18 Reacties

18 dagen geleden

Bij twijfel niet doen :)

18 dagen geleden

Mijn verloskundige en huisarts raden het beide aan. Huisarts kan gewoon een recept aan de apotheek sturen en kan de prik vervolgens geven. De verloskundige kan het ook

18 dagen geleden

Ik lees even mee hier. Ik herken me in je twijfels. Ik vind het daarnaast ook lastig dat er weinig over te vinden is op internet.

18 dagen geleden

Ga je gevoel achterna meid. En ik lees daarin een nee.

18 dagen geleden

Ik vind dit een hele fijne site met goede onderbouwing d.m.v. wetenschappelijke informatie etc. https://www.nvkp.nl

18 dagen geleden

Ik heb mij vanochtend laten vaccineren. De huisarts heeft het gefaciliteerd, ook al had ze de vraag nog niet eerder gehad. Ik heb informatie erover meegestuurd toen ik het vroeg, zodat ze er laagdrempelig wat meer over kon lezen. Het kostte me €200.

18 dagen geleden

Dit gaat specifiek over het rs virus. https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/overzicht/rs-virus/

17 dagen geleden

Ik snap jou ontrouw wat betreft vaccinaties. Ik doe het niet. Ik ga absoluut wel ook de verantwoordelijkheid nemen om de kans om ziekte besmetting voor mijn kindje het aller kleinste te houden. Ook als dat betekent dat opa oma andere familie en vrienden de kleine een paar weken niet hoeven vast te houden en te vertroetelen

17 dagen geleden

De reden dat er nu onduidelijkheid is, is omdat nog niet in rijksvaccinatiepakket opgenomen is en daarmee er geen duidelijk aanspreekpunt is om dit te krijgen. Uiteindelijk pakt de huisarts dan vaak de handschoen maar op als mensen het willen. Inmiddels is er besluit dat per volgend jaar (want kost tijd om te organiseren) het opgenomen gaat worden in rijksvaccinatiepakket en het algemeen en zonder kosten beschikbaar komt voor pasgeboren baby’s. Vaccinatie is altijd eigen keuze. Voor goede informatie zou ik advies van de gezondheidsraad lezen en de achterliggende bronnen erbij. Flink veel werk maar dan baseer je je wel op wetenschappelijke informatie. https://www.gezondheidsraad.nl/onderwerpen/vaccinaties/documenten/adviezen/2024/02/14/advies-immunisatie-tegen-rsv-in-het-eerste-levensjaar

17 dagen geleden

Hoi! Ik herken deze twijfels.. heb ze zelf ook maar ik heb ook wat ervaringen van de andere kant. Ik heb zelf de baarmoederhalskanker niet gehad omdat ik net te oud was toentertijd. Met als gevolg dat ik begin dit jaar onrustige cellen had en er een stukje van mijn baarmoedermond weggebrand moest worden. Wat als ik toch gevaccineerd was.. Daarnaast hebben vrienden van ons een kindje die het rs-virus heeft gehad en regelmatig in het ziekenhuis ligt vanwege slechte longconditie. Geloof me, zo’n klein hummeltje met een grijs gezichtje en een vreselijke hoest omdat ze zo weinig zuurstof krijgt breekt je hart. Wat als mama toch gevaccineerd was.. Misschien schijnt dit wat ander licht op de kwestie. Het is in ieder geval voor mij een goede reden om ‘m wel te gaan halen. Helemaal als ze ‘m volgend jaar in het rijksvaccinatieprogramma gaan opnemen. De nare gevolgen over het rs virus zijn in ieder geval meer dan duidelijk!

17 dagen geleden

Bij mij raadde ze vanuit het AMC wel echt aan om ‘m te halen, als ik die mogelijkheid had, omdat ze gewoon te veel kindjes zien die in het ziekenhuis belanden met het RS-virus. Zelf heb ik een groot vertrouwen in dergelijke vaccinaties. Mijn dochter, die in 2015 extreem prematuur is geboren, heeft toen in de wintermaanden ook al elke maand een RS-vaccinatie gekregen, dat is al 9 jaar geleden. Het is uiteraard aan iedereen om zelf te onderzoeken waar jij je prettig bij voelt!

17 dagen geleden

Ik herken je twijfels wel, vind dit soort nieuwe dingen ook altijd spannend. Maar uiteindelijk is het risico op het RS-virus een reëel risico, terwijl er nooit wetenschappelijk is aangetoond dat vaccins blijvende schade veroorzaken. Dus dan laat ik me toch liever leiden door de feiten...

17 dagen geleden

Fijne reacties hier, bedankt. Stelt mij wel wat gerust. Wat ook nog wel door m’n hoofd gaat, is dat ik heb begrepen dat je kindje bij de geboorte wel wat antistoffen meekrijgt en borstvoeding ook wat bescherming geeft. Ik ben eind dec uitgerekend. Misschien is een vaccinatie dan ook wel minder nodig..? Zijn er hier moeders die in dec zijn uitgerekend en toch wel de vaccinatie gaan halen?

17 dagen geleden

Reactie op Evelien0

Fijne reacties hier, bedankt. Stelt mij wel wat gerust. Wat ook nog wel doo ...
Ik heb hem wel gehaald, om dezelfde redenen als een aantal andere dames al noemen: RS en alle ellendige gevolgen van dien wil je echt niet. Ik ben in december uitgerekend, als je 4 weken voor de geboorte de vaccinatie hebt gehad geef je voldoende antistoffen mee aan je kindje heb ik begrepen. Waarom zou een vaccinatie minder nodig zijn? Je bepaalt natuurlijk zelf of je hem uiteindelijk haalt of niet. Maar als je hem wil halen is dit wel de periode waarin hij het meeste zinvol is, midden in het RS seizoen.

17 dagen geleden

ik snap jou gevoel. ik heb dat ook. ik vind dat er steeds meer 'troep' in die gezonde kleine lijfjes worden gespoten. Zo nu ook weer extra de rotavirus druppels. Ik ben er nog over aan het nadenken, terwijl mijn vriend heel duidelijk een mening heeft. We hebben de coronavaccins ook niet gehad en idd achteraf heel blij mee die keuze te hebben gemaakt. vind het lastig...

17 dagen geleden

Reactie op Evelien0

Fijne reacties hier, bedankt. Stelt mij wel wat gerust. Wat ook nog wel doo ...
Ieder mag voor zichzelf bepalen waarom wel/niet dit vaccin te nemen. Ik heb ‘m wel genomen omdat voldoende wetenschappelijk bewijs verkleining zeer zieke baby (=IC opname) in de R maanden. Het is geen nieuw (eiwit)vaccin en ik geloof enorm in de wetenschap. Succes met beslissen!

17 dagen geleden

Hi! Topics met discussies over wel / niet vaccineren zijn niet toegestaan op het forum. We zien dat hier vaak ruzies ontstaan en er veel misinformatie voorbijkomt. Heb je vragen over een vaccin? Stel die dan aan je huisarts, verloskundige of CB. Ik sluit het topic. Liefs, Micky