30 Reacties

8 maanden geleden

Misschien dat je 's avonds nog een keer extra kan kolven op je werkdagen zodat je het tekort kan aanvullen?

8 maanden geleden

Hier exact hetzelfde. Vandaag heeft ze in 6 uur tijd 3 flessen van 150cc gekregen (lijkt mij te veel maar goed dat is een ander iets haha). Hier kan ik ook niet tegenaan kolven… Lastig zoeken soms. Ik kolf nu vaak vlak voor de ochtendvoeding iets en ‘s avonds soms nog wat extra om dit tekort aan te vullen.

8 maanden geleden

Ja precies, ik herken dit van de eerste alleen dan aan t eind (10 maand gevoed) werd toen moe van al het extra kolven... maar vind het nu nog te vroeg om te stoppen 🥺

8 maanden geleden

Herkenbaar. Ik kolf 's ochtends extra omdat ik dan de meeste melk heb. Voelde me bezwaard over kv, maar toen een vriendin aangaf dat haar zoontje op het kdv ook gewoon een flesje Nutrilon krijgt als ze te weinig kolft dacht ik: waarom niet? Ik heb nu aangegeven dat ze dat mogen doen als het niet toereikend is en daarmee de druk een beetje van mezelf afgehaald.

8 maanden geleden

Reactie op stelk

Herkenbaar. Ik kolf 's ochtends extra omdat ik dan de meeste melk heb. Voel ...
En ze krijgen er geen last van? Hier lees ik namelijk wat over op internet... maar kan dus gewoon bv afwisselen met kv?

8 maanden geleden

Ik zou sochtends gaan kolven na de ochtendvoeding. Dan heb je namelijk de meeste melk.

8 maanden geleden

Reactie op Misso

En ze krijgen er geen last van? Hier lees ik namelijk wat over op internet. ...
Ja dit kan, maar ze kunnen er wel degelijk last van krijgen. Bv is lichverteerbaar. Kv niet.

8 maanden geleden

Reactie op CVH2020

Ik zou sochtends gaan kolven na de ochtendvoeding. Dan heb je namelijk de m ...
Ik heb dit wel eens geprobeerd, maar het is dan echt op lijkt het.. Zelfs als ze bijna niet heeft gedronken en de borst nog vol aanvoelt krijg ik er niks uit.. ik kan nog eens m'n oude kolf proberen

8 maanden geleden

Reactie op Misso

Ik heb dit wel eens geprobeerd, maar het is dan echt op lijkt het.. Zelfs a ...
Wellicht past het borstschild niet goed. Dat is namelijk al het halve werk 😊

8 maanden geleden

Ik kolf ook sochtends voor of na de voeding nog extra. En bij mij hielp het ook om na iedere keer kolven met de hand nog na te kolven. Dan krijg je je borsten beter leeg en dat stimuleert weer meer productie.

8 maanden geleden

Reactie op Misso

Ik heb dit wel eens geprobeerd, maar het is dan echt op lijkt het.. Zelfs a ...
Kolf je direct na de voeding of een uurtje erna? Hoe langer je ertussen laat hoe meer je je productie stimuleert. Ik laat er iets langer tussen en kolf dus ook op de niet opvangdagen een beetje extra en zo sprokkel ik ook wat extra voeding voor de opvangdagen! Overigens heb ik bij m’n oudste op een gegeven moment ook gezegd dat ze kunst bij mochten geven als het niet voldoende was, en ze kreeg daar verder geen last van krampjes van oid! Uiteindelijk tot 9 maanden melk meegegeven naar de opvang, en tot 13 maanden kunnen voeden zo met de combinatie van kv en bv

8 maanden geleden

Reactie op Misso

En ze krijgen er geen last van? Hier lees ik namelijk wat over op internet. ...
Dat kan, maar hoeft niet. Mijn zoontje heeft het nog niet gehad, we willen dit weekend even uitproberen De zoon van vrienden van ons heeft er helemaal geen last van en krijgt nu dus af en toe een flesje kv. Je komt er vanzelf achter als je het probeert :)

8 maanden geleden

120 ml per keer is echt voldoende hoor, in principe al veel. Heb je al uitgerekend via la leche league hoeveel je per fles zou moeten hebben? Vaak voeden ze op de opvang niet therapeutisch waardoor er nog zuigbehoefte is. Dat verwarren ze vaak met honger. Vaak zou 100ml per keer al voldoende zijn. Als je gaat bijvoeden met kv heb je kans dat je productie steeds minder wordt en zelfs kan gaan stoppen op den duur. Je lichaam weet dan niet meer hoeveel melk hij moet aanmaken. Wees hiervan bewust. Als je facebook hebt kun je ook la leche league of het Borstvoedingsforum volgen. Zij hebben veel tips en je kunt er om hulp vragen.

8 maanden geleden

Dit zeiden ze hier ook telkens, was hier uiteindelijk gewoon de zuigbehoefte en het ‘gulzige’ drinken wat gewoon sterker drinken was in verhouding tot alle KV kindjes. Nu een prematuurspeen op de fles gezet, wat dingen gezegd over dat de lactatiekundige zei dat dit meer dan genoeg moet zijn (niet eens gesproken maar ik ken mijn kindje goed genoeg om te zien dat dit op de niet opvangdagen ook genoeg is) en lijkt het ineens wel genoeg

8 maanden geleden

Ik lees dit steeds vaker. Maar kindjes drinken vaak maar 100/120 ml bv per keer. Hoe ouder ze worden hoe minder borstvoeding per kg gewicht. Geven ze de fles wel op de juiste manier? Ze zijn de grote flessen van de Kv gewend Als jij niet meer kan kolven betekend dat toch dat ze niet meer dan dat drinkt 🤷🏼‍♀️ Waaruit blijkt dat ze meer wilt ? Wachten ze 15 minuten na de voeding, zodat de hersenen het signaal kunnen registreren dat ze vol zit? Of geeft ze daarna honger signalen ? Overigens dacht ik dat ze krampjes kunnen krijgen van combi voeden

8 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Ik lees dit steeds vaker. Maar kindjes drinken vaak maar 100/120 ml bv per ...
Het kan wel zijn als je niet goed kan ontspannen dat je de ene keer wat minder kolft dan de andere keer, maar wat je zegt klopt, 100/120 bv per keer is echt een prima (ruime) hoeveelheid voor in de fles voor de meeste bv kindjes. Hier op de opvang veel ervaring met bv en toch krijg ik ook nog suggesties voor meer, grotere speentjes etc. Ik blijf het lastig vinden: ik wil ze graag serieus nemen in de signalen en dat mijn baby krijgt wat ze nodig heeft daar, maar wel zonder dat het risico’s geeft voor de bv of echt ingaat tegen de algemene lactatiekundige adviezen…

8 maanden geleden

Ik lees inderdaad vaak dat 120 voldoende is. 180 wordt vaak met kv gegeven geloof ik. Thuis heeft m'n vriend inderdaad geen problemen met 120 ml. Ze sabbelt ook echt overal op. Ik hoef haar knoopjes van haar shirt maar dicht te doen of ze dubbelt op m'n hand. Verder vrolijk meisje

8 maanden geleden

Ik vond trouwens de podcast “Podcast Borstvoeding en werk, wat kan er?” Heel prettig om te luisteren, geeft duidelijk aan wat normaal is etc en goede kolf tips. Misschien heb je hier ook iets aan @TS

8 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Het kan wel zijn als je niet goed kan ontspannen dat je de ene keer wat min ...
Ja precies dat! Ik wil ze serieus nemen. Ik heb ook wel vaker aangegeven dat 120 past bij haar gewicht en aantal voedingen.. maar ze blijven het zo nu en dan zeggen. Het maakt onzeker. Ik wil m'n dochter niet te kort dpej, maar ook niet overvoeden..

8 maanden geleden

Reactie op Misso

Ja precies dat! Ik wil ze serieus nemen. Ik heb ook wel vaker aangegeven da ...
Waarom probeer je niet een keer thuis flesjes uit ?