Mijn zoontje van 13 maanden heeft echt een temperament. Hij kan heel boos worden en is dan echt ontroostbaar. Daarbij word hij bij echt elke verschoon beurt heel wild, boos en verdrietig, hij word natuurlijk steeds sterker en in me eentje verschonen lukt gewoon niet, afleiden heeft ook geen zin meer, zelf tv werkt niet als afleiding. Ben echt radeloos.. hebben jullie tips
Hier hetzelfde gaande. Eerst hielp een liedje zingen of elke keer ander speelgoed als afleiding nog redelijk, maar nu ook niet meer. Ik probeer grotendeels staand te verschonen en omkleden. Dat helpt wat.
Dochtertje heeft exact hetzelfde. Het speelt al bij haar al maanden, maar heeft nu echt wel een toppunt bereikt.
Het enige wat soort van helpt is staand verschonen al is dat niet ideaal of praktisch.
Wij gebruiken om deze reden al een maand of 2 luierbroekjes. Wat voor ons heel goed werkt. Alleen de luier uit doen en schoonmaken doen we liggend en dat gaat intussen zo snel dat ze niet veel tijd heeft om boos te zijn.
Zelfde verhaal hier! Ik moet zeggen dat het nu iets beter wordt, maar hij wil gewoon niet liggen. Ik heb geen oplossing voor je, behalve dat hij langzaam weer begint te accepteren dat zn luier verschonen, liggend moet.
Hier was het ook een drama!
Ik geef iedere keer een ander speeltje. Mocht hij het zat worden en weer driftig worden gaan we even knuffelen en een liedje zingen, daarna mag ik hem weer even neerleggen.
Geduld hebben, dit is blijkbaar ook een fase
Ik geef altijd een voorwerp dat ze interessant vind en die wissel ik af om de zoveel tijd.
Nu vind ze haar haarborstel weer mega leuk, tijdje de huidzalf tubes willen vasthouden of blokjes of gewoon de luier 馃槤
Afleiden werkt hier alleen nog maar met iets wat ze nog nooit gezien heeft. Als ze echt overstuur is laat ik het verschonen voor even. Ga ik met haar zitten tot ze rustig is en probeer ik het opnieuw. Meestal gaat het dan beter.
Hier hetzelfde. Opvang zei dat ze haar dingen gaven tijdens het verschonen die ze eigenlijk helemaal niet mag hebben. Wij doen dit nu ook en het helpt enigszin wel. 馃馃槣 en anders verschonen we haar staand zover het kan