18 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op zyd11
Met hoeveel weken was je bevallen? En wat voelde je dan wel..? Wat merkte j ...
Met 39+1
Ik zei tegen mijn partner, goh wat irritant. Het is of ik ongesteld moet worden. Irritant gevoel in mijn onderrug. Kan er niet van slapen.
Mijn partner zat gelijk rechtop in bed en vroeg of ik al getimed had. Dit toen gedaan en toen bleek is dus al hele regelmatige weeën te hebben. Maar dat had ik alleen door vanwege het timen.
Ondanks dat ik minimaal 18 uur weeën geb gehad (vanaf begin timen) heb ik geen pijnlijke weeën gehad. Alleen mega irritant omdat er nauwelijks pauzes tussendoor zaten
13 dagen geleden
Geen symptomen gehad voor de bevalling bij de eerste. Met 37+1 braken de vliezen en een uur later kreeg ik weeën, na 16 uur weeën is hij geboren.
13 dagen geleden
Reactie op zyd11
Ben je toen ook ingeleid met weeënopwekkers of ging het allemaal vanzelf?
Het ging bij mij vanzelf. Al lag ik toen al met ctg en heb ik de start van de weeën vooral letterlijk 'gemonitord' op een scherm.
Hoewel ik op zie tegen een autorit met weeën, zou ik wel willen dat het thuis gaat rommelen en ik het begin daar rustig kan doen, zonder ziekenhuis.
13 dagen geleden
Bij mijn eerste had ik heel vervelende buikpijn. Alsof ik iets verkeerds had gegeten en even goed aan de diarree moest. Althans, zo voelde het als 18 jarige ;). Urenlang last van gehad tot ik dacht: huhhh das gek. Het komt en gaat om de paar minuten. VK gebeld en toen had ik al 9 cm ontsluiting.
Vliezen doorgeprikt. Daarna nog wel 2,5u pers weeën.
Nadeel is nu wel dat ik bij elke stevige buikpijn gelijk denk: zou het …. Terwijl t misschien nu heel anders begint.
13 dagen geleden
Reactie op M_1986
Met 39+1
Ik zei tegen mijn partner, goh wat irritant. Het is of ik ongest ...
Ik heb dagelijk wel menstruatie kramp vooral in de nacht maar weeën zijn denk ik te herkennen als het even wegtrekt? Of hoe kan ik dat dan onderscheiden ik zou nu niet weten vanaf wanneer te tellen zegmaar omdat t continu is enja ik val gwn weer in slaap.
13 dagen geleden
Ik had vorige keer eerst een nacht voorweeën, toen overdag rustig nergens last van, gewoon m'n dag gedaan. Toen savonds slijmprop verloren (herkende dat niet meteen maar besefte ik me achteraf, het zag eruit als afscheiding met een draadje bloed erin) en denk uur daarna begonnen "echte" weeën. Zoveel mogelijk nog afleiding gezocht, kleine dingetjes in huis gedaan en serietje gekeken. De tip is (die ik ook teruglees in cursussen) om zolang mogelijk weeën te negeren door bijv afleiding te zoeken, douchen etc. Want als je al meteen in de modus gaat van 'oké bevalling is begonnen' dan kan het echt lang duren bij een eerste kind vooral. Terwijl als je het nog een tijdje negeert voelt de bevalling veel minder lang. Je merkt vanzelf wel als je je echt moet gaan focussen/wegademen en als ze om de 5 minuten komen en 1 minuut duren, dan is pas "echt" begonnen en kan je als startpunt nemen. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard:)
13 dagen geleden
geen specifieke symptomen die dag. had wel op en af de laatste weken krampen.
de dag ervoor was ik bij mijn tante en die zei jij gaat vandaag of morgen bevallen, mijn oogleden waren gewoon opgezwollen van vocht. en dat was ook zo 😁 ik moest nog maar de gyn en die zei ook we gaan je morgen inleiden, 41+3. en toen besloot hij toch snachts uitzich zelf te komen😁💕
13 dagen geleden
1e: s morgens in bed idee dat ik in m'n broek had geplast; verschoond, maandverband in, sportbroek aan en verder slapen. Kwartiertje later had ik direct regelmatige weeën dus na uur vk gebeld. Verder ging het de avond ervoor bij het sporten bizar goed; was zo fit als een hoentje en sportte iedereen eruit😂 niet meer klachten.
2e: s morgens laten strippen en kreeg direct al menstruatie achtige klachten. Wat gebakken, gegeten en 5u later onder de douche stappen om me te realiseren dat het echt begonnen was. Verder ook geen klachten of aanwijzingen
13 dagen geleden
Reactie op Chey..
Ik heb dagelijk wel menstruatie kramp vooral in de nacht maar weeën zijn de ...
Door regelmaat en duur. Er zaten dus korte pauze tussen de krampen
Toen ik ging timen kwam het al de 2 minuten en hielden ze een minuut aan. Even rust en weer.
Ik had verwacht dat het echt pijn zou doen vandaar dat ik het niet herkende.
Ik moet deze bevalling dus ook niet te lang wachten met bellen
13 dagen geleden
Bij m’n eerste had ik al wekenlang lichte menstruatiekrampen, maar nooit serieus. Toen verloor ik met 40+2 de slijmprop, op zaterdagochtend. Daarna weer niks, maar toen in de nacht van zondag op maandag met 40+4 krampen in mn rug. Net toen ik dacht zal ik eens gaan timen, braken mn vliezen. Daarna meteen regelmatige weeën en paar uur later is ze geboren.
13 dagen geleden
Slijmprop verloren op 39+4. 39+5 begonnen de weeën, prima op te vangen. Toen de vk gebeld omdat ik de baby niet meer voelde bleek ik op 4cm te zitten en mocht ik naar het ziekenhuis. Hij is om 00.30 geboren dus net op 39+6😊. Het rommelt nu ook al een paar dagen maar nog geen regelmatige weeën. Vandaag 36 wk.