15 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op chelsea1992
Ik eet de zalm vooral die vind ik erg lekker
Ik ben een grote vis eter ik laat dat ook echt niet staan
3 maanden geleden
Risico is er altijd. Het risico in een all you can eat neem ik niet, er is altijd sprake van kruisbesmetting. Bij een verse viszaak durf ik wel sushi met (rauwe) zalm te eten. Ik wissel ook af met garnaal. Tonijn beperk ik, alles met mate en goed kijken waar je iets haalt om risico te beperken.
3 maanden geleden
Ik eet eigenlijk gewoon alles behalve de rauwe soorten vis. Ook gewoon de garnalen etc. Fried sushi is mijn craving. ♡♡
2 maanden geleden
Wij eten vrijwel altijd vega/vegan (ik heb in de zwangerschap zo'n mega zin in broodjes ham🫣) dus neem geewoon altijd de vegan "ebi" tempura en ik vind de oshinko heerlijk 😍
2 maanden geleden
Ik neem gewoon geen rauw. Die kleine balletjes kun je beter ook niet eten zeiden ze toen tegen mij. Blijken zalmforreleitjes (met kleurstoffen) blijken ook rauw te zijn. Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld..
2 maanden geleden
Ik eet alle sushi. Maar, ik haal altijd enkel verse sushi bij de visserij, waar het ‘s ochtends wordt gevangen en ‘s middags verkocht (ik woon aan zee).
Ik zou trouwens echt het boek van Lily Nichols willen aanraden! ‘Real food for pregnancy’ met volgens mij echt 100en wetenschappelijke citaties 😍
2 maanden geleden
Wij maken heek vaak pokebowl sinds ik zwanger ben! Sushirijst, mango, avocado, komkommer, edamame bonen, gember, geroosterde sesamzaadjes, gebakken uitjes, sojasaus, wasabimayonaise en gebakken zalm! Klinkt veel maar het staat zo op tafel. Ik vind het heerlijk (en mijn dochtertje van 1,5 ook), we maken altijd meteen genoeg sushirijst om er twee dagen van te eten!