86 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MamavanMasonn

Hoi mommy’s, Ik gebruik nu 2 weken Profesteron, en het is echt drama! Ik ...
Ik ben er mee gestopt vanwege zoals ik al dacht een allergische reactie.. dus we gaan zien wat mijn lichaam deze keer kan.. Succes mommy’s!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanMasonn

Ik ben er mee gestopt vanwege zoals ik al dacht een allergische reactie.. d ...
Hi! Waaraan merkte je het? Ik stel het al weken uit. Ben gewoon bang😩

2 maanden geleden

Reactie op Annabella_

Vandaag hebben we weer een meting gehad en alles zat vandaag potdicht! De c ...
Hoe is het met jou? Ik heb pas over 1,5 week weer een meting. Afgelopen maandag was die tussen de 2,2 en 2,6. Vind het echt heel spannend en lang wachten tot de volgende meting🥴

2 maanden geleden

Reactie op Flower221

Hoe is het met jou? Ik heb pas over 1,5 week weer een meting. Afgelopen maa ...
Hi! Lief dat je het vraagt 😊. Vorig week zaterdag hadden wij weer een meting en toen bleek de baarmoederhals in de gehele lengte een paar mm open te staan.. De gynaecoloog heeft toen besloten om alsnog de cerclage te plaatsen omdat hij het niet vertrouwde. Dat was even schrikken, maar tegelijkertijd ook geruststellend dat hij meteen actie heeft ondernomen. Die middag is de cerclage onder narcose geplaatst. De operatie is goed gegaan en ben rustig aan het herstellen. Hoe is het bij jou? Hou je het nog vol? Het wachten blijft super spannend.. als je je ongerust maakt, kun je natuurlijk altijd even bellen naar je gynaecoloog of verloskundige!

2 maanden geleden

Reactie op Annabella_

Hi! Lief dat je het vraagt 😊. Vorig week zaterdag hadden wij weer een meti ...
Oh wat goed zeg! Fijn dat het goed is gegaan. Ik heb toch even gebeld en morgen weer een controle. Ben erg benieuwd, vind het toch wel erg spannend zo.

2 maanden geleden

Meiden, misschien een wat intieme vraag… Maar iedere nacht wordt ik wakker met best wel wat natte plekken in mijn ondergoed (samen met dat witte spul vd Utrogestan). Soms is mijn onderbroek/string dan echt best wel nat dat ik een andere moet aandoen. Ga nu helemaal twijfelen of dit wel normaal is, komt dit door de Utrogestan? Overdag of savonds voordat ik dat ding inbreng heb ik er geen last van, het is echt puur snachts. Heb dit al een aantal weken dus neem aan dat het dan toch geen vruchtwater zou zijn😅?!

2 maanden geleden

Reactie op Flower221

Meiden, misschien een wat intieme vraag… Maar iedere nacht wordt ik wakker ...
Ik ken het wat je bedoeld. Ik heb het zelfde. Vind het soms ook lastig om te bepalen wat het is

2 maanden geleden

Reactie op Flower221

Meiden, misschien een wat intieme vraag… Maar iedere nacht wordt ik wakker ...
Dat is normaal! Mijn gynaecoloog heeft voordat ik begon met de utrogestan verteld dat je meer afscheiding kan krijgen, en soms komt de creme wat in de capsule zit er ook weer uit.. Je kunt een klein inlegkruisje gebruiken hiervoor

2 maanden geleden

Reactie op Annabella_

Dat is normaal! Mijn gynaecoloog heeft voordat ik begon met de utrogestan v ...
Ja weet dat je meer afscheiding hebt met utrogestan (heb in een fertiliteitstraject gezeten en neem het al sinds de IUI). Maar pas sinds een paar weken jeb ik snachts echt veel dunnere afscheiding zeg maar.. dat mn ondergoed nat is🙈🥴

2 maanden geleden

Reactie op Shiloh

Hi! Waaraan merkte je het? Ik stel het al weken uit. Ben gewoon bang😩
Stuur me anders een privé bericht dan kletsen we erover 😀

2 maanden geleden

Hele gekke vraag hebben jullie ook door het gebruik van die progesteron tabletten dat je moeilijk van je ontlasting af komt ?

2 maanden geleden

Reactie op Marnet2013

Hele gekke vraag hebben jullie ook door het gebruik van die progesteron tab ...
Ik heb daar inderdaad wel iets meer moeite mee dan voorheen. Ik weet niet of dat komt door de progesteron, maar de gynaecoloog heeft voor mij de magnesium hydroxide tabletten voorgeschreven om te helpen met de stoelgang

3 dagen geleden

Hoe is t met iedereen? Ik moet met 34 weken (dat is morgen al!) stoppen met de utrogestan, terwijl ik overal lees dat het tot 36 weken gebruikt wordt... nagevraagd bij t ziekenhuis en die zeggen dat dit t nieuwe protocol is. Merk dat ik t toch wel heel spannend vind, hoewel ik blij ben er vanaf te zijn straks! Gisteren de termijn bereikt waarop m'n zoontje geboren is en er kwam qua emoties wel even wat spanning uit. Nu weer wat rustiger gelukkig, maar blijft spannend!

3 dagen geleden

Ik heb morgen een controle bij de gynaecoloog (voor iets anders dan de utrogestan) en vraag dan nog eens voor de zekerheid na wanneer ik moet stoppen. Ik heb in mijn hoofd dat ik het tot de 36 weken moet gebruiken, dus nog iets minder dan 4 weken, vandaag precies 32 weken zwanger. Heb er gelukkig niet veel last van ondervonden, maar wel blij als t niet meer hoeft.

3 dagen geleden

Reactie op Boskaboutertje

Hoe is t met iedereen? Ik moet met 34 weken (dat is morgen al!) stoppen met ...
Oh wat bijzonder, hier is het idd normaal om met 36 weken te stoppen. Echter juist in overleg met de gynaecoloog besloten om as zaterdag met 34 weken te stoppen. Vind het ook wel spannend, maar ik hoop eigenlijk wel rond 37-38 weken te bevallen🙈 Mijn gynaecoloog zegt dat de meeste pas weken na stoppen bevallen. Ik ben vorige zwangerschap met 36w gestopt en met 38+5 ingeleid. Vind het wel bijzonder dat het nieuw protocol 34 weken zou zijn terwijl je eigenlijk pas net het termijn van de vroeggeboorte van je zoontje hebt bereikt..

3 dagen geleden

Reactie op Boskaboutertje

Hoe is t met iedereen? Ik moet met 34 weken (dat is morgen al!) stoppen met ...
Ik heb morgen weer een afspraak staan bij de gynaecoloog en dan wil ik het ook gaan overleggen. Zoals het er nu uit ziet moet ik gewoon tot 36 weken het blijven gebruiken. Wel raar dat ze tegen jou gezegd hebben hebben met 34 weken te stoppen. Ik lees ook het zelfde overal stoppen met 36 weken. Maar goed het protocol kan altijd aangepast worden. Ik moet nog een kleine 5 weken het gebruiken en heb voor 6 weken nog in huis dus zal mij benieuwen.

3 dagen geleden

Reactie op Flower221

Oh wat bijzonder, hier is het idd normaal om met 36 weken te stoppen. Echte ...
Ja, ik hoop stiekem ook wel met 37/38 weken te bevallen, maar dat klinkt nog zo ver weg. Zou het liefste thuis bevallen, dus hoop dat wel te halen. Ik vind t ook gek! M'n verloskundige zei ook 36 weken en ik dacht de gynaecoloog in t gesprek toen ook, maar op het recept stond 34. Dus even na gaan bellen en idd 34 weken te horen gekregen. Maar goed om te horen dat de meeste pas weken erna bevallen! Ik heb in m'n hoofd dat als ik stop, de volgende dag de bevalling al kan beginnen 🤣 Snap dat t voor jou ook spannend is! Jouw bmh was ook al wat verkort toch?

2 dagen geleden

Hier ook 36 weken afgesproken met gynaecoloog. Ik heb het gebruikt vanaf de terugplaatsing. Moet zeggen ik heb er tot 23 weken heel veel last van gehad. Maar het lijkt wel of mijn lichaam het steeds beter kan opnemen😅 dus nu gelukkig niet meer zoveel last van. Ik vind het ook mega spannend om straks te stoppen!

2 dagen geleden

Is het tot 36 weken of tot en met 36 weken? Ik dacht tot en met, maar heb maar pillen tot 36. Dus nu twijfel ik

2 dagen geleden

Reactie op NinaSanders1

Hier ook 36 weken afgesproken met gynaecoloog. Ik heb het gebruikt vanaf de ...
Jij gebruikt t dus ook sinds de eisprong/ terugplaatsing? Ik ook sinds de IUI. Bijna 8 maanden lang. Ben benieuwd hoe ik me dadelijk voel zonder🙃🙈