36 Reacties
één maand geleden
Reactie op Roos_Livia
Puckababy piep en dan een laken met deken.
Hier een wollen deken en gewoon ...
Ik heb dit keer (kind #3) ook een puckababy piep (2.5 TOG) aangeschaft. Die ga ik combineren met het inbakerlakentje van fedde en kees en dan een teddy dekentje erover. Mijn beide zoontjes hadden na de geboorte best wat moeite met de temperatuur goed reguleren ondanks alle laagjes dus denk dat alleen een slaapzakje te koud zou zijn
één maand geleden
Ik heb van mijn eerste kindje nog een koeka wiegdeken 3.0TOG die we gebruikten met alleen nog een lakentje, ze lag dan wel met een lange mouwen romper en boxpakje oid hiermee in bed. Op onze slaapkamer is het rond de 19 graden.
Toen ze kon draaien zijn we pas overgestapt op slaapzakken. Maar als #2 inbakeren fijn vind hebben we zo een inbakerslaapzakje bijgehaald.
één maand geleden
Er is al veel genoemd en het laat zich ook bepalen hoe goed je kleine zich warm kan houden en hoe warm je huis of de slaapkamer is!
Ik ga weer voor een lakentje en dekentje (ik heb zowel katoen, wol als synthetisch klaarliggen), lekker strak instoppen. Bij te warm of te koud wat wisselen in kleding of een extra dekentje erop.
Slaapzakjes hebben vaak zo'n grote hals, mijn kind verdween er in zowat.
En deken, of bakerdoek / Puckababy piep geeft wat geborgenheid.
Ik kocht geen aparte pyjama's. Persoonlijk vind ik al dat omkleden niet zo fijn voor die kleintjes. Een dag of wat hetzelfde aan gaat, zonder spugen of gekkigheid, prima.
één maand geleden
Vraagje hier, dit is onze eerste winterkindje, dus we hebben nog wel 2 Puckababy’s piep zomervariant maar geen teddy. Ik heb wel een dikke wollen deken aangeschaft. Combineren jullie de Puckababy piep teddy variant met een dikke winterdeken of is de zomervariant goed genoeg onder een wollen deken?
één maand geleden
Bij de intake met onze kraamzorg deze vraag ook gesteld. Zij adviseerde geen slaapzak omdat het iets minder veilig is omdat de grootte soms net niet juist is en kans is dat de baby wat naar onder zakt.
één maand geleden
Reactie op pipowagen33
Bij de intake met onze kraamzorg deze vraag ook gesteld. Zij adviseerde gee ...
Oké, maar een baby kan ook onder een deken terecht komen?
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Oké, maar een baby kan ook onder een deken terecht komen?
Als je deze goed instopt en het bedje laag opmaakt is de kans er nauwelijks,, aldus de kraamzorg hier. In de kraamweek raden ze slaapzakjes dan ook af.
Onze eerste was (en is) erg klein. Zelfs kleinste slaapzak was echt veel te ruim
één maand geleden
Reactie op M_1986
Als je deze goed instopt en het bedje laag opmaakt is de kans er nauwelijks ...
Ja als je kleintje klein is dan kan ik het begrijpen. Wij hebben zelf bij de eerste haar vrijwel gelijk in een slaapzakje gehad. Wel eerst inderdaad ook onder dekentjes. Vond dit zelf juist een onprettig gevoel, ookal was het laag opgemaakt. Vandaar dat wij gelijk naar een slaapzakje zijn gegaan. Ze was dan ook echt heel bewegelijk wat er ook voor zorgde dat ze vaak of zonder dekentje lag of ze maakte zichzelf wakker door in haar gezichtje te "slaan/krabben". Toen zijn we overgestapt naar die inbaker slaapzakjes van love to dream, natuurlijk ook eerst gekeken of ze er niet met haar hoofdje door kwam, dat moet sowieso altijd. Hij was alleen wat langer, toen heb ik de onderkant van het slaapzakje onder het matrasje gestopt. Hier raadde de kraamzorg juist inbaker slaapzakjes aan. Omdat het ook een geborgen gevoel geeft. Maar allebei zal wel prima zijn, denk dat het vooral ligt aan wat je kindje nodig heeft. Daarom heb ik ook én dekentjes en slaapzakjes ingeslagen.
één maand geleden
Reactie op Kruumelke
Vanuit de kraamzorg mag een slaapzakje absoluut niet. Bedje moet je voor de ...
Dat verschilt dus per kraamzorg. Bij onze kraamzorg mag het wel als de maat maar kloppend is dus het hoofdje niet door het gat kan zakken
één maand geleden
En welke TOG waarde houden jullie aan voor de deken? Ik zie online allerlei winterdekens, met hoge TOG-waardes (2,0-4,0). Maar weet eigenlijk niet hoe koud onze slaapkamer ‘s nachts wordt (waar de baby toch de eerste tijd zal slapen).
één maand geleden
Reactie op Bezoeker1648
En welke TOG waarde houden jullie aan voor de deken? Ik zie online allerlei ...
Van wat ik zelf kon vinden waren het vooral 2/3 tog dekentjes. Volgens mij zijn die van mij beide 2 tog. Mocht het nog te koud zijn doe ik er nog een dekentje bij en anders wat extra aankleden. Volgens mij is 2 Tog ook standaard voor als het winter is?
één maand geleden
Reactie op escg
Die van mij presteerde het, vraag niet hoe 😅 gelukkig zette hij het steeds ...
Deken en laken lagen zeker voor ruim de helft onder het matras. Ondanks dat hij echt super sterk was lukte lostrekken echt niet, eronder wurmen naar boven wel.
Daarom wel op een gegeven moment gestart met inbakeren omdat hij veel te onrustig was