14 Reacties
6 maanden geleden
Toen ik dit helemaal in het begin moest smeren (3x gedaan volgensmij want vond het vies spul en toen overgegaan op gentiaan violet) hoefde ik het er niet af te halen, ik moest dan smeren vlak na de voeding zodat er een aantal uur tussen zat en verder hoefde ik er niks mee te doen.
6 maanden geleden
Ik ging er gewoon overheen met een billendoekje. Smeren na elke voeding (wat een gedoe was dat) en dan voor de voeding even zo'n doekje erover voor de zekerheid. We hebben voor mijn dochter ook drie flessen nystatine nodig gehad voordat het over was. En alles aan flesjes, spenen en mijn kolf na elk gebruik uitkoken. Ik ben zo blij dat we ervan af zijn!
6 maanden geleden
Gebruik kokosolie? Dat werkt ook tegen spruw. Duurt iets langer voordat het weg is, maar je hoeft het niet af te wassen. Ik deed het op net voor de voeding en zo werd de tong van de baby ook schoon. Wel koudgeperste en biologische kokosolie (bij Holland & Barrett), niet de geurloze variant
6 maanden geleden
Zie link:
In de winter van 2024-2025 hebben we de inzichten rondom spruw aangepast. Spruw (een infectie door de Candida Albicans schimmel) wordt vaak aangewezen als oorzaak van pijnlijke tepels en/of borsten. Recente onderzoeken laten zien, dat dat eigenlijk vrijwel nooit zo is. Spruw is (vrijwel) nooit de oorzaak van pijn aan de borst of tepel. De schurende, stekende of brandende pijn tijdens het voeden en tussen de voedingen in, heeft vrijwel altijd een andere oorzaak.
https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/spruw/#:~:text=Spruw%20(een%20infectie%20door%20de,aan%20de%20borst%20of%20tepel.
6 maanden geleden
Reactie op Akire
Het is amper vol te houden.
Ik was gestopt met alle medicatie (ook bij bab ...
Nou dat dus. Ik heb het nu al een aantal weken. Ik heb geen pijn met voeden of kolven maar vooral veel jeuk. Ik heb al een gevoelige huid dus ik denk dat het vooral komt door dat ze lekker en het gaat broeien. Word dus alleen echt gek van de jeuk en dan doet het pijn als ik het stuk heb gekrabt. Ik slaap al zonder topje zodat ze goed kunnen luchten maar overdag is dat lastig haha
6 maanden geleden
Reactie op FS
Nou dat dus. Ik heb het nu al een aantal weken. Ik heb geen pijn met voeden ...
Antischimmel crèmes kunnen als bijwerking ook jeuk en uitslag veroorzaken (zie bijsluiter) 😑.
Ik had om een gegeven moment uitslag die ook naast m’n tepel zat. Sja dan weet je eigenlijk wel zeker dat het door de crème komt. De jeuk was echt verschrikkelijk.