14 Reacties

17 dagen geleden

Ik zit bij naviva en daar heb je geen contact met je daadwerkelijke kraamhulp voor die tijd. Grotere organisatie dus daar worden afspraken gepland bij mensen die die intakes gewoon hele dagen doen. Dus geen idee of dit verder normaal is. Bij mijn organisatie zou het in ieder geval niet normal zijn

17 dagen geleden

Reactie op Mamavtwee

Ik zit bij naviva en daar heb je geen contact met je daadwerkelijke kraamhu ...
Ah bedankt voor je reactie 馃グ oja kan ik me heel goed voorstellen inderdaad bij grotere organisaties. Had er even bij moeten zeggen in m'n bericht realiseer ik me nu dat het bij 1 op 1 kraamzorg is & een zzp'er!

17 dagen geleden

Ik heb ook een zzp鈥檈r via 1op1, ze had gezegd dat ze met 30 weken voor een intake kwam, maar ik hoorde niks dus heb ik haar met iets na 31 weken een berichtje gedaan en toen zei ze zelf ook dat ze toevallig net van een andere intake kwam en perongeluk wel een beetje achter liep 馃槀 ze had het ook wel druk gehad daarvoor met 2 bevallingen tegelijk en 1 couveusezorg voor een prematuur kindje dus te begrijpen!

17 dagen geleden

Reactie op jhzzee

Ik heb ook een zzp鈥檈r via 1op1, ze had gezegd dat ze met 30 weken voor een ...
Oja precies precies. Dus jij moet er zelf ook een beetje achteraan blijven gaan. Het zal dus bij zzp'ers dan wat normaler zijn op deze manier zo 鈽猴笍馃挍 De kraamhulp van mij heeft alleen aangegeven dat ze er bij bevallingen nooit bij kan/wil zijn. Wat het extra interessant maakt voor m'n gevoel 馃

17 dagen geleden

Reactie op Happymamatobe

Oja precies precies. Dus jij moet er zelf ook een beetje achteraan blijven ...
Oooh ja ik denk dat de mijne er ook alleen bij thuisbevallingen bij is. Maar ik denk ook wel dat zzp鈥檈rs het natuurlijk zelf kunnen indelen en zo misschien niet altijd stipt zijn 馃き

17 dagen geleden

Reactie op jhzzee

Oooh ja ik denk dat de mijne er ook alleen bij thuisbevallingen bij is. Maa ...
Jaaa precies! 鈽猴笍 Fijn idee dat ze daarbij is als je daarvoor zou kiezen. Mijne is er bij geen enkele bevalling bij. En inderdaad dat zal het gewoon zijn wat je zegt 馃グ nou, dan heb ik er maar gwn vertrouwen op dat als het moment daar is ze wel gwn op komt dagen in de kraamweek 馃馃崁

17 dagen geleden

Ohh joh ik zou me niet druk maken hoor! Ik heb ook een zzper en ze belde me vandaag pas (33 weken) voor een afspraak voor kennismaking. Daardoor alleen contact gehad dat ik me aan wilde melden dus ze moest toen wat gegevens van mij hebben, verder niet. Ze zei dat ze rond week 30 contact zou opnemen en dat werd dus met week 33 . Denk dat ze gewoon heel druk zijn! Wat fijn is want dat betekend dat als ze bij jou is ook alle aandacht bij jou en je kindje liggen en ze niet gaat lopen telefoneren met toekomstige mama's!

17 dagen geleden

Reactie op jhzzee

Oooh ja ik denk dat de mijne er ook alleen bij thuisbevallingen bij is. Maa ...
Wij hebben voor de 3x dezelfde zzp鈥檈r maar zij zal wel indien nodig bij een ziekenhuisbevalling aanwezig zijn hoor. En als zij niet kan zitten ze in een groepje met meerdere kraamzorg en dan zal iemand anders het overnemen de bevalling in iedergeval dus dat vind ik wel vreemd! Ik weet wel dat zzp鈥檈r het echt heel druk hebben hier ook 1x afspraak moeten verzetten. @ts , als het voor jou niet prettig voelt zou ik dit wel zeker aangeven. Van goh we zouden al meermaals contact hebben het valt mij op dit dat eigenlijk altijd vergeten wordt waarschijnlijk door de drukte maar ik zou toch graag dingen met je bespreken.

17 dagen geleden

Reactie op Happymamatobe

Oja precies precies. Dus jij moet er zelf ook een beetje achteraan blijven ...
Check dan wel even bij je verloskundige of er nog bevallingsondersteuning geregeld moet worden. Bij mij kwam de kraamzorg niet in het ziekenhuis waar ik poliklinisch ga bevallen, dus moesten we op stel en sprong overstappen naar een organisatie die dat wel deed.

17 dagen geleden

Reactie op Pietjejan

Ohh joh ik zou me niet druk maken hoor! Ik heb ook een zzper en ze belde me ...
Jaa daar heb je een heel goed punt =) en dankjewel voor het delen van je eigen ervaring. Fijn om te horen dat het vaker voorkomt & wel goed zal moeten komen 馃崁

17 dagen geleden

Reactie op Trotsemamaa

Wij hebben voor de 3x dezelfde zzp鈥檈r maar zij zal wel indien nodig bij een ...
Ja daar heb je wel gelijk in... kan het ook gewoon eerlijk aangeven inderdaad & het op die manier oplossen in de communicatie. Ik ga morgen eens een mooi berichtje ervan maken! Mooi voorbeeld bericht heb je gedeeld. Dankjewel 馃檹馃崁馃挍

17 dagen geleden

Reactie op Dionaysus

Check dan wel even bij je verloskundige of er nog bevallingsondersteuning g ...
Oh omg! Jeetje. Die van mij gaf ook inderdaad aan dat ik die bevallingsondersteuning moet regelen, dus ik ga maar eens eventjes overleggen met m'n kraamhulp wat voor oplossingen zij eventueel voor me heeft. Ik ga er gewoon eventjes nog meer bovenop zitten. Dankjewel 馃檹馃挍

17 dagen geleden

Reactie op Happymamatobe

Oh omg! Jeetje. Die van mij gaf ook inderdaad aan dat ik die bevallingsonde ...
Bij mij wordt dat vanuit het ziekenhuis automatisch geregeld, daar hebben ze gewoon een vast bedrijf waarvan een kraamzorger komt helpen zolang de bevalling niet medisch is, dus je zou ook evt daar kunnen informeren (: (als je in het ziekenhuis bevalt)

16 dagen geleden

Reactie op jhzzee

Bij mij wordt dat vanuit het ziekenhuis automatisch geregeld, daar hebben z ...
Oh super fijn dankjewel 馃檹 oke voel al meer rust nu met dingen die ik zelf al kan uitzoeken, checken & regelen 馃挍 thanks. Ik weet toevallig dat er 2 ziekenhuizen in m'n buurt zijn die idd een kraamzorg team hebben als ik kies voor geboortecentrum & bij een ander moet je wel je eigen kraamhulp meenemen. Ik ga eens eventjes goed op onderzoek uit 馃攷