10 Reacties

één maand geleden

Goed bericht. Je kan hem wel halen bij GGD midden-Gelderland. Dan krijg je eerst een telefonisch consult, bestellen ze het vaccin en kan je het 2 weken later krijgen. Je betaald dan ook voor een eerste consult en een vervolg consult bovenop de vaccin kosten.

één maand geleden

Reactie op msb

Goed bericht. Je kan hem wel halen bij GGD midden-Gelderland. Dan krijg je ...
Aha ja ik woon in regio zuid Holland en hier in de buurt was hij nergens helaas. Mocht je vergoeding krijgen vanuit je zorgverzekering kan je dus het beste wel via de huisarts gaan want ik kreeg van ONVZ te horen dat ze via de GGD geen vergoeding geven. Maar bij geen vergoeding is GGD natuurlijk ook top 😊

één maand geleden

In België raden de dokters aan om het kindje direct na de geboorte te laten vaccineren op de materniteit. Zo is je kindje langer beschermd, dit is ook terug betaald ( 12 euro). Maar heel zinvol denk ik de vaccinatie zoiezo in de zwangerschap of erna, zeker met mijn ander kindje dat naar de crèche gaat.

één maand geleden

Reactie op Stefnie

In België raden de dokters aan om het kindje direct na de geboorte te laten ...
Ja ik las zo iets, in Nl is dit vaccin er helaas voor baby’s nog niet 😭

één maand geleden

Bedankt voor de info! De GGD had het er ookal over tijdens de 22 weken prik, maar was het bijna weer vergeten.

één maand geleden

Inmiddels is bekend dat hij opgenomen wordt in rijksvaccinatieprogramma volgend jaar. Maar hoe dat vorm krijgt is onduidelijk. Meest gangbare is overigens dat je huisarts een recept voorschrijft. Die haal je bij apotheek en kan je door huisarts laten zetten.

één maand geleden

Voor geïnteresseerden: Er zijn hier best wat dingen uitgewisseld. https://community.24baby.nl/forum/baby/rs-virus-maternale-vaccinatie-9mX1vEN?utm_source=24Baby&utm_medium=app

één maand geleden

Bij GGD Amsterdam staat hij ook in de prijzenlijst zie ik, dus daar kan het mogelijk wel. Inderdaad bijna geen enkele GGD lijkt dit te hebben. Maar goed te weten dat het ook via je huisarts moet kunnen!!

één maand geleden

Reactie op Anne47

Bij GGD Amsterdam staat hij ook in de prijzenlijst zie ik, dus daar kan het ...
Ik lees dus op de verschillende forums dat via de ggd wel echt duurder is. Bij de huisarts betaal je namelijk geen consult kosten en betaal je de apotheek enkel voor het vaccin. Bij de ggd betaal je wel ook voor het consult

één maand geleden

Hi , Hoewel ik jullie vragen oprecht begrijp , zijn topics omtrent vaccinatie helaas niet meer toegestaan . Uit ervaring weten we dat dit altijd uitloopt op een verhitte discussie vol onjuiste informatie . Voor ieders veiligheid verwijzen we jullie liever door naar een zorgverlener of de informatie van de Rijksoverheid . Liefs, Jaleesa|Moderator