelijk voorbereid op een natuurlijke vroeggeboorte dmv een ballon ect.. ik had gelukkig met 32 weken die longrijpers gekregen want zelfs daar ging ik om staken en uiteindelijk kreeg ik midden in het proces een spoedkeizersnede omdat mijn gezondheid zo extreem achteruit ging vanwege vocht en het zelfs in mijn longen was belandt
Probeer zoveel mogelijk te ontspannen en de situatie te accepteren.
Ik lig nu weer in het ziekenhuis en ik vind het zo moeilijk omdat ik geen idee heb waar het dit keer naar toe gaat leiden.
Mijn zoontje was destijds met 32.5 gehaald en voor de rest gezond geboren. Inmiddels is hij 10 maanden en doet het fantastisch.
Ik mis hem zo erg nu ik hier lig en hoop dit nog te kunnen volhouden.
8 dagen geleden
Vorig jaar had ik pre eclampsie met enorm hoge eiwit in urine. Lever had geen problemen. Nu houden ze me extra in de gaten.
Met 35 weken opgenomen en 37 weken ingeleid.
Ik was beroerd maar voelde me echt nog wel prima. Pre eclampsie is zo onvoorspelbaar dus luister vooral naar de artsen en hou echt je rust. Ik heb vooral het herstel als heel heftig ervaren. Het duurde zo onwijs lang. Ik zat echt maanden op de bank.
Heel veel succes! Zoek inderdaad iets op wat je kan doen en vrolijk maakt. Ik was het eten ook zo onwijs zat en liet mn moeder extra koken of eens een lekker broodje bij de bakker halen.
Krijg je ook nog een groeiecho??