Het is misschien een hele specifieke situatie 🤣 maar wellicht kan iemand van jullie me helpen.
We hebben een nieuwbouw huurhuis met hr++ ramen tot aan de grond in de babykamer. Onze dochter heeft een vloer bed en kruipt in en uit bed en kan vrij spelen in haar kamer. Nu hebben we dus gordijnen tot aan de grond maar dit is niet veilig meer. Nu zoek ik een manier om de ramen te verduisteren maar omdat we hr++ ramen hebben kunnen we niet zomaar verduisterende folie op plakken of een verduisteringsdoek ophangen omdat er dan risico is op een thermische breuk.
Iemand een veilig idee? We willen de gordijnen inkorten zodat ze er niet bij kan, maar de onderkant van het raam moet dan verduisterd worden omdat er anders veel te veel licht binnen komt.
Wij hebben ook een nieuwbouw huis met rolluiken voor alle ramen. Zelf slaapt t ook heerlijk want het is helemaal donker en in de zomer houd het ook veel warmte tegen! Kost even wat, maar je hebt er heel lang plezier van!
Ja hahaha we hebben een huurhuis en gaan binnen nu en 2 jaar emigreren dus ...
Is het vrije sector? Misschien kan je een deal maken met je verhuurder om samen te investeren in een rolluik aangezien het de waarde van de woning ook opkrikt
Ja ik heb dus die verduister reis gordijn met zuignappen besteld toen die hier op het forum werd geadviseerd die is ook best wel groot dus dan zou ik dat doen
Ik zelf heb trouwens die verduister schottis plissé gordijnen hangen van IKEA ook. Maar ik weet niet of die dan lang genoeg zouden zijn. Ze zijn 190cm lang volgens de site.