Hoi dames,
Gezien het kindje in het griep seizoen geboren zal worden en er zo gewaarschuwd wordt voor het rs virus zit ik na te denken over de vaccinatie.
Ik ben alleen wat huiverig voor nieuwe vaccinaties, reageerde zelf namelijk erg slecht op de corona vaccinaties dus had mij voorgenomen om nooit meer 'nieuwe' vaccinaties te nemen en eerst de lange termijn onderzoeken af te wachten. Maar nu vanwege de gezondheid van m'n ongeboren kind toch wat twijfels..
Wat mij o.a. tegen staat is dat, naast dat het een nieuwe vaccinatie is, het blijkbaar ook een heel gedoe is om aan te komen wat ik zo lees.. Sommige worden echt van kastje naar de muur verwezen.. Dat vind ik ook een wat slecht teken. Bij mijn verloskundige praktijk konden er ook niet veel over zeggen omdat het nog zo nieuw was dus dat geeft ook niet veel vertrouwen of ik er wel goed aan doe 🫤
Ik moet ook terug denken aan de periode dat 13 jarige de prik kregen tegen baarmoederhalskanker en dat velen jonge meiden hier blijvende kwalen aan over hielden. Mij is deze prik destijds bespaard maar heb veel dames hier wel last van zien hebben/houden..
Herkent iemand deze beredeneringen en twijfels? Wat is jullie overweging om het wel/niet te doen?
Ik ben echt angstig dat het negatieve gevolgen voor mezelf of voor m'n kind zal hebben gezien er blijkbaar nog zo weinig over bekend is ☹️