25 Reacties

één maand geleden

Reactie op Nonnie_

Ik herken je gevoel, alleen gaat het bij mij on mijn vader. Heb na de beke ...
Duidelijk toch! Het is nu aan hem wat hij er mee doet… hij kan eventueel bij jou langs komen en dan kan hij er voor zorgen dat hij na het roken op zn minst verse kleren aan heeft gedaan en zijn mond heeft gespoeld. Ik heb gelukkig geen zware rokers in mijn familie maar als dat wel zo was waren ze niet welkom geweest om dezelfde redenen

één maand geleden

Reactie op Mirandapriscilla

*update! Gister zei m'n vriend dat z'n moeder belde en die moeder was niet ...
Zelfde geld voor jou. Het is 1 ding dat je niet daar langs wilt gaan. Ik zou je schoonmoeder zelf ook zeggen wat er precies speelt en dat is het aan haar of zij soms bij jullie langs wilt komen met frisse kleren aan en zonder rooklucht. Ik snap jou volkomen dat ja niet langs wilt straks met de kleine bij haar. Ik heb ook een soortgelijke situatie maar dan met de oma van mijn vriend. Het is heel lastig om je grenzen aan te geven en nu al helemaal omdat we wat zachter en kwetsbaarder zijn door alle gierende hormonen maar juist dit is eigenlijk het moment dat we echt voor ons zelf moeten kiezen en niemand heeft daar wat van te vinden!

één maand geleden

Ik zou het ook heel even geven - je schoonmoeder zal (neem ik aan) zich toch best wel realiseren dat het geen gezonde gewoonte is - maar stoppen is voor haar te moeilijk. Gun iedereen heel even tijd om erover na te denken en zich wellicht ook een beetje in te lezen over de schadelijke gevolgen. Je kunt dan daarna altijd het gesprek aangaan over het “dilemma” de gezondheid van je kindje staat voorop, maar tegelijkertijd wil je oma en kleinkind elkaar niet ontnemen. Dan kun je de bal bij haar en je partner leggen hoe dan wel? Hoe kunnen jullie samenkomen op een verantwoordelijke manier? Zo hoef jij niet alles op te lossen of neem jij alle verantwoordelijkheid voor de uiteindelijke invulling?