15 Reacties

3 maanden geleden

Ik eet de zalm vooral die vind ik erg lekker

3 maanden geleden

Reactie op chelsea1992

Ik eet de zalm vooral die vind ik erg lekker
Ik ben een grote vis eter ik laat dat ook echt niet staan

3 maanden geleden

Ik eet de kip- vega en krab stukjes. Krab is geen echte krab maar surimi en dat mogen we sowieso gewoon. Ik wissel af met soms stukje gefrituurde garnaal.

3 maanden geleden

Risico is er altijd. Het risico in een all you can eat neem ik niet, er is altijd sprake van kruisbesmetting. Bij een verse viszaak durf ik wel sushi met (rauwe) zalm te eten. Ik wissel ook af met garnaal. Tonijn beperk ik, alles met mate en goed kijken waar je iets haalt om risico te beperken.

3 maanden geleden

Gewoon alles gefrituurd of gebakken of vega. Dus garnalen, kip of gebakken zalm. Ook de avocado, komkommer en andere vegas. Laatst ook pokebowl gehad met gebakken zalm. Ook super lekker.

3 maanden geleden

Ik eet eigenlijk gewoon alles behalve de rauwe soorten vis. Ook gewoon de garnalen etc. Fried sushi is mijn craving. ♡♡

2 maanden geleden

Grote tip vind ik Sumo. Ik heb gisteren nog bij de Sumo in de markthal gegeten. Je krijgt een apart kaartje met sushi’s die jij ‘als zwangere’ mag en jouw sushi’s worden op een apart bordje geserveerd.

2 maanden geleden

Ik maak het alleen zelf met dingen die ik mag eten. Vind het zelf het risico niet waard.

2 maanden geleden

Wij eten vrijwel altijd vega/vegan (ik heb in de zwangerschap zo'n mega zin in broodjes ham🫣) dus neem geewoon altijd de vegan "ebi" tempura en ik vind de oshinko heerlijk 😍

2 maanden geleden

Ik neem gewoon geen rauw. Die kleine balletjes kun je beter ook niet eten zeiden ze toen tegen mij. Blijken zalmforreleitjes (met kleurstoffen) blijken ook rauw te zijn. Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld..

2 maanden geleden

Normaal mag je me wakker maken voor sushi, maar zwanger heb ik er geen zin in? En niet mogen.. goede afweging maken over degelijke kwaliteit en met mate. Niemand is roomser dan de paus, toch 😉

2 maanden geleden

Ik eet alle sushi. Maar, ik haal altijd enkel verse sushi bij de visserij, waar het ‘s ochtends wordt gevangen en ‘s middags verkocht (ik woon aan zee). Ik zou trouwens echt het boek van Lily Nichols willen aanraden! ‘Real food for pregnancy’ met volgens mij echt 100en wetenschappelijke citaties 😍

2 maanden geleden

Ik neem geen rauwe vis en garnalen nu. Dus sushi met kip en vega sushi doe ik nu. En lekker andere gerechtjes erbij. Gebakken vis zou wel kunnen, maar merk dat ik dat nu niet crave tijdens de zwangerschap. En zie ook nooit sushi met gebakken vis volgens mij

2 maanden geleden

Ik ga voor vegan sushi nu. Is echt lekker eten! Als je in de buurt van Rotterdam woont is Nori echt een aanrader.

2 maanden geleden

Wij maken heek vaak pokebowl sinds ik zwanger ben! Sushirijst, mango, avocado, komkommer, edamame bonen, gember, geroosterde sesamzaadjes, gebakken uitjes, sojasaus, wasabimayonaise en gebakken zalm! Klinkt veel maar het staat zo op tafel. Ik vind het heerlijk (en mijn dochtertje van 1,5 ook), we maken altijd meteen genoeg sushirijst om er twee dagen van te eten!