19 Reacties

5 dagen geleden

Ja hier ook! 24 september ondezoek voor antistoffen. De verloskundige heeft me hierbij erg gerustgesteld dat het zelden voorkomt dat je antistoffen aan maakt. En mocht het toch zo zijn dat je dan ook goed in de gaten wordt gehouden.

5 dagen geleden

Hoi! Toevallig mailde ik net nog even met mijn vk erover! Zei zegt het volgende: “Jij bent rhesus c negatief, daar controleren we op. Omdat we weten als jij daar antistoffen tegen maakt (omdat de baby wel de c factor heeft), dan kan het kindje in de kraamweek geler worden. Daar hoeven we geen injectie tegen te geven, dat controleren we alleen. Bij de d factor speelt iets anders, dat wanneer je daar antistoffen tegen hebt, dan kun je het bloed van het kindje in een volgende zwangerschap gaan afbreken.” Dus volgens mij is het niet echt iets spannends? Volgens mij is het voor mensen met D vervelender? Maar dat is goed op te lossen met een prik..

5 dagen geleden

Reactie op bonjour

Hoi! Toevallig mailde ik net nog even met mijn vk erover! Zei zegt het volg ...
Ah dit stelt mij enorm gerust! Het is voor mij ook even afwachten of ik antistoffen ga maken of niet. Maar zelfs dan is het dus in principe geen alarmbellen als ik jou zo hoor

5 dagen geleden

Hier ook resus c negatief, moet ook in de week van 23 september bloedprikken. Herken het wel dat het toch wel spannend is, omdat er niet net als resus d een prik voor is. Hier zei de verloskundige ook dat het bijna nooit voor komt dat je antistoffen aanmaakt.

5 dagen geleden

Ja ik ook. Word 18 september geprikt. Ik geloof dat het allemaal wel enigszins meevalt, zeker omdat de kans klein is dat je antistoffen aanmaakt. 🤷‍♀️ Ik hoor het volgende week wel maar maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen over.

5 dagen geleden

Ook hier C-negatief. Wat andere ook zeggen, de kans is klein. Ik heb 27 september weer een controle, maar ook ik maak me niet al te druk.

5 dagen geleden

Ook ik ben C-negatief. Dit wist ik ook al van mijn vorige zwangerschap. Ik maak me hier niet zo druk om, de kans is zo klein dat je anti stoffen aanmaakt.

4 dagen geleden

Reactie op feyza-xx

Ah dit stelt mij enorm gerust! Het is voor mij ook even afwachten of ik ant ...
Ja zo dacht ik het ook te lezen. Dus nog even afwachten maar volgens mij is er geen reden tot paniek. Mijn vorige zwangerschap was er niks aan de hand nav het bloedprikken 😊 Komt vast goed!

4 dagen geleden

Ik ben het ook, afgelopen week ben ik geprikt en ik verwacht deze week de uitslag. Bij mij was het ook al bekend in mijn eerste zwangerschap, niemand, inclusief ziekenhuispersoneel (opname ivm iets anders), maakte zich er zorgen over. Veel is al gezegd hier. Ze weten het, de kans is klein, de gevolgen niet groot, je bent onder goede controle :)

2 dagen geleden

Hier ook. Moet met 27 weken bloedprikken maar mijn VK zei dat ze het in de praktijk nog nooit heeft gezien dat iemand antistoffen aanmaakte!

2 dagen geleden

Reactie op Kels94

Hier ook. Moet met 27 weken bloedprikken maar mijn VK zei dat ze het in de ...
Dit zei mijn vk ook! En ik moet vrijdag ook prikken dus ben heel benieuwd!!

2 dagen geleden

Hier ook! Heb woensdag de afspraak om te prikken. Bij de eerste had ik dit ook en inderdaad geen anti stoffen dus komt goed.

één dag geleden

Hoi rhesus C negatief 'lotgenoten'. Vandaag heb ik toevallig bloedgeprikt. Het resultaat vind ik spannend, maar de berichten hier stellen me gerust. Dank allemaal!

één dag geleden

Ja ik ook.. afgelopen vrijdag bloed laten prikken maar nog steeds geen uitslag

één dag geleden

Hier ook! Vandaag bloed laten prikken 🤞🏼

één dag geleden

Ik ook! Mag donderdag weer bloedprikken. Bij m'n vorige zwangerschap niks aan de hand dus verwacht nu ook geen gekkigheid

13 uur geleden

Update: uitslag is bekend en gelukkig geen antistoffen ontwikkeld 🥰

13 uur geleden

Hier ook vandaag geweest, ben benieuwd..