86 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Hi meiden,
2 weken geleden was mijn cervix lengte 4,5/4cm.
Vandaag bij de ...
Hi, ik heb ook 2 cervix metingen gehad die beide perfect waren (5cm en 4,5cm). Vandaag hadden we weer een meting en bleek de cervix wel lang, alleen aan de bovenkant leek het open te staan. Morgen hebben we weer een meting en als het nog steeds zo blijft dan zal er een cerclage worden geplaatst. Ik ben nu 19+6 weken en ben erg nerveus. Hoop dat alles goed komt
3 maanden geleden
Reactie op Annabella_
Hi, ik heb ook 2 cervix metingen gehad die beide perfect waren (5cm en 4,5c ...
Oh joh. Noemen ze dat funneling? Wat “gek” dat je cervix wel nog lang is? Lijkt me wel een goed teken!
Ik heb inmiddels wat research gedaan (ben altijd erg van de studies 🫢) en het is toch beat serieus als je cervix al zo kort is op dit termijn. Ik hoop maar op het beste🤞🏻
3 maanden geleden
Hier vandaag ook weer een nieuwe meting gehad. 6 weken geleden 3,5cm. 2 weken geleden nog steeds 3,5cm. Vorige week 2,9cm. Vandaag 2,8cm. De gynaecoloog wil het komende tijd wekelijks blijven meten om goed te monitoren.
Ik gebruik nog geen Utrogestan omdat ik geen voorgeschiedenis heb met vroeggeboorte (wel voorgeschiedenis met ingrepen aan mijn cervix). Van de gynaecoloog heb ik begrepen dat ik pas zou hoeven starten met Utrogestan bij 2,5cm of korter.
Ik maak me best zorgen, is dat niet veel te laat?! Maar ik ben in ieder geval blij met de wekelijkse onderzoeken.
Iedereen veel sterkte komende tijd, in het bijzonder Flower en Annabella!
3 maanden geleden
Reactie op TeamRocket
Hier vandaag ook weer een nieuwe meting gehad. 6 weken geleden 3,5cm. 2 wek ...
Oh wat spannend zeg.
Ik snap dat je daarover twijfelt. Ik zou eerlijk gezegd vragen of je al aan de utrogestan mag beginnen, gezien de cervix al duidelijk aan het verkorten is. Het kan namelijk geen kwaad, en voor je eigen gemoedsrust ook prettiger denk ik. Hoe ver ben jij nu?
3 maanden geleden
Ik begin ook morgen met de vaginale pillen😵💫
Ik krijg ze omdat mijn vliezen waren gebroken met 29wk en uiteindelijk onze zoon overleed in mijn buik met 32 wk
Ik vind het spannend maar jullie verhalen maken mij iets minder zenuwachtig.
Ik moest eigenlijk met 16wk beginnen maar ik durfde gewoonweg niet (angst dat ik juist iets aanwakker)
Ik krijg om de 2 weken een echo en een meting van mijn baarmoedermond. Tot nu toe alles is prima! (18wk)
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Oh wat spannend zeg.
Ik snap dat je daarover twijfelt. Ik zou eerlijk geze ...
Ik ben 20+4 nu. Vanaf 14 weken ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog vanwege mijn medische voorgeschiedenis (lisexcisie en conisatie).
De cervix metingen gaan bij mij via inwendige echo's.
Ik ga volgende week toch maar aandringen op 'preventief' starten met Utrogestan inderdaad, bedankt voor je advies!
3 maanden geleden
Reactie op Shiloh
Ik begin ook morgen met de vaginale pillen😵💫
Ik krijg ze omdat mijn vlie ...
Goed dat je toch begint! Het is wetenschappelijk bewezen dat utrogestan 50% minder kans geeft op vroeggeboorte! En je wakkert er echt niks mee aan hoor, zoveel vrouwen die gewoon nog seks hebben bijv (wij niet😅). Dat zou dan ook niemand meer mogen doen. Pillen gaan veel minder diep.
Ik ben al sinds de IUI, dus start zwangerschap, aan de utrogestan en durfde juist echt niet te stoppen🙈. Ben achteraf echt blij dat ik naar mn gevoel heb geluisterd aangezien mijn baarmoederhals al zo verkort is nu.
3 maanden geleden
Reactie op Chey..
Krijgen jullie deze meting met een uitwendige echo? Of inwendig? Ik heb het ...
Zover ik weet kunnen ze de baarmoederhals alleen inwendig meten. Heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook om de 2 weken of vaker gehad en het is nog nooit uitwendig gegaan.
3 maanden geleden
Ik heb vandaag 1ste controle gehad mijn cervix lengte was 39 mm op dit moment. Over 4 weken moet ik weer terug komen. Ze hebben bij mij alles de hele cervix gemeten en die was lang zeiden ze wel. Het kon heel goed zijn dat de vroeggeboorte van mijn dochtertje kwam door het feit dat zij via ivf is gegaan en deze op de natuurlijke manier dat maakte volgens hun ook uit
3 maanden geleden
Ik moest net weer naar het ziekenhuis omdat ze dinsdag bij de 20 weken echo het ruggetje niet goed konden checken. Gelukkig alles in orde met de baby, maar ik heb sinds gisteravond buikpijn dus ze wilde toch voor de zekerheid nogmaals mn cervix meten. En ja hoor, weer korter :( hierna weer een gesprek gehad met een hele lieve eerlijke arts. Zij zei dit gaat heel spannend worden. Als de meting maandag weer koter is, sturen ze me door naar het AMC voor een cerclage. Maar ook daar zitten veel risico’s aan. Ben zo bang meiden..
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Oh joh. Noemen ze dat funneling? Wat “gek” dat je cervix wel nog lang is? L ...
Vandaag hebben we weer een meting gehad en alles zat vandaag potdicht! De cerclage was dus niet nodig. Goed nieuws voor nu, maar blijft nog steeds spannend. In mijn vorige zwangerschap ben ik ons kindje verloren met 20+2. We hebben onze volgende meting a.s. zaterdag weer. Let’s hope for the best
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Ik moest net weer naar het ziekenhuis omdat ze dinsdag bij de 20 weken echo ...
Ah wat vervelend zeg. Heel veel succes maandag
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Jeetje, wat zal je geschrokken zijn! Ik ga heel er met je mee duimen dat hij nu blijft zoals hij is en niet maandag weer korter is! Moet je nu ook echt bedrust houden?
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Veel sterkte Flower! Hopelijk verslechtert het niet verder en blijven jij en je kindje gezond 🪷
3 maanden geleden
Hi dames,
Weten jullie tot wanneer de cervix metingen gedaan worden? Ik kreeg vandaag te horen dat het tot week 24 gedaan wordt en daarna niet meer.
3 maanden geleden
Hoi mommy’s,
Ik gebruik nu 2 weken Profesteron, en het is echt drama!
Ik kreeg er denk ik een schimmelinfectie van. En ik heb een kuur gehad van 6 dagen en helaas heb ik er nog steeds last van. En ben ik toch bang dat het een allergie is.
Enige oplossing is stoppen maar dat wil ik natuurlijk liever niet. Maar de pijn wordt zo ondraaglijk 😣
Zijn er meerdere die hier last van hebben en deze bijwerkingen ook herkennen. Please I need help haha. 😢
Mag ook via een prive berichtje
3 maanden geleden
Reactie op Flower221
Hebben jullie ook dat je het de volgende ochtend nog soort uitplast in stuk ...
Ja klopt. Witte stukjes he ?