25 Reacties

15 dagen geleden

Uh? Nog nooit van gehoord haha. Wij gewoon gedaan zoals we het fijn vinden. Boven staat nooit verwarming aan en altijd raam open. Misschien dat we nu andere raam openzetten. Maar verwarming gaat echt niet aan boven 😅 Beneden zal het overdag tussen de 19 - 20,5 zijn. In ziekenhuis is het bloedheet. Vond ik super vervelend 🙈

15 dagen geleden

Reactie op M_1986

Uh? Nog nooit van gehoord haha. Wij gewoon gedaan zoals we het fijn vind ...
Ja lijkt mij ook heel vervelend, heb zo’n hekel aan hitte. En sowieso de hele zwangerschap al last van de warmte. Maar thanks voor je antwoord!

15 dagen geleden

Ik vond het in het ziekenhuis ook veeel te warm, heb daar na de bevalling alle verwarmingen uitgezet op de kamer 😅 bij ons is het boven ca 15 graden, beneden wel rond de 20. Wij gaan niet extra de verwarming aan steken, alleen misschien even als de baby in bad gaat ofzo

15 dagen geleden

Zoals ik het altijd heb gehoord is een koude kamer veiliger dan te warm. Als het fris is kan de baby daar ook gewoon op gekleed worden! Wat ik wel moet zeggen is dat bij mijn 2e het huis echt wel koud was (ook een winterbaby en ramen open, verwarming uit). Toen de bevalling begon en mijn meisje was heel snel geboren. Doordat ze zo snel kwam had ze wat moeite om warm te worden en dan hielp de kou niet mee. Dat werd dus wel even goed in de gaten gehouden en hebben toen wel even geprobeerd het snel warmer te maken maar na een aantal uur kwam ze daar ook prima van bij en verder na een paar dagen gewoon weer zoals altijd raampje open en alleen beneden een kacheltje

15 dagen geleden

Dit hoorde ik dus ook! Maar wij hebben ook nooit bijna de verwarming aan. Boven sowieso niet en snachts met slapen raam open indd. Als ik de hele dag thuis ben staat de kachel op 18 graden anders word het wel heel koud beneden, onze woning is helaas niet goed geisoleerd dus sochtends is het nu ook echt 14-15 graden. Veel mensen zeiden tegen me dat kan echt niet met een baby straks! 18 graden. Iedereen zegt minimaal 20 graden? Maar goed ik zie het tegen de tijd dat ze komt wel. Ik heb ook zo iets van als ze goed is ingepakt en veel bij papa en mama is dan zal ze het niet zomaar koud krijgen maar misschien ben ik wel heel naif hoor.

15 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Dit hoorde ik dus ook! Maar wij hebben ook nooit bijna de verwarming aan. B ...
Kan prima hoor. Ik snap het ook nooit waarom dat zou moeten. Bij onze eerste hadden we overdag ook nooit verwarming aan. Ging prima. Hij heeft het nu alsnog altijd warm haha. In Scandinavië slapen de kinderen buiten lekker ingepakt. En toen ik geboren was hadden we helemaal geen verwarmingen door het hele huis. Dan werd je als kind wel eens wakker met ijspegels aan je neus 😅🙈

15 dagen geleden

In het ziekenhuis is het bloedheet! Ik ben een joukleum, maar het viel mij zelfs op. We woonden toen in een nieuwbouwhuis met trap in de woonkamer. Alle warmte naar boven, kamers waren daar zelden <19 graden. En dan stookten we niet veel. We hadden niet te dikke kleding, geen al te dikke dekens of later slaapzakken. Later kroop of liep zoon rond op blote voeten, wilde hij zelf. Dus warm is ook niet per se drama. Nu, ander huis, warmere kleding en dekentje.

15 dagen geleden

Haha ik ben blij om te horen dat het bij jullie ook allemaal zo koud is en goed gaat. Ik was me daar eigenlijk een beetje zorgen over aan het maken maar dat is kennelijk niet nodig 😅

15 dagen geleden

Wij hebben thuis zowel boven als beneden airco’s hangen die kunnen verwarmen. Die staan nu ook aan op 23 graden. Is een aangenamen temperatuur. De babykamer en onze kamer hebben beide een eigen airco. Als de baby er is en zou in eigen bedje slapen kan de kamer verwarmt worden.

15 dagen geleden

Bij ons staat de verwarming standaard op 19 graden ivm vloerverwarming. Boven over het algemeen ook altijd het raam open. Bij het in bad doen of douchen, deden we in die ruimte de verwarming een beetje open. Ons zoontje is van november 22 en die heeft het al gauw warm. Hopelijk gaat de kleine dat straks ook zo hebben

15 dagen geleden

Wij krijgen het boven sowieso niet echt warm.. Voor onze verbouwing deden we bij het douchen wel even de verwarming wat hoger. En de babykamer (ook voor mijzelf s nachts bij nachtvoedingen) wel de verwarming aan, al krijgen we het niet warm boven maar de echte kou is er dan af

15 dagen geleden

Eerlijk, een baby went aan wat het kent. Mijn buurvrouw heeft het huis standaard op 23/24 graden. Bij mij 20. Onze kindjes die beide eerste helft van vorig jaar geboren werden, zijn gewend wat ze gewend zijn. Nooit last gehad. En mijn vroedvrouw zei altijd liever iets te koud dan iets te warm bij het slapen

15 dagen geleden

De kraamzorg zei 20 graden tijdens de bevalling, maar we kunnen snel bij stoken met de electriche kachel. En tijdens de kraamweek kijken we wel, met het in bad doen is het fijn. Voeden s nachts doe ik liggend onder de dekens. En als ik het boven te koud vind in de kraamweek gaan we lekker beneden op de bank.

15 dagen geleden

Hier houden we komende maanden huis op 20 graden. Boven zal iets kouder zijn (18graden) en warmen we evt bij met elektrische kachel. Normaal stuk kouder hier in huis (boven geen verwarming aan, rond 15/16 graden). Kost wat maar voor zo’n klein hummeltje wel belangrijk. Alle energie die ze niet hoeven te steken in temperatuur op peil houden kunnen ze gebruiken om te groeien :)

14 dagen geleden

Het ziekenhuis waar ik van de oudste beviel was niet extreem warm. Ik wou wel een dekentje over. Overigens beviel ik op een zondag en was de hele verdieping uitgestorven, misschien maakt dat nog verschil. Onze woonkamer is 18 graden, boven nog wat kouder. We hebben wel net een infrarood verwarming aangeschaft voor de badkamer. Daar is het s winters ijzig na het douchen, ik krijg mn peuter nu al haast de douche niet uit. Dus na het badje kunnen we daar straks lekker warm aankleden.

13 dagen geleden

Wij hebben een nieuwbouwwoning waarbij er amper warmte verloren gaat. Boven is t standaard rond de 20 graden en beneden 21 . Boven geen vloerverwarming aan , alleen beneden.

13 dagen geleden

Wij hebben geen verwarming op onze slaapkamer en hebben ook de verwarming boven nooit aan. We hebben wel even een elektrisch kacheltje gekocht, die heb je al voor 20 euro. Dan kunnen we onze kamer even voorverwarmen voor het slapen gaan, ik ben half december uitgerekend dus dat lijkt me wel heel koud voor een newborn. Helemaal omdat we hoorden van de kraamhulp dat het advies tegenwoordig is om geen kruiken meer naast je baby te laten liggen en alleen het bedje voor te verwarmen met kruiken.

13 dagen geleden

Wij gaan vooral goed opletten wat ons kindje nodig heeft. Vaak hebben kindjes moeite om goed warm te blijven de eerste week (weken). Dus in dat geval is het echt wel belangrijk dat je je kindje erg goed in de gaten houdt. Een pasgeboren baby die het te koud heeft is ook gevaarlijk. Hij heeft dan geen energie meer om te drinken. Dus zomaar roepen ‘ik laat het raam open en doe geen verwarming aan’ is wel een beetje kort door de bocht. Kraamzorg helpt je hier ook bij om goed op te letten.

13 dagen geleden

Reactie op Judith81

Wij gaan vooral goed opletten wat ons kindje nodig heeft. Vaak hebben kindj ...
Dat is helemaal niet kort door de bocht. Je kan je kindje gewoon kleden op de temperatuur. Je hoeft het echt niet warm te gaan stoken voor een baby en boven helemaal niet. En frisse lucht is heel gezond. Natuurlijk leg je een baby niet op de tocht. Maar dat is zelf ook niet fijn.

13 dagen geleden

Hier had ik nog niet van gehoord, weet wel natuurlijk dat je goed op moet letten dat de baby de juiste temperatuur heeft met kleding / dekentjes. Zelf kan ik het niet verdragen om met verwarming aan te slapen, die staat bij ons altijd uit in de slaapkamer. Omdat ik anders de volgende dag veel last heb van mijn luchtwegen.. ivm bronchitis / astma. Dit heb ik al vanaf kinds af aan.