2 Reacties

1 uur geleden

Ik heb bij 2 verschillende bekkenfysios gelopen. Advies zat op een combi van ontspanning, bekkenbodem trainen en core/diepe buikspier trainen. Eerlijk gezegd merk ik pas echt verbetering sinds ik gestopt ben met de oefeningen 2 maanden geleden en goed ben gaan focussen op ontspanning. Merk wel dat sporten daarin nog een uitdaging is want dan span ik onbewust te veel aan. Ik kan wel een uur tennissen of skeeleren maar moet daarna weer goed ontspannen en niet ook nog ver gaan lopen. Blijft een beetje zoeken wat nou werkt. Vind het zelf wel frustrerend dat ik niet zoveel meer kan als ervoor. Mijn fysio zei dat het niet gek is als herstel 1.5 jaar duurt bij een (sub)totaalruptuur. Dus daar hou ik maar aan vast. Ben benieuwd hoeverre het nog verder herstelt. Geen adviezen gehad over een volgende zwangerschap dus daar kan ik niet bij helpen helaas. Maar weet dat je zeker niet de enige bent die na een jaar nog klachten heeft!

41 minuten geleden

Hier helaas ook een lang herstel daardoor. Zit al een jaar bij eem bekkenfysio. Sinds novemver gestart met acupunctuur en pilates. Helaas kan ik niet de moeder, partner en werknemer zijn die ik graag wil zijn wat nog steeds veel verdriet geeft. Werken kan ik maar halve dagen.. Een tweede kindje was een wens maar voor nu moet ik er echt nog niet aandenken. Pas als ik pijn vrij ben.