25 Reacties
één maand geleden
Lieve schat,
Uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt!! En als jij je schoonmoeder niet direct wil zien. Al zie je haar de eerste week niet, ben je haar eigenlijk geen verantwoording verschuldigd. En je mag dat best eerlijk zeggen dat je je niet helemaal op je gemak voelt en allemaal met de hele rook situatie. Wat ik ontzettend goed begrijp. Bij mij hoeven mensen niet te verwachten als ze parfum op hebben of overduidelijk ruiken naar rook dat ze kleine vast mogen houden. NOWAY!! Ik heb een hele goede band meg mijn schoonmoeder en met mijn eigen moeder. Maar ik heb tegen beide gezegt dat ze nergens op moeten rekenen…. Het zou zomaar kunnen zijn dat ik ze pas na een paar dagen wil zien🤷🏼♀️
één maand geleden
Hey, wat vind je vriend ervan? Persoonlijk zou ik het wel zo eerlijk naar hem vinden om ook even met zijn moeder af te spreken gezien je ook een dag met je vader afspreekt. Ik snap je volkomen hoor, daar niet van😊 misschien vindt je vriend het helemaal geen probleem om niet met haar af te spreken.
één maand geleden
En dat jij je vader wel gelijk graag wilt zien betekent ABSOLUUT NIET dat je je verplicht moet voelen om je schoonmoeder ook te zien of spreken. Tuurlijk is het ook een grote verandering voor je vriend maar jij bent straks lichamelijk en mentaal zo erg aan het veranderen. Ik kan me echt wel goed voorstellen dat je op niemand zit te wachten behalve je eigen vader. Praat er wel goed over met je vriend maar ik ga ervan uit dat als je dit zo uitlegd dat hij alle begrip heeft. Ook met kerst hebben wij al gezegt dat niemand ergens op hoeft te rekenen. We hebben allemaal een goede band met elkaar maar ons leven is straks zo veranderd als wij in die bubbel willen zitten samen doen wij dat. Maar ik moet zeggen dat wij ook van beide kanten wel heel veel geluk hebben met onze familie want die tonen er wel begrip naar. Dus in hoop dat jou schoonmoeder dat ook een beetje heeft
één maand geleden
Reactie op kirstensuzanne
En dat jij je vader wel gelijk graag wilt zien betekent ABSOLUUT NIET dat j ...
Lief je reactie! Dat vind ik dus zo lastig, zo voel ik me dus wel... juist omdat vriendlief ook al zei voor in het ZH.. "dan moeten ze maar afwisselen"
Kwa kerst probeer ik maar zo te gaan denken...
" we wonen niet samen, dus als jij je moeder wilt zien, dikke prima! Maar dat hoeft niet in mijn huis " (klinkt wel heel hard eh 😬) maar ik moet ook gewoon eens proberen om niet over m'n eigen grenzen heen te gaan om een ieder maar tevreden te houden
één maand geleden
Lieve schat,
Uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt!! En als ...
Lief! Dankjewel! ♥️
Zoals jij het zegt klinkt het zo simpel☺️
Ik wil gewoon altijd iedereen maar te vriend houden voor de lieve vrede, en heb altijd wel het gevoel dat ik iedereen een verantwoording schuldig ben... moet echt wat harder worden 💪🏻
één maand geleden
Ik snap je het is lastig al heb je misschien niet de beste band met je schoonmoeder en als ik het zo lees hoeft dat ook helemaal niet maar ik vind wel dat zij ook recht heeft om hem te zien die week ook al is het niet wat je wilt horen het is een beetje lastig om je zoon dan en je vader er bij te laten maar niet haar is ook haar kleinkind ( echt niet gemeen of bod bedoelt) en kwa nicotine geur, denk dat het goed is je daar niet zo een zorgen om te maken als niet roker en zwanger ruik je dat bizar erg je kan er een regel van maken dat ze niet rookt als ze op visite is ook niet buiten en een schonen trui misschien wel van jou of je man aan doet en der handen wast als ze hem eventueel mag en wil vasthouden dan is dat goed zat ben opgevoed met de oude stempel de oma van mijn vriend rookt ook gewoon in de kamer als ik er zit vind dat helemaal niet erg zolang ik het maar niet doe of er boven hang 😂 veel succes hopelijk heb je hier wat aan
één maand geleden
Reactie op wennie321
Vreselijk he, haha ik kan alleen maar zeggen ik herken je gevoel😫
Kom voor ...
Wat fijn dat ik niet de enige ben!
Heb je helemaal gelijk in! Ik stamp die zin in m'n geheugen voor wanneer het erop aan komt.
We got this mama 💪🏻
één maand geleden
Kijk je kan zeggen wat je wilt maar zou ook in achterhoofd houden dat alles wat je nu denkt en zegt met je zwangere hormonen hoofd niet is hoe je het misschien straks zou doen en zeggen 🤣
Wat betreft het roken. Logisch, en dikke kans dat je schoonnoeder zich dat zelf ook al heeft bedacht. Daarbij moet iedereen zn handen minimaal wassen, want ik vind eigenlijk iedereen vies bij mn pasgeboren baby. Roken, parfum of niet, mensen zijn vies 🤣
Als je vader de baby gelijk mag zien vind ik persoonlijk dat je het niet kan maken om te zeggen dat je vriend zijn moeder niet zijn baby kan laten zien. Voor een man is het ook een hele bijzondere en heftige gebeurtenis, laten we dat niet vergeten.
Maar als ik je een, gouden, tip mag geven ...
Laat het voor nu gewoon even los. Dit is niet je eerste kind en bevalling. Kans dat jij veel relaxter gaat zijn dan na je 1e is zo'n beetje 99%!
Misschien zit je je nu druk te maken om dingen die je dan niet eens iets kan schelen of waar je helemaal niet moeilijk over gaat doen. Kijk gewoon hoe het loopt. Weet jij veel misschien heb je zelf wel zin om er even op uit te gaan of gewoon in de kerstdagen met alles erok en eraan 🤷🏻♀️ Je weet het nu gewoon nog niet.
Los van dat je schoonmoeder ook haar kleinkind wil zien en dat zij en vooral je vriend daar eigenlijk net zoveel recht op heeft, zou ik alles lekker laten voor nu en kijken hoe het dan loopt 😉 tot die tijd lekker genieten van je zwangerschap nu.
Succes en veel (hormoonvrije 😬) wijsheid gewenst met wat je ook gaat doen/zeggen
één maand geleden
Ik vind dat binnen roken in huis en de grote hond een prima reden zijn om te zeggen dat schoonmoeder bij jullie thuis langs moet komen en andersom. Sowieso gingen wij de eerste twee weken de deur nog niet uit omdat ons eerste kindje zich nog niet goed warm kon houden, en daarna ook maar kleine stukjes in de auto. Dit probleem kun je dus prima nog even voor je uitschuiven denk ik ;).
wat betreft het vasthouden: ik wilde de eerste weken überhaupt niet dat iemand anders dan ik, mijn man of de kraamzorg de baby vasthield. Zeker midden in het griepseizoen wanneer onze kindjes geboren zullen worden vind ik het niet raar als iemand zegt: even wachten tot ze iets groter zijn! Dat kun je ook overwegen - maar - ik zou wel oppassen met verschillen aanbrengen in de kant van je partner en die van jezelf. Misschien kun je dit vantevoren bespreken met je partner om te zorgen dat jullie op 1 lijn zitten over jullie wensen?
één maand geleden
Ik vind dat zijn moeder ook in die week mag komen, als je vader ook komt. Zij is uiteindelijk ook zijn oma of zij nou rookt of niet rookt. Als het andersom zo was en het je moeder/vader was, dan had je het denk ik ook niet fijn gevonden als je vriend niet wilde dat zij langskwamen. Ik zou er gewoon rustig met je vriend over praten en afspraken maken, zo als niet roken als ze langskomt, goed handen wassen etc. Veel succes verder!
één maand geleden
Zo grappig om te zien dat er zoveel verschillende meningen zijn ..
Denk dat ik er niet onderuit kom helaas.
Dan wel inbakeren met hydrofiele luier om die erna gelijk in de wasmachine gaat, en écht na 5 min weer terug naar mij!
één maand geleden
Reactie op Mirandapriscilla
Denk dat ...
Kijk gewoon in het moment zelf. Het is jouw kindje. En dat iemand een plek heeft in de familie zoals bijvoorbeeld opa oma tante weet ik veel geeft ze geen goed recht op wat dan ook. Je moet in de momenten zelf kijken waar je zin in heb en als er mensen langs komen ook met kraamvisite moet je gwn aanvoelen of jij het fijn vind dat ze de kleine vasthouden. Ik vind het zelf enorm belachelijk dat iedereen denkt dat dat hun goedrecht is als ze op kraamvisite komen of als ze een bepaalde positie hebben in de familie. De kleine is er nog wel ff en je bent niemand verantwoording verschuldigd
één maand geleden
Reactie op Mirandapriscilla
Denk dat ...
Als jij je schoonmoeder pas na 1 week wilt zien dan is dat zo, of misschien later. Of misschien eerder. Dat zie je dan wel. Jij bent mama jij bent net bevallen je leven is zo erg veranderd dat gaat wat kosten mentaal en lichamelijk. Dus alles is jou keuze. Je moet niet over je eigen grenzen heen gaan dat is zo vervelend voor jezelf als je achteraf denkt van jeetje dat voelde echt niet goed of dat je echt nog niet klaar was om sommige visite te ontvangen of je kindje vast te laten houden
één maand geleden
Als jij je schoonmoeder pas na 1 week wilt zien dan is dat zo, of misschien ...
Dat inderdaad 🙏🏻
Dankjewel!! ♥️
één maand geleden
Helemaal mee eens met kristensuzanne , en ik denk dat je net in je verhaal heel goed zelf al aangeeft waar je tegen aan loopt.
Het maakt daarbij ook echt niet uit wat het van je is familie/vrienden, jij beslist wie je op bezoek wilt hebben en wie niet, en dat moet je schoonmoeder maar accepteren.
één maand geleden
Sluit me aan bij de meeste reacties die zijn gegeven; vooral doen waar je jezelf goed bij voelt! En nog over langsgaan met je baby in dat rook huis; echt super veel recent onderzoek dat tweede- en derdehands rook (dus rook die achterblijft in meubels/kleding) ook heel schadelijk is voor je kindje! Ik zou daar persoonlijk echt geen stap binnen zetten met een newborn 😷
één maand geleden
*update!
Gister zei m'n vriend dat z'n moeder belde en die moeder was niet blij.....
Ze vind het niet leuk dat we niet meer langs komen, en had commentaar op mij, omdat ik nooit eens vraag hoe het met haar gaat ect.
(Uhm ik ben zwanger van haar kleinkind, en er word ook nooit wat aan mij gevraagd) maar dat terzijde.
Vriendlief was zich wel bewust dat het ook aan hemzelf ligt, want hij gaat ook helemaal zelf niet meer langs.
Ik heb hem eerlijk verteld, waarom ik liever niet meer ga.
Hij antwoorde dat hij het best snapt maar dat er wel een oplossing voor moet komen.
Hij stelde voor om dan buiten in de tuin te gaan zitten, kan... maar we gaan de winter in...
Ik vertelde ook dat ik het straks überhaupt niet zie zitten om straks met onze newborn daar te komen omdat haar gezondheid ten allen tijde voorop staat.
Hij zei toen dat hij het er niet meer over wilde hebben en er niet tussen wilt zitten. Snap ik ook.
Maar bij mij is het er nu uit, en hij leek het verder goed op te vatten.
Benieuwd naar hoe nu verder... xx
één maand geleden
Ik herken je gevoel, alleen gaat het bij mij on mijn vader. Heb na de bekendmaking dat ik zwanger ben gelijk aangegeven niet meer bij hem langs te gaan (hij rookt veel en ook binnen). Verder aangegeven dat ik ook daarna niet van plan ben met de kleine langs te komen, zolang hij nog binnen rookt. Ik heb het altijd al vies gevonden en ging liever niet langs bij hem. Ik heb ook nog moeite om te bedenken hoe ik het wil als de kleine meid er is, want als hij hier langskomt moet ik 2 stappen naat achteren zetten omdat hij zo erg naar rook ruikt dat ik er haast niet goed van word (in eerste trimester zelfs misselijk van de geur 😂). Hij zegt dat het allemaal wel goed zal komen, maar ik vertrouw daar niet zo op. Hij geeft aan het familiegebeuren te missen, maar ik heb al meerdere keren mijn grenzen aangegeven en dat zijn keuzes in het leven consequenties hebben.