36 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op JoycePeet
Ik volg heel graag. Hier worstel ik namelijk ook mee. Zijn er toevallig moe ...
Ja daar worstel ik ook mee! Want op veel pyjama’s staat het weer niet. En dan denk ik ja nu weet ik nog niks 😅
2 maanden geleden
Eerst beddengoed (laken en deken) voor de wieg en met 5 maanden overgestapt op slaapzak en ledikant.
Wat betreft TOG worden onze baby's natuurlijk in december geboren dus ik verwacht wel kou en warm aankleden. Pyjama heb ik het eerste 5 maanden nog niet gebruikt, gewoon soepele kleertjes. Dan een lakentje en dikke deken van 2 of 3 tog. Bij echt koude nacht deed ik nog een 2e dekentje over haar heen van 1 tog. De dikke wiegdekens van Little Dutch vond ik heel fijn de vorige keer.
2 maanden geleden
Hier bij mijn eerste drie kinderen altijd een dekentje en lakentje gebruikt. Alle drie nov/dec kinderen. En met het voorjaar overgestapt op een slaapzak. Dit ivm je baby op de zij te leggen wisselend. Ik vond een slaapzak dan nog te gevaarlijk omdat je kindje er altijd wat in kan zakken. Bij deze kleine meid die ook in december geboren word, ga ik weer eerst starten met een dekentje en lakentje😊
2 maanden geleden
Reactie op Marianne1983
Hier bij mijn eerste drie kinderen altijd een dekentje en lakentje gebruikt ...
Het advies van op de zij leggen is verouderd en wordt de laatste jaren niet meer gegeven.
2 maanden geleden
Reactie op JoycePeet
Ik volg heel graag. Hier worstel ik namelijk ook mee. Zijn er toevallig moe ...
Wij gebruikten eerst dekentje en laken, toen hij over ging naar ledikant (maand of 4) begonnen met slaapzakken. Ik hield altijd dit schema aan en dekentjes en slaapzakjes hebben ook tog waardes! Maar voel ook je baby aan, de ene heeft het eerder koud/warm dan de andere! Wij gaan nu eerst weer voor dekentjes, laagjes vind ik zelf makkelijker.
2 maanden geleden
Hier gebruik gemaakt van de puck a baby inbaker zak en daar overheen een laken met deken. Laken vond ik altijd heel rommelig en te veel stof dus die heb ik er heel snel uitgehaald hahah.
Nu ben ik over op wol en gebruik ik niet extra nog een laken maar mocht het nodig zijn heb ik wel de puck a baby paraat. Zeker in de winter dragen ze dan ook een romper en een setje zachte kleding of pyjama. Ik had bij mn dochter pyjama's vanaf maat 56 (werd geboren in 44) en vond dit ideaal maar in de eerste weken is zo vaak omkleden echt een heel gedoe dus liet haar in het begin gewoon in een setje zachte kleding slapen.
Nu heb ik een pyjamatje in 50 gewoon omdat t leuk is en verder in 56. Mijn dochter gaat vaak savonds in badje of onder de douche en dan is die routine met erna een pyjama aan heerlijk zeker in de winter.
één maand geleden
Reactie op Septemer2022
Het advies van op de zij leggen is verouderd en wordt de laatste jaren niet ...
Dat is erg fijn om te horen dat ze dat niet meer doen. Vond het altijd een gedoe en ze bleven bij mij ook niet liggen 😅.
één maand geleden
Puckababy piep en dan een laken met deken.
Hier een wollen deken en gewoon eentje van Koeka, de teddy variant.
één maand geleden
Ik vind het ook nog wel lastig qua tog-waarden. Ik heb een wollen onderlegger (van Mijn Hemeltje) en een enkellaagse deken van 60% wol en 40% katoen gekocht, maar ik weet de tog-waarden hiervan niet. Het lijkt me nog te fris voor in de winter. Ik overweeg een extra deken aan te schaffen als extra laagje. Zou een deken met tog-waarde 1 voldoende zijn?
één maand geleden
Hier ook de eerste, en ik heb nog steeds geen idee 🙈 Heb wel een slaapzakje gekocht, de kleinste maat, maar die ziet er ng steeds best groot uit. Dus als hij niet past toch maar eerst een laken en dekentje, en zo snel mogelijk overstappen op de slaapzak. Zo te voelen wordt het namelijk een erg beweeglijke baby, haha.