86 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Flower221

Is jullie cervix al gemeten toevallig? Of doen ze dat bij jullie niet?
Bij mij is hij nu 1x opgemeten, met 16 weken. Volgende meting doen ze met 20 weken en daarna alleen bij klachten als harde buiken.

4 maanden geleden

Hallo NiTe, Ik moet vanaf 8 juli gaan beginnen met progesteron (ben dan 16 wkn zwanger) tot aan 36 weken. Vorig jaar oktober ben ik met 20+3 bevallen van ons zoontje. Ze willen dus nu uit voorzorg dat ik progesteron ga gebruiken. Tevens gaan ze elke 4 weken vanaf 16 weken de cervix opmeten. Deze is nu 4,5 cm dus dat is goed. Ik ben benieuwd of ik bijwerkingen ga krijgen

4 maanden geleden

Reactie op Danique23

Hallo NiTe, Ik moet vanaf 8 juli gaan beginnen met progesteron (ben dan 16 ...
Bij mij precies zo ik begin 15 juli met de progesteron

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

Is jullie cervix al gemeten toevallig? Of doen ze dat bij jullie niet?
Hier al gestart vanaf 12 weken. Gebruik de utro tot 36 weken , in de hoop dat ik dat mag halen natuurlijk. Daarnaast tweewekelijkse cervix metingen .

3 maanden geleden

Hi, Ik ben vanaf 16 weken uit voorzorg voor een vroeggeboorte gestart met utrogestan. Deze moet ik elke avond vaginaal inbrengen tot 36 weken zwangerschap. Ik ben vorig jaar bevallen met 20+2 dagen van onze zoon. Ook bij mij wordt de cervix regelmatig opgemeten. Tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. Wel nog vaak vermoeid en heb ik last van hoofdpijn maar dat had ik ook al voordat ik met de progesteron was gestart.

3 maanden geleden

Ik ben met week 16 begonnen en moet tot week 34 gebruiken. Dat witte goedje blijft vervelend maar ik zeg eerlijk. Liever alleen snachts dan 3 over de hele dag verspreid. Vond dat altijd een gedoe met werk en hygiëne. 😒😑 Ik heb utro gebruikt voor mijn icsi traject. Eerste 11 weken. Daarna gestopt. Mijn 1e kind is met 35 +3 geboren. Spontaan gebroken vliezen en volgende dag geboren. Mijn laatste baarmoederhals meting is met 23 weken. Verder moet ik rustig aan doen. Werkte hiervoor in detailhandel. Denk dat ik te veel had gedaan tijdens zwangerschap. Mijn gynaecoloog zegt ook dat het misschien niet zal helpen maar liever zekerheid dan achteraf misselijk een operatie 🫣

3 maanden geleden

Hoelang is jullie cervix nu? Gewoon even benieuwd ☺️

3 maanden geleden

5,1 cm met 13 weken

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

De laatste meting was bij 15+1 weken 5,43 cm

3 maanden geleden

Wat lang meiden! Die van mij was 4,3, vond dat al heel mooi. Bij mn dochter is die nooit langer geweest dan 3cm (al vanaf 17 week)

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

Laatste meting was met 16w (nu 18w) en was ruim 5 cm

3 maanden geleden

Lieve allemaal, ik lees graag mee in dit forum. Ik krijg ook regelmatig cervix metingen in het ziekenhuis. Ik maak me af en toe best zorgen en alle informatie/ervaringen zijn welkom. Met 14 weken is er bij mij 3,5 cm gemeten, volgens de verloskundige een mooi startpunt. Vandaag (18 weken) krijg ik een nieuwe meting. Veel sterkte en gezondheid aan iedereen gewenst!

3 maanden geleden

Hallo mama’s! Ik ben 2 dagen geleden begonnen en sindsdien heb ik last van jeuk, branderig gevoel en ook echt wel pijn aan m’n doos.. Meer mama’s hier last van gehad of last van? Ik ben namelijk bang dat ik er andere allergisch voor ben.. omdat t zelfde voelt als m’n latex allergie..

3 maanden geleden

Reactie op MamavanMasonn

Hallo mama’s! Ik ben 2 dagen geleden begonnen en sindsdien heb ik last van ...
Dag mama van Mason, heb je toevallig ook een soja allergie? Ik heb gelezen dat er sojalecithine in is verwerkt. Groetjes Rocket

3 maanden geleden

Reactie op TeamRocket

Dag mama van Mason, heb je toevallig ook een soja allergie? Ik heb gelezen ...
Niet dat weet.. heb ondertussen wel de gynaecoloog gesproken. En die geeft aan dat het een bijwerking kan zijn. Of dat ik een schimmelinfectie ervan gekregen heb. Ik moet het 1 weekje aankijken en als het dan erger wordt/ niet weg is. Dan moeten ze gaan kijken of het verstandig is om door te gaan.. Maar ik wil natuurlijk alles doen voor deze kleine om hem erin te houden.. dus zou echt mega zuur zijn als het wel een allergie is …. Dus hopen op het beste 🍀

3 maanden geleden

Hi meiden, 2 weken geleden was mijn cervix lengte 4,5/4cm. Vandaag bij de 20 weken echo 2,5-2,8. Ben echt heel erg geschrokken en verdrietig. Ik neem al heel veel rust vanwege een hematoom (bloeding in baarmoeder) en Utrogestan. Geen idee wat ik nog meer kan doen, heb ook een peuter rondlopen..

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

Hi meiden, 2 weken geleden was mijn cervix lengte 4,5/4cm. Vandaag bij de ...
Ooh dat is schrikken! Wat vervelend zeg, zeker als je er al zoveel aan doet. Heb je nog adviezen gekregen voor wat je kan doen? Of vindt er een gesprek plaats met vk of gynaecoloog? Zo niet, dan zou ik daar zeker om vragen!

3 maanden geleden

Reactie op Boskaboutertje

Ooh dat is schrikken! Wat vervelend zeg, zeker als je er al zoveel aan doet ...
Ik word zo gebeld door de gynaecoloog. De echoscopiste deed er laconiek over dat 2,5mm de grenswaarde is dus dat dit nog goed is, en als we geen eerdere metingen hadden gedaan we niet hadden geweten dat hij al 2cm verkort is. Maar de gynaecoloog zal zo bellen voor een plan. Maar toen bij mn dochter de meting 2,5cm was gingen alle alarmbellen af + opnames dus dit zit me echt niet lekker.

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

Ik word zo gebeld door de gynaecoloog. De echoscopiste deed er laconiek ove ...
Nee dat snap ik! Het verschil is dan wel groot. Ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt!

3 maanden geleden

Reactie op Boskaboutertje

Nee dat snap ik! Het verschil is dan wel groot. Ben benieuwd wat de gynaeco ...
Volgende week wordt er een nieuwe meting gedaan. Als hij gelijk blijft is dat positief en kunnen ze verder niks anders dan monitoren. Bij korter worden evt een cerclage maar ook daar zitten risico’s aan en is ook een hele operatie. Verder rustig aan doen maar dat doe ik al. Echt spannend.