Zijn er toevallig al meer mommy opgenomen met pre eclampsie?
Gister na de standaard controle (32+1) vd gynaecoloog (medische zwangerschap) doorgestuurd voor de 4de x CTG en bloeddruk en dit keer ook urine en bloedonderzoek. En daaruit kwam dat ik absoluut niet meer naar huis mocht en de komende 5/6 weken nog wel in het ziekenhuis moet verblijven..
Totaal niet verwacht, voor de zwangerschap had ik al geregeld hogere bloeddruk dus vond het zelf niet zo spannend maar de uitslagen waren dat mn nieren en lever toch al behoorlijk ziek zijn.
Omdat ik nu nog maar 32+2 ben willen ze haar uiteraard nog niet halen tot het moment dat er geen keuze meer blijft en het levensbedreigend wordt. Ze willen proberen uit te stellen tot 37/38 weken wat betekent dat ik de komende 5/6 weken nog in het ziekenhuis blijf liggen.
Maar omdat pre eclampsie zo onvoorspelbaar is heb ik gister en vandaag al de prikken voor longrijping gekregen, voor het geval dat ze toch eerder wordt gehaald..
Ik ben echt een bezige bij en baaaaaaaaal gruwelijk nu dat ik niks anders meer mag dan op bed liggen.. 🥴 maar het is voor een goed doel!