24 Reacties

8 maanden geleden

Kan het ook juist zijn dat ze zweet en daardoor afkoelt ? Ik vind het veel kleding voor een slaapkamer van 20 graden namelijk. Drinkt ze nu wel weer prima verder ?

8 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Kan het ook juist zijn dat ze zweet en daardoor afkoelt ? Ik vind het veel ...
Nee ze zweet niet, ze voelt eerder lauw aan dan warm. Als ze het te warm heeft voel ik dat direct aan haar hoofdje. Sinds 2 dagen drinkt ze weer 150 ml, hiervoor dronk ze altijd 210 ml maar dat red ze nog niet. Ze is altijd al een beetje moeilijk warm te krijgen. In het begin sliep ze met 2 kruiken en 3 dekentjes anders bleef ze niet warm.. maar was daarna goed alleen nu sinds ze ziek is geweest is het weer minder. Moet ook zeggen dat ze iets is afgevallen, broekjes ware al snel te groot en nu helemaal bij haar buikje.

8 maanden geleden

Gebruik je al wollen kleding voor de kleine? Ik zou je willen aanraden om dit blog eens te lezen! Ik ben echt fan van wol voor de kleine door de werking die dit heeft op het lichaam. https://lille-barn.com/blogs/wol-weetjes/is-je-baby-te-koud-en-de-temperatuur-te-laag-hoe-wol-je-kan-helpen?srsltid=AfmBOopqP7xOrzUT5as8vPU49S2ji3w_62RFppwi8oKz-LUQW9yJ6hDl

8 maanden geleden

Reactie op Chillah

Gebruik je al wollen kleding voor de kleine? Ik zou je willen aanraden om d ...
Goede tip! Ik ga hier gelijk naar kijken☺️

8 maanden geleden

Reactie op Chillah

Gebruik je al wollen kleding voor de kleine? Ik zou je willen aanraden om d ...
Ik zelf heb ook zo’n wollen onderlegger in haar bedje liggen dat helpt ook met temperatuur regelen.

8 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Ik zelf heb ook zo’n wollen onderlegger in haar bedje liggen dat helpt ook ...
Ik heb een aerosleep matrasje met hoeslaken. Maar ik ga morgen gelijk kijken voor een wollen dekentje☺️

8 maanden geleden

Ik had gelezen dat het (na die eerste weken dan) s nachts nu juist heel normaal is dat ze een graad droppen? Ik schrok hier ook van toen ze 36.2 was na een lange tijd niet gemeten te hebben. Of heeft ze deze temperatuur ook overdag?

8 maanden geleden

Reactie op 9Anneriek

Ik had gelezen dat het (na die eerste weken dan) s nachts nu juist heel nor ...
Hoi, nee overdag is ze netjes 37 graden. Oh dat zou inderdaad ook kunnen. Want ik heb haar een langere tijd niet gemeten tot ze natuurlijk koorts had. Uiteindelijk heb ik haar 36,5 gekregen. Ze lijkt het verder ook niet koud te hebben. Slapen doet ze namelijk goed.

8 maanden geleden

Reactie op Hopebaby.

Ik heb een aerosleep matrasje met hoeslaken. Maar ik ga morgen gelijk kijke ...
Heb je ook de topper van aerosleep er op liggen? Die laat luchtdoorstroming toe en maakt het bed daardoor relatief koel. Om die reden wordt het afgeraden al te gebruiken bij pasgeboren baby's. Die zou je er dan ook uit kunnen halen om te testen wat het doet.

8 maanden geleden

Reactie op escg

Heb je ook de topper van aerosleep er op liggen? Die laat luchtdoorstroming ...
Hoi, ja klopt ik heb in de co sleeper ook de topper liggen. En in haar bedje de topper + matras. Oh dat wist ik helemaal niet. Ik ga het zeker vanavond proberen. Ze kan nu toch nog niet omrollen. Bedankt voor de tip!

8 maanden geleden

Reactie op Hopebaby.

Hoi, ja klopt ik heb in de co sleeper ook de topper liggen. En in haar bedj ...
Graag gedaan! Er is geen goed of fout hoor. Het matras zonder topper is ook veilig, ook bij omrollen :) Ik vind de topper vooral handig bij warm (zomer)weer en fantastisch bij ongelukjes. Topper er af, in de wasmachine, opgelost. Volgens mij kan ondertemperatuur ook voorkomen na koorts. Mijn jongens zijn ook geen warme types, dus als 36,5 normaal is, zwoegen dan niet om 37 te halen. Bij 37 vermoed ik hier al een virus of tandjes om die reden. Maar bij twijfel altijd terug naar de huisarts hoor! Succes!

8 maanden geleden

Reactie op escg

Graag gedaan! Er is geen goed of fout hoor. Het matras zonder topper is ook ...
Ja super fijn! Ik ga hem dalijk gelijk eraf halen. Het was inderdaad wel handig toen ze zo ziek was met spugen enz. Dat zou ook kunnen inderdaad, ze is flink ziek geweest. Ik ben altijd gerust zodra ze 36,5 is. Ik ben zelf ook nooit echt warm. Maar onder de 36,5 vind ik dan toch een beetje spannend voor de nacht. Omdat ik toen in het ziekenhuis moest blijven met haar in een bedje met warmte matras om haar op te warmen. En dat ging ook vrij traag. Ik ga iig de topper eraf halen en dan vanavond kijken of ze het warmer heeft. Trek liever een laagje uit dan dat ze het te koud heeft☺️

8 maanden geleden

Hoi! Je lichaamstemperatuur daalt altijd wel met een graad in je slaap! 😀 Is bij volwassenen ook zo. Meet jezelf maar eens heel vroeg in de ochtend op voordat je überhaupt uit bed bent gekomen. Ik zat zelf wel eens op 35.8 terwijl ik het niet koud had. Heel normaal! Ik zou wel de earosleep weghalen en een lekker wollen onderlegger erin leggen. Die earosleep kan 'tochten'. Maar niks om je zorgen om te maken hoor! Is heel normaal

8 maanden geleden

Reactie op Hopebaby.

Ja super fijn! Ik ga hem dalijk gelijk eraf halen. Het was inderdaad wel ha ...
Je doet het hartstikke goed toch, je houdt haar goed in de gaten en maakt bewuste keuzes. Ik snap je ook wel, mijn oudste moest ook in een verwarmd bedje blijven in een kamer van 24 graden en thuis met twee kruiken in bed. Die zorg zit dan nog in je systeem, logisch. (Inmiddels loopt hij standaard thuis rond zonder sokken, zomer en winter... heeft het zelden koud...)

8 maanden geleden

Huid op huid?

8 maanden geleden

Reactie op Nachtegaal

Hoi! Je lichaamstemperatuur daalt altijd wel met een graad in je slaap! 😀 ...
Hoi, jaa zoiets had ik nu begrepen inderdaad! Ik heb de topper nu weggehaald en ze ligt nu gewoon op het matrasje. Dus ik ben benieuwd vanavond. Ik temperatuur haar straks nog even voor we echt de nacht in gaan. Ben benieuwd!☺️

8 maanden geleden

Reactie op escg

Je doet het hartstikke goed toch, je houdt haar goed in de gaten en maakt b ...
Dankjewel! Het is voor mij ook allemaal nieuw met de 1e. Dus ik ben denk ik nog heel erg voorzichtig haha. Ah super dat hij nu lekker zo rondloopt, hopelijk heeft ze het hier ook binnenkort iets minder snel koud🥰

8 maanden geleden

Reactie op Myléne👩‍👩‍👧

Huid op huid?
Mijn kleine wil dus niet op je liggen, ze gaat dan huilen. Ze wil echt het liefst zeker de nachten van je af liggen. Dan slaapt ze door.. dat maakt het soms wat lastig😅

8 maanden geleden

Reactie op escg

Heb je ook de topper van aerosleep er op liggen? Die laat luchtdoorstroming ...
Dit was de tip! Aerosleep is eronder uit. En sindsdien is een rompertje met dunne slaapzak van 0,5 tog en een dekentje genoeg. Z’n verandering super fijn.

8 maanden geleden

Reactie op Hopebaby.

Dit was de tip! Aerosleep is eronder uit. En sindsdien is een rompertje met ...
Die kennis mag dan wel beter verspreid worden ook 👀