110 Reacties
24 dagen geleden
Reactie op Boskaboutertje
Ja, ik hoop stiekem ook wel met 37/38 weken te bevallen, maar dat klinkt no ...
Ja snap ik!
Heb ff zitten googlenen en zie toch overal qua richtlijnen staat tot week 36.
https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/preventie_recidief_spontane_vroeggeboorte/progesteron_voor_het_voorkomen_van_vroeggeboorte.html
Misschien toch nog even navragen?🙈
Ja ook als je zoekt op het forum bevallen de meeste rond week 39 als ze stoppen met 36 weken. Maar ook wel wat gevallen die na een week al bevallen.
Ja klopt, mijn bmh is al sinds week 19 2,5cm, soms korter en soms langer. In principe wel stabiel gebleven. Heb wel echt enorm veel harde buiken momenteel… maar dat had ik vorige zwangerschap ook en toch bleef ze uiteindelijk zitten 🤷♀️
24 dagen geleden
Reactie op Flower221
Ja snap ik!
Heb ff zitten googlenen en zie toch overal qua richtlijnen sta ...
Moet toevallig vanmiddag naar de verloskundige en ga het daar ook nog eens neerleggen!
En inderdaad de vraag of het tot of tot en met is... anders moet ik nog een week 😜
En vervelend die harde buiken! Bij mij nemen ze de afgelopen weken ook weer toe. Merk echt dat ik veel minder fit ben deze zwangerschap, door zoveel mogelijk rust te pakken. Blijft dubbel!
24 dagen geleden
Reactie op Flower221
Jij gebruikt t dus ook sinds de eisprong/ terugplaatsing? Ik ook sinds de I ...
Nou echt hè! Zal haast gek zijn het niet meer te gebruiken haha.
Denk dat ik een heel huis kan behangen met de hoeveelheid maandverband en inlegkruisjes die ik heb gebruikt 😂
16 dagen geleden
Reactie op Boskaboutertje
Ja, ik hoop stiekem ook wel met 37/38 weken te bevallen, maar dat klinkt no ...
Heb je het nog nagevraagd? Ben je inmiddels gestopt? Ik vind het toch wel spannend om te stoppen. 🙈 ben sinds 1,5 week gehalveerd qua dosering (iom gynaecoloog) en mag wat haar betreft nu ook stoppen. Maar merk wel echt dat de harde buiken snachts zijn toegenomen.
16 dagen geleden
Reactie op Flower221
Heb je het nog nagevraagd? Ben je inmiddels gestopt? Ik vind het toch wel s ...
Ja! En ze zeiden toch echt stoppen met die 34 weken. Volgens mijn verloskundige spant het er niet zo om, ze kon me redelijk geruststellen. En ben nu een week gestopt en ze zit nog! Nu ruim een week verder dan bij mijn zoontje, dus voelt al een stuk "veiliger". Harde buiken heb ik ook nog veel, maar niks wat echt doorzet/op weeën lijkt. Ik blijf heel rustig aan doen.
Ergens voelt t ook beter om te stoppen. Misschien ietwat zweverig, maar met mijn zoontje geloof ik dat er een reden zal zijn geweest dat hij kwam. Dat het buiten de buik beter voor hem was dan erin. En dan voelt het toch als tegen de natuur ingaan door die medicatie te blijven gebruiken 🙈 in ieder geval nu voorbij die cruciale weken! Vandaag de 35 weken bereikt en daar al heel erg blij mee. Hopelijk zit ze nog minimaal 2 weken en kan ik thuis bevallen en anders zal ze haar redenen hebben om eerder te komen!
14 dagen geleden
Nou meiden, gisterochtend nog een berichtje geplaatst en gisteravond bevallen van onze dochter!
Precies een week na het stoppen met de medicatie...
Gelukkig doet ze het super goed! Met 35 weken is echt een groot verschil met de 33+5 met mijn zoontje toen!
14 dagen geleden
Hebben jullie nog instructies gekregen wat je wel en niet mag doen na het stoppen met de utrogestan? Blijf je dan gewoon je dingen doen die je nu ook doet of neem je wel een stapje terug ?
14 dagen geleden
Reactie op Marnet2013
Hebben jullie nog instructies gekregen wat je wel en niet mag doen na het s ...
Ik mag sowieso alles doen behalve sporten en lange afstanden wandelen.
Dat lukt beide sowieso niet meer. Ik ben verder gewoon actief zoverre lukt qua harde buiken enzo.
In principe is het na 36 weken gewoon een veilig termijn he dus neem aan dat je echt geen verplichte rust meer hoeft te houden. Is juist wel goed voor je lichaam om weer wat actiever te zijn.
14 dagen geleden
Reactie op Flower221
Ik mag sowieso alles doen behalve sporten en lange afstanden wandelen.
Dat ...
Nee daar zat ik ook al aan te denken. Ik doe op dit moment eigenlijk al best veel weer maar indd de lange wandelen enzo is wel afgelopen. Ben nu 32 weken dus moet nog 4 weken gebruiken wat ik nu weet dus we gaan het wel zien
10 dagen geleden
@Boskaboutertje: allereerst gefeliciteerd met jouw zoontje 😍
Interessant topic dit. Ik haak even aan omdat ik ook progesteron gebruik tegen een dreigende vroeggeboorte. Houden jullie nu de termijn van 36 weken aan of stoppen jullie toch eerder?
10 dagen geleden
Reactie op Sannevan1987
@Boskaboutertje: allereerst gefeliciteerd met jouw zoontje 😍
Interessant ...
Ik hou het termijn van 36 weken op dit moment nog aan volgende week hoor ik of het inderdaad 36 weken blijft of dat ik eerder mag stoppen.
9 dagen geleden
Reactie op Marnet2013
Ik hou het termijn van 36 weken op dit moment nog aan volgende week hoor ik ...
Met 36 weken word bij mij ook de cerclage verwijderd dus nog kleine 3 weken
9 dagen geleden
Reactie op Shiloh
Bij mij ook. En ik vind het dat ook reuze spannend.
Al moet ik zeggen dat ...
Ja dat heb ik ook wel een beetje maar ben op zich nog niet klaar met de zwangerschap en gaat nu eindelijk een beetje dat ik echt kan genieten.
9 dagen geleden
Reactie op Marnet2013
Ja dat heb ik ook wel een beetje maar ben op zich nog niet klaar met de zwa ...
Jaaa dat snap ik!
Ik ben het zwanger zijn niet perse zat maar mijn nieuwsgierigheid naar ons kindje wordt met de dag groter. Lijkt ie op zijn papa? Of op mij? Heeft hij haar of is ie kaal? Lijkt ie op zijn broer☆? Gewoon van die hormonale vragen🤣
9 dagen geleden
Reactie op Shiloh
Jaaa dat snap ik!
Ik ben het zwanger zijn niet perse zat maar mijn nieuwsg ...
Hahaha ik ken het helemaal. Mijn man word ook helemaal gek van mij als we het over hormonen hebben. Het hoort erbij he.