24 Reacties

één maand geleden

Ik volg graag deze even mee. Mijn eerste kindje nooit in stuit en deze kleine man ligt ook in stuit. Vind een keizersnee ook een zeer spannend idee. Heb van d'r week een reiki afspraak kijken of dat kan helpen🫣🍀

één maand geleden

Mijn eerste lag tot 36 weken in stuit en ik heb toen een versie laten doen (2e keer met succes) ik zou het zo weer doen om natuurlijk bevallen niet uit te sluiten al kan je in stuit ook vaak natuurlijk bevallen. Je kan met de vk tegen die tijd overleggen wat de mogelijkheden en wensen zijn

één maand geleden

Er zijn ook vrouwen die wel een vaginale bevalling doen met stuit. Er zijn genoeg verloskundige die dit ook begeleiden het is alleen gewoon anders dan hoofd ligging. Maar volgensmij zijn er wel dingen die je kan proberen, bepaalde oefeningen om meer ruimte te creeren in je bekken zodat baby kan draaien. Ik heb ook wellis gehoord dat voetreflex / accupuntuur / dryneedling kan helpen.

één maand geleden

Bij mij bij 29+5 nog in stuit, afgelopen vrijdag echo bij 31+5 en ligt nu met z’n hoofd naar beneden! Ze kunnen echt nog wel een tijd draaien, dus zou je er nu echt nog niet druk om maken :-)

één maand geleden

Deze dame heeft een poosje netjes met haar hoofd naar beneden gelegen en daarna een hele tijd in stuitligging. De afgelopen echo was ik 31 weken en nu ligt ze met haar hoofd naar beneden ..

één maand geleden

Hallo dames. Mijn eerste lag in stuit en is (na een niet gelukte versie) met een keizersnede geboren. Mijn tweede (nu) ligt ook in stuit met 29 weken. Omdat mijn eerste een keizersnede was, krijg ik nu automatisch de mogelijkheid om weer voor een keizersnede te kiezen. Ik vond een keizersnede helemaal top. Van tevoren vond ik het ook heel spannend, maar is me echt prima bevallen. Als deze dame nog draait, denk ik dat ik alsnog weer voor een keizersnede kies (ook i.v.m. risico's na een eerste keizersnede). Maar ik zou echt niet bang zijn voor een keizersnede. Tuurlijk is het spannend. Maar ik ben super goed en lief behandeld in de OK en daarna.

één maand geleden

Hier ook met 30 weken nog in stuit, maar heeft nog alle ruimte zelf te draaien. Mijn eerste lag ook in stuit t/m 35 weken. Toen heeft ze zichzelf nog weten om te draaien. Anders alle genoemde tips proberen. Stuitbevalling kan ook, maar ik zal zelf eerst een versie proberen.

één maand geleden

Bij mijn beste vriendin heeft de baby tot bijna 34 weken in een onvolkome stuit gelegen, net voor de 34 weken is ze toch van zichzelf goed gaan liggen! Ze kunnen eventueel ook altijd nog een versie proberen in het ziekenhuis om te kijken of ze de baby gedraaid krijgen!

één maand geleden

Stuit hoeft niet perse keizersnede te zijn. Mijn dochter lag in stuit, heb toen met 35 weken een versie gehad om haar te draaien. Daarna gewoon vaginaal kunnen bevallen :)

één maand geleden

Mijn eerste lag ook in stuit. Helaas is de versie toen niet gelukt. De zwangerschap werd wel medisch, dus vanaf 36 weken onder controle in het ziekenhuis. Er voor gekozen om voor een vaginale stuitbevalling te gaan en dat is gelukt. Ik kijk ook goed teruf op de bevalling!

één maand geleden

Mijn ervaring is een uitzondering, maar bij mijn vorige zwangerschap is de versie geëindigd in een spoedkeizersnede.. dus voor mij nooit meer! Mijn opvatting is achteraf dat ze schijnbaar niet voor niks lag zoals ze lag… Helaas ligt de kleine nu weer in een stuit, als ze niet uit zichzelf draait moet ik kiezen tussen een stuitbevalling of een keizersnede: ik weet het nog niet 🙈

één maand geleden

Hier ook in een stuit, 30 weken. Voel hem wel de hele tijd draaien, maar voornamelijk in de stuit houding. Zolang het maar rond draait stelt het mij “gerust”. Ik hoop ook dat het geen stuit wordt, want ik wil dit keer thuis bevallen. We kunnen alleen maar afwachten 🍀

één maand geleden

Reactie op NNHR

Mijn ervaring is een uitzondering, maar bij mijn vorige zwangerschap is de ...
Oooh wat eng! Mijn dame is uiteindelijk wel naar de hoofdligging gedraaid. Wel lang ze achteraf gezien in de voorhoofdsligging waardoor de persfase niet vorderde en ik 3 uur heb moeten persen. Ik ben hierdoor idd ook van mening dat ze niet voor niets in stuit gaan liggen. Momenteel is het nog de vraag of mijn zoon goed ligt. Vorige afspraak (30 weken) lag hij nog in stuit. Ik weet niet goed of hij nu al gedraaid is. Ene moment denk ik van wel en het andere moment denk ik van niet. Stuitbevalling lijkt me heel eng. Keizersnede lijkt me wat rustgevender omdat je die dan kunt plannen. Wel lijkt het herstel na een stuitbevalling me prettiger dan na een keizersnede. Heb ook een 16 mnd oude dochter tegen die tijd, dus zou het wel fijn vinden als ik haar en de baby dan zou mogen dragen. Wat zijn jouw voors en tegens?

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Oooh wat eng! Mijn dame is uiteindelijk wel naar de hoofdligging gedraaid. ...
Mijn keizersnede was dus niet gepland, het was echt een ‘rollercoaster’.. Gepland zou vast rust geven, ook omdat de beslissing dan gemaakt is. Maar het herstel is me echt tegengevallen. Voor stuitbevalling: - Het meemaken (een bevalling). - Sneller herstel na de bevalling. Voor keizersnede: - Rust. - Ik ken weinig mensen met ervaring met een stuitbevalling na een eerdere keizersnede, erg spannend dus…

één maand geleden

Het is hier al wel genoemd, maar er zijn wel verloskundigen en gynaecologen die vaginale stuitbevallingen prima kunnen begeleiden. Je mag daarvoor kiezen. Er is steeds minder ervaring rondom begeleiden van vaginale stuitbevallingen, omdat steeds meer vrouwen zijn gaan kiezen voor keizersnedes. Vroeger wisten ze pas bij de bevalling dat het stuit was. "Oh er komen eerst billetjes". Dat gezegd hebbende, haha, heeft hoofdligging wel meer voordelen, of minder risico's. Je zou je kunnen verdiepen in "spinning baby's". Daar kun je veel houdingen en oefeningen vinden die de baby helpen te draaien. Daar heeft je baby nog wel ruimte voor, om dat zelf te doen.

één maand geleden

Ik heb hier ook een kleine meid die nog in stuit ligt (bijna 31 weken nu) en mocht zij zo blijven liggen wil ik ook niet dat ze zo'n versie gaan doen dat ze uitwendig gaan proberen te draaien. Ze zal er een reden voor hebben om zo te liggen dus ik zeg ook tegen iedereen als we de opmerking krijgen: oohh als ze nog maar goed gaat liggen dan he....dat als dit haar positie is dan is dit haar positie en wordt het een keizersnede. Ik wil dan niet eerst nog vagina proberen te bevallen maar dat is een persoonlijke voorkeur.

één maand geleden

Mijn zoon lag goed, nu net met 32 weken blijkt hij in stuit te liggen. Ik ben mopperend naar huis gegaan na de echo, 'komt 'ie nu nog mee'. Ik ga oefeningen doen en heb besloten maar kalm te blijven, hij heeft nog ruimte.

één maand geleden

Ik weet van een kennis, dat haar kindje tot na 40 weken in stuit lag. Ze zou een keizersnede ondergaan, maar vlak van te voren werd nog een echo gedaan. Bleek haar kindje toch gedraaid te zijn. Je snapt er niks van, maar het kan blijkbaar! Toen moest ze toch naar huis en afwachten op een normale bevalling! Eerdere draaipogingen waren op niks uitgelopen.

één maand geleden

Reactie op EliseXBaby1

Ik heb hier ook een kleine meid die nog in stuit ligt (bijna 31 weken nu) e ...
Kleine update...mevrouw blijkt in eens gedraaid te zijn haha! Maar de verloskundige zei ook geen paniek want er is gewoon nog ruimte dus de kans dat ze nog een aantal keer heen en weer draait is aanwezig. Dus nu ook geen garantie dat ze zo blijft liggen 😉

één maand geleden

Mijn eerste dochtertje lag in stuit, we hebben een versie geprobeerd maar ze schoof nog geen 5cm op. Ik was ook doodsbang voor de keizersnede maar ik kan je oprecht zeggen dat het allemaal meeviel. Ik raakte wel in paniek, omdat ik nergens heen kon, maar werd super goed begeleid door de verpleegkundige, anesthesisten en mijn vriend was al die tijd bij me. Het is ook zo voorbij, binnen een half uur waren we weer terug op de kamer met ons meisje. Volg je gevoel. Er is geen goed of fout!