13 Reacties

9 dagen geleden

Ik volg heel graag. Hier worstel ik namelijk ook mee. Zijn er toevallig moeders met wat meer ervaring? (Hier de eerste op komst) Op dekentjes staat namelijk ook een TOG waarde. Waar doe je goed aan 🙈

9 dagen geleden

Wij zijn destijds begonnen met beddengoed: een dekentje met een lakentje daar over aanraden van de kraamverzorgster. Daarbij werd ze strak ingestopt. Later zijn we overgestapt op slaapzakjes omdat onze dochter dat fijner vond.

9 dagen geleden

Beddengoed. Dus laken met deken. Pas met 5 maanden een slaapzak gaan gebruiken

9 dagen geleden

Reactie op JoycePeet

Ik volg heel graag. Hier worstel ik namelijk ook mee. Zijn er toevallig moe ...
Ja daar worstel ik ook mee! Want op veel pyjama’s staat het weer niet. En dan denk ik ja nu weet ik nog niks 😅

9 dagen geleden

Wij hadden een inbakerslaapzakje (dun) en daaroverheen nog laken met deken. Wij zijn pas later overgestapt op winter/zomerslaapzak

9 dagen geleden

Eerst beddengoed (laken en deken) voor de wieg en met 5 maanden overgestapt op slaapzak en ledikant. Wat betreft TOG worden onze baby's natuurlijk in december geboren dus ik verwacht wel kou en warm aankleden. Pyjama heb ik het eerste 5 maanden nog niet gebruikt, gewoon soepele kleertjes. Dan een lakentje en dikke deken van 2 of 3 tog. Bij echt koude nacht deed ik nog een 2e dekentje over haar heen van 1 tog. De dikke wiegdekens van Little Dutch vond ik heel fijn de vorige keer.

9 dagen geleden

Hier bij mijn eerste drie kinderen altijd een dekentje en lakentje gebruikt. Alle drie nov/dec kinderen. En met het voorjaar overgestapt op een slaapzak. Dit ivm je baby op de zij te leggen wisselend. Ik vond een slaapzak dan nog te gevaarlijk omdat je kindje er altijd wat in kan zakken. Bij deze kleine meid die ook in december geboren word, ga ik weer eerst starten met een dekentje en lakentje😊

9 dagen geleden

Wij zijn heel blij geweest met de puckababy piep slaapzakjes. Ons zoontje sloeg zichzelf wakker en sloeg zijn tut uit de mond. Daarnaast(of daar bovenop) gebruikten we lakentje en dekentje.

9 dagen geleden

Hier is nog een handige uitleg erover: https://www.24baby.nl/baby/slapen/babybedje-opmaken/

9 dagen geleden

Reactie op Marianne1983

Hier bij mijn eerste drie kinderen altijd een dekentje en lakentje gebruikt ...
Het advies van op de zij leggen is verouderd en wordt de laatste jaren niet meer gegeven.

9 dagen geleden

Reactie op JoycePeet

Ik volg heel graag. Hier worstel ik namelijk ook mee. Zijn er toevallig moe ...
Wij gebruikten eerst dekentje en laken, toen hij over ging naar ledikant (maand of 4) begonnen met slaapzakken. Ik hield altijd dit schema aan en dekentjes en slaapzakjes hebben ook tog waardes! Maar voel ook je baby aan, de ene heeft het eerder koud/warm dan de andere! Wij gaan nu eerst weer voor dekentjes, laagjes vind ik zelf makkelijker.

9 dagen geleden

In de wieg een dekentje met laken, maar na de eerste weken overgestapt op slaapzakje. Dat was een zomerbaby, dus geen ervaring met hoe het straks in de winter is

8 dagen geleden

Hier gebruik gemaakt van de puck a baby inbaker zak en daar overheen een laken met deken. Laken vond ik altijd heel rommelig en te veel stof dus die heb ik er heel snel uitgehaald hahah. Nu ben ik over op wol en gebruik ik niet extra nog een laken maar mocht het nodig zijn heb ik wel de puck a baby paraat. Zeker in de winter dragen ze dan ook een romper en een setje zachte kleding of pyjama. Ik had bij mn dochter pyjama's vanaf maat 56 (werd geboren in 44) en vond dit ideaal maar in de eerste weken is zo vaak omkleden echt een heel gedoe dus liet haar in het begin gewoon in een setje zachte kleding slapen. Nu heb ik een pyjamatje in 50 gewoon omdat t leuk is en verder in 56. Mijn dochter gaat vaak savonds in badje of onder de douche en dan is die routine met erna een pyjama aan heerlijk zeker in de winter.