16 Reacties

9 maanden geleden

Dr Leenarts billenzalf En weet je zeker dat het geen schimmeltje is?

9 maanden geleden

Bebanthen smeren helpt of gewoon zinkzalf. Maar zoals eerder genoemd helpt dit niet als er een schimmeltje bij zit.

9 maanden geleden

Reactie op M_1986

Dr Leenarts billenzalf En weet je zeker dat het geen schimmeltje is?
Ik twijfel, had hier nog niet aan gedacht

9 maanden geleden

Reactie op Marianne1983

Bebanthen smeren helpt of gewoon zinkzalf. Maar zoals eerder genoemd helpt ...
Ik weet het niet zeker eigenlijk

9 maanden geleden

Reactie op sss.3

Ik weet het niet zeker eigenlijk
Dan is het verstandig om even langs de huisarts te gaan. Dan krijg je van hun een zalfje als ze een schimmeltje verwachten

9 maanden geleden

Reactie op Marianne1983

Dan is het verstandig om even langs de huisarts te gaan. Dan krijg je van h ...
Oke bedankt!

9 maanden geleden

Reactie op Marianne1983

Dan is het verstandig om even langs de huisarts te gaan. Dan krijg je van h ...
Hier mag je daarvoor niet langskomen. Kreeg gelijk te horen haal maar schimmelzalf (miconazol) bij de apotheek of drogist

9 maanden geleden

Reactie op M_1986

Hier mag je daarvoor niet langskomen. Kreeg gelijk te horen haal maar schim ...
Dat kan natuurlijk ook. Zo'n zalfje kan ook geen kwaad het voor de zekerheid te smeren.

9 maanden geleden

Voor als het geen schimmel is; dikke laag sudocreme en daarna talkpoeder, blijft beter zitten.

9 maanden geleden

Idd ook bij oudere dochtertje hebben we standaard Bepanten gebruikt. Dat helpt het huid te herstellen van urine en poep. Als dat niet helpt en rode billen voorkomen, gebruiken we Daktarin (antischimmel créme, Miconazol van Kruidvat). Één keer hielp het niet en na een paar dagen smeren waren de billetjes nog steeds rood. Toen voorschreef de huisarts hormonenzalf icm antibiotica zalf. Dat werkte toen wel. Maar dat was maar één keer nodig in 2 jaar. Meestal helpt Miconazol / Daktarin prima (omdat het dus schimmelinfectie is en niet bacteriële infectie).

9 maanden geleden

Zinkolie!

9 maanden geleden

Inotyol zalf is het enigste wat hier heeft geholpen! Is wel alleen online verkrijgbaar dacht ik.

9 maanden geleden

Pure kokosolie!! Heeft de wondjes op de billen van onze dochter perfect geheeld (en was het enige dat hielp). Heeft tevens een anti schimmel en -bacteriële werking.

9 maanden geleden

Weleda billenzalf

9 maanden geleden

Naif zinkzalf!

9 maanden geleden

Aldanex halen bij de apotheek! Hier echt een wonder na zo’n beetje alles geprobeerd te hebben. Werkt ook bij open wonden! Legt een laagje waardoor urine en ontlasting niet de huid doordringen.