8 Reacties

2 maanden geleden

Hier zou de eerste goed zijn max 6.1 en na het drankje te hoog. Max hier max 7.8 zijn. Maar in ziekenhuis 50 km verderop is het max 5.3 en na het drankje max 8.5. Heb je niet te horen gekregen welke grenswaarden jullie ziekenhuis hanteert?

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Hier zou de eerste goed zijn max 6.1 en na het drankje te hoog. Max hier ma ...
Wat appart! Nee ik heb niks gehoord... eigenlijk ook niet eens wanneer dit weer bij de VK word terug gekoppeld

2 maanden geleden

Reactie op Mirandapriscilla

Wat appart! Nee ik heb niks gehoord... eigenlijk ook niet eens wanneer dit ...
Ik kreeg folder van ziekenhuis en hier staat het ook op de website van het ziekenhuis. Daar zou je nog even kunnen kijken

2 maanden geleden

Klopt, de verloskundige geeft de uitslag en bespreekt een eventueel verder verloop. De units die horen bij deze getallen zijn mmol/L, maar daar hoef je niet zo veel mee. Per ziekenhuis kunnen de referentiewaarden wat wisselen, maar wat ik zo heb gevonden(bij het Amsterdam UMC) is dat de waarde na een uur onder de 7,8 mmol/L en na 2 uur onder de 6,7mmol/L moet zitten(en nuchter onder de 5,3mmol/L). Jouw waardes zien er dus uit als behoorlijke grensgevallen. Maar jouw verloskundige kan jouw daar meer over vertellen. Het kan zijn dat zij net andere waardes hanteren en dat je daarmee in een 'veiliger' gebied zit. Maar mocht het zo zijn dat jij de diagnose zwangerschapsdiabetes krijgt, dan is het mogelijk met wat aanpassingen in de voeding heel goed op peil te houden

2 maanden geleden

Reactie op Larissa_94

Klopt, de verloskundige geeft de uitslag en bespreekt een eventueel verder ...
Dit zijn wel de referentie waarden voor dagcurves. Dus prikken na de maaltijd. Voor de suikertest zelf zijn de referentie waarden vaak anders.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Dit zijn wel de referentie waarden voor dagcurves. Dus prikken na de maalti ...
Kan best, ik heb even vlot gekeken. Kwam ergens anders inderdaad waardes van de suikertest tegen, maar het grootste verschil zat in de nuchter waarde(onder de 7,0, na het drankje onder de 7,8)

2 maanden geleden

Reactie op Larissa_94

Kan best, ik heb even vlot gekeken. Kwam ergens anders inderdaad waardes va ...
Klopt inderdaad. Maar door heel het land hanteren ze wat anders. Heel verwarrend

2 maanden geleden

Ik heb hem woensdag gedaan en nuchter moest hij tussen de 4.0 en 6.0 zijn en na 2 uur tussen de 4.0 en 7.8.