11 Reacties

19 dagen geleden

Ingeleid op 40+3 en bevallen op 40+4. Baby was 4035 bij geboorte en 50'5 cm. Heb een droombevalling gehad

19 dagen geleden

Reactie op desteney2002

Ingeleid op 40+3 en bevallen op 40+4. Baby was 4035 bij geboorte en 50'5 cm ...
Waren de P waardes tijdens de echos ook hoog of zaten ze er helemaal naast?

19 dagen geleden

Reactie op Jessiee1994

Waren de P waardes tijdens de echos ook hoog of zaten ze er helemaal naast? ...
Bij mn dochtertje hebben ze niet veel cijfers gegeven omdat ze er vaak naast zitten en ze niet willen dat we ons er zorgen over maakte. Maar ze keek toevallig laatst terug toen zat ze tijdens de zwangerschap ook rond p85-90

19 dagen geleden

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en heb hiernaar gevraagd bij de vk, die zei dat ze eigenlijk niet meer zo opkijken van een grote baby omdat het niks over het verloop van de bevalling zegt 😊

19 dagen geleden

Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes. Ik ben toen ingeleid met 38+4. Alleen mijn vliezen werden gebroken en 3,5 uur later werd hij al geboren. Hij was 4288 gram. Ik kijk echt terug op een hele mooie, snelle en fijne bevalling. Ik heb nu weer zwangerschapsdiabetes. Deze baby is nu iets kleiner dan toen ik zwanger was van de eerste maar ik hoop op weer een snelle bevalling. Ik was er toen met 38 week ook wel echt klaar mee met het zwanger zijn. Dat heb ik nu opzich ook wel weer 😅 Als je je ongerust maakt bespreek dit vooral met je verloskundige/ gynaecoloog. Zij kunnen je veel vertellen over hoe het verder gaat en hoe het inleiden zal gaan

19 dagen geleden

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en onze baby zit ook aan de hoogste kant. Ze willen mij niet langer laten rondlopen dan exact 38 weken. Vorige bevalling was van m’n dochter, die had zonder aanleiding een gewicht van 4215gr. Ben toen ingeleid met 39+2 ivm zwangerschapsvergiftiging. Bevalling was niet echt een pretje, ben volledig uitgescheurd. Maar m’n verloskundige vertelde me dat dat niet zo zeer met het gewicht te maken had, dat had ook kunnen geboren met een kindje die niet zo zwaar/groot was. 😅

19 dagen geleden

Vorige zwangerschap bevallen met 41+5, jongen 4735gr en 59cm. Geen zwangerschapsdiabetes. Geen groei echo's oid. Vk zei met 40 weken op de hand geschat gewixht van 4200gr. (oudste dochter was 3985gr en 55cm) spontaan bevallen, hoofdje zat vast (ws omdat ik op mn rug lag) toen gedraaid naar handen en knieën en toen kwam hij. Je hebt op handen en knieën 2cm meer ruimte in je bekken. Ik kijk echt positief terug op de bevalling. Ondanks even paniek bij de vk toen hij vast zat. 2 hechtingen (had ik bij de 1e ook) grote baby heeft ook voordelen, ze mogen meer afvallen die 1e dagen. En kunnen zich vaak beter op temperatuur houden. Dus maak je vooral niet gek. En als het niet hoeft, niet inleiden, mijn mening.

18 dagen geleden

Zou je het zien zitten je te verdiepen in het begrip "grote baby"? De verloskees heeft een podcast over grote baby's en daarin is veel informatie. Inleiden heeft potentieel ook veel nadelen. Persoonlijk ben ik ook geen fan ervan in deze context (natuurlijk zijn er zeker redenen om in te leiden, denk aan pre eclampsie). Je forceert toch een kindje geboren te worden met interventies en deze kunnen jouw bevalervaring erg beïnvloeden. Hier werd baby p99 geschat met 20 weken echo en werden groei echo's aanbevolen en eventueel eerder inleiden. Dat wilde ik allemaal niet. De risico's van baren van groot kind, vond ik wel meevallen. Je praat over 1% meer kans op grotere bloedingen bij de moeder bv. Schouderdystocie idem. Inleiden geeft ook verhoogd risico op schouderdystocie. Eigenlijk wil ik zeggen: het hielp mij erg om te verdiepen in dit onderwerp zodat ik keuzes kon maken, waar ik achter kan staan. Ook om te horen dat bevalling vaak meer afhankelijk is van: hoe ligt het kindje in je bekken en welke houdingen neem jij aan. Dus ik heb wel vertrouwen gekregen in het feit dat ik mogelijk een groot kind kan baren. Bovendien zitten ze er in 50% van de tijd naast met metingen 😉

18 dagen geleden

Nou onze 2e zoon dat ook op een p97 net als onze 3e zoon. 2e zoon woog bij de geboorte wel geteld 3585 gram. Maak me er nu niet zo druk om, ze zeiden in het ziekenhuis ookal van het is een schatting ze weten het nooit zeker

18 dagen geleden

Mijn dochter zit ook op p97 hier in West Friesland doen ze niet aan inleiding.. dus ze laten mij gewoon lopen tot het begint ondanks lichamelijke klacht. Maja andere kant mijn zoon zou ook groot en stevig zijn lang was hij dan wel maar zat amper spekjes aan.

18 dagen geleden

Reactie op Manonetje3

Zou je het zien zitten je te verdiepen in het begrip "grote baby"? De verlo ...
Helemaal mee eens. Verloskees is sowieso een hele goeie. Eigenlijk 'moet' je dat echt ff luisteren. Als je het geld er voor over hebt is een maand lid worden van vraag de vroedvrouw ook een aanrader. Ik heb 1 maand gewoon gelezen en geluisterd wat ik interessant vond, en daarna opgezegd.