112 Reacties

7 dagen geleden

Phoe hier gisteren toch wel weer even in de spanning gezeten. Nu 34 weken maar gistermiddag mijn slijmprop verloren. Ivm eerdere vroeggeboorte gelijk even langskomen in het zh gelukkig geen ontsluiting en weer naar huis.

7 dagen geleden

Reactie op NinaSanders1

Phoe hier gisteren toch wel weer even in de spanning gezeten. Nu 34 weken ...
Oh spannend zeg! Gelukkig geen ontsluiting nog!

7 dagen geleden

Zijn er meer dames inmiddels gestopt met progesteron? Ik merk nu week na stoppen wel dat ik (nog) meer harde buiken heb. Denk dat de utrogestan de baarmoeder toch wel rustiger hield. Morgen 36 week. Nog even weekje blijven zitten dan mag ze komen😜😂

7 dagen geleden

Reactie op Flower221

Zijn er meer dames inmiddels gestopt met progesteron? Ik merk nu week na st ...
Ik ben sinds gisteren gestopt met de progesteron. Gisteren was ik precies 36 weken. Maandag zal ook de cerclage worden verwijderd dus ik ben benieuwd hoe het verloop zal zijn. Sinds ik ben gestopt met utrogestan heb ik nog niets geks gemerkt. Ook heb ik nog geen enkele keer harde buiken gehad. Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot de kleine er is! 😊

één dag geleden

Ik ben gisteren (met 35.6) ook gestopt met de utrogestan. Ben heel benieuwd wat dit gaat doen. Als progesteron de lifesaver was, zou de bevalling toch eigenlijk na 1 week kunnen starten? Dat is wellicht een wat zwart-witte gedachte, maar mijn gynaecoloog vertelde dat t nog ‘maar’ 1 week actief blijft in je lichaam.

één dag geleden

Reactie op Sannevan1987

Ik ben gisteren (met 35.6) ook gestopt met de utrogestan. Ben heel benieuwd ...
Dat is op zich een logische gedachte, al lees je echt heel veel dat het dan alsnog een paar weken duurt. In principe houdt het natuurlijk de baarmoeder rustig en zorgt het dat de bmh lang blijft en stevig. Vanaf het stoppen kan de baarmoederhals gaan verweken en zorgen voor verdere ontsluiting, en dat duurt vaak wel een paar weken en is niet binnen één week gebeurd. Je hoort vaak dat vrouwen tegen het einde wel 2-3 weken met ontsluiting rondlopen bijvoorbeeld. En als de progesteron pas na een paar dagen/ week uit je systeem is, gaat het dan pas rommelen vermoed ik. Ik ben zoals ik in t andere topic zei nu 2 weken gestopt en merk vooral dat mn baarmoeder veeeel onrustiger is.

één dag geleden

Hier precies 37 weken vandaag. Baby zit er nog in! Ben met 35 weken en 3 dagen gestopt, toen waren de tabletten op. Heb wel veel last van oefen weeën, maar t zet allemaal niet door.. Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren!

20 uur geleden

Reactie op Xaxa

Hier precies 37 weken vandaag. Baby zit er nog in! Ben met 35 weken en 3 da ...
Hier ook vandaag precies 37 weken aangetikt! Ben benieuwd wanneer de kleine zich gaat melden 😊 Al een week gestopt met utrogestan en nog steeds geen oefenweeën oid gehad.. heel erg spannend allemaal!

2 uur geleden

Reactie op Flower221

Oh spannend zeg! Gelukkig geen ontsluiting nog!
Hier is 2 dagen later de bevalling toch op gang gekomen na het verliezen van de slijmprop. Geboren met een termijn van 34 weken, gelukkig heeft ze een hele goed start en ben ik veel verder gekomen dan bij haar broers met 27 weken. Maar wederom een vroeggeboorte.. 😢

één uur geleden

Reactie op NinaSanders1

Hier is 2 dagen later de bevalling toch op gang gekomen na het verliezen va ...
Oh gefeliciteerd met de kleine! Gelukkig gaat alles goed. Moeten jullie nog in het ziekenhuis blijven? Je zat zeker nog wel gewoon aan de Utrogestan (