13 Reacties
3 maanden geleden
Ja, heb de tens bij de vorige bevalling gebruikt en het hielp bij de eerste 4 uur. Toen ik eenmaal echt in de ontsluitingsfase kwam had ik er geen baat meer bij. Ik had er een via marktplaats gekocht , en hierna weer doorverkocht voor dezelfde prijs. Ga het nu niet weer aanschaffen omdat het niet per se heel veel opluchting gaf voor mij persoonlijk.
3 maanden geleden
Reactie op BabyCinqo
Ja, heb de tens bij de vorige bevalling gebruikt en het hielp bij de eerste ...
Oké! Misschien een beetje een stomme vraag, maar het is mijn eerste keer, had je door gebruik van het apparaat niet het gevoel dat je iets meer energie of kracht had voor de ontsluitingsfase doordat de pijn iets werd weggenomen die eerste 4 uur? Of vraag ik nu iets raars, haha?!
3 maanden geleden
Reactie op lisas99
Oké! Misschien een beetje een stomme vraag, maar het is mijn eerste keer, h ...
Nee ik denk dat dat absoluut de bedoeling is van zo’n tens. Dat je pijngrens of de duur ervan wat verlengd wordt.. maar nou moet ik wel erbij zeggen deze bevalling duurde ruim 9,5 uur waar ik bleef hangen op 7 cm ontsluiting. Dus ik zat er na 9,5 uur echt doorheen, m’n pijn max was echt behaald en ben toen ook over gegaan op morfine, waar ik achteraf toch blij mee was omdat de laatste fase nog ruim 3 uur duurde, en ik al bijna 1 hele dag wakker was. Kon me gewoon niet meer focussen om de pijn weg te denken, alle geleerde technieken, cursussen waren na zoveel uur ook echt de deur uit. Hoop het dit keer wat beter uit te houden. Maar goed mijn verloskundige zei ook, het is geen wedstrijd. Toegeven dat je pijnbestrijding nodig hebt is okay! ( ik krijg over 4 maandjes m’n 5e kindje en heb er 2 zonder pijnbestrijding kunnen baren, maar dit waren dan ook gewoon vlotte en gunstige bevallingen)! :)
3 maanden geleden
Reactie op Mamavtwee
Ik heb het apparaat voor het geval dat in huis gehad...
Heb er niet eens aa ...
Ik kende het apparaat eigenlijk niet, maar het ziekenhuis van mijn voorkeur werkt volgens mij niet met lachgas (wat mijn voorkeur eventueel had gehad). Toen stuitte ik hierop, maar als ik er over lees lijkt het bijna te mooi en eenvoudig om waar te zijn haha :)
3 maanden geleden
Reactie op BabyCinqo
Nee ik denk dat dat absoluut de bedoeling is van zo’n tens. Dat je pijngren ...
Wauw, dat snap ik ja! Het is mijn eerste dus zo nu en dan vliegt de spanning voor het onbekende me ineens aan. Ik begrijp dus dat je nadat de tens uitwerkte wel over kon gaan op morfine gelet op de duur en intensiteit van jouw bevalling. Goed om te weten! Bedankt voor je reactie :)
3 maanden geleden
Ik heb het gebruikt! Of het echt super veel helpt weet ik niet, omdat ik geen bevalling zonder mee heb gemaakt. Maar ik vond het erg fijn om te gebruiken! Het geeft je het gevoel dat je iets kunt doen! Mijn zus had er ook baad bij. Ik kreeg hem via mijn zorgverzekering volgens mij volledig vergoed, dus zou dat zeker nakijken! Anders zeker doen! Proberen kan altijd toch! Stond er eerst ook heel sceptisch tegenover, maar ik hoop hem nu bij mijn tweede bevalling zeker weer te gebruiken.
3 maanden geleden
Ik had het gehuurd bij de eerste bevalling bij de verloskundige praktijk. Her pijn bestrijden werkte helemaal aan het begin en nog eerder bij de voorweeën. Maar achteraf denk ik dat het niet echt nodig was. Dat pijn was nog te managen en de plakkertjes werkten steeds niet goed op mij. Alleen extra zorgen en frustraties dat het steeds valt en niet meer plakt. Na 3-4 uur nadat mijn water gebroken was, kon ik de pijn niet meer trekken en vroeg voor ruggenprik. Dat was pas een verademing. Ik kon nog eten en zelfs slapen. Deze keer ga ik me niet eens bemoeien met de tens onding dat steeds verschuift en afvalt van mijn rug. Ik ga gewoon zo pang mogelijk in douche en lopend weeën opvangen en als het weer zo laat is, vraag ik weer voor de ruggenprik. Deze keer maar hopelijk zonder schaamte dat ik het 'opgeef'. Dat ik de pijn moest dragen.
Echter, kwam de pijn weer terug bij het persen (daarvoor werkt de ruggenprik niet meer) maar dan was ik al genoeg hersteld (=ik heb zelfs geslapen) om de laatste fase aan te kunnen gaan. 😉👍 Ik raaf de Tens af, de extra pijn /andere pijn van elektrische schokken kunnen ze houden, ik wil gewoon kunnen herstellen tot dat de pijn onvermijdelijk is. Ruggenprik werkte voor mij prima.
3 maanden geleden
Reactie op Lenka2021
Ik had het gehuurd bij de eerste bevalling bij de verloskundige praktijk. H ...
Wat fijn dat je een positieve ervaring hebt gehad met de ruggenprik! Ik vind dat ergens ook een uitkomst, maar ik vind het spannend daar nu voor te kiezen. Het is mijn eerste en hier en daar hoor je ook wel eens mindere ervaringen over de ruggenprik. Wie weet dat ik tegen die tijd alsnog overstag ga hoor! :)
3 maanden geleden
Reactie op lisas99
Ik kende het apparaat eigenlijk niet, maar het ziekenhuis van mijn voorkeur ...
Ik denk altijd maar zo; als het geen bijwerkingen heeft is het ook niet zaligmakend.
Ik wil heel graag (voor de 3e x) thuis bevallen en dit is de enige pijnstilling welke mag thuai. Vandaar dat ik mij erop voorbereid had.
Puntje bij paaltje ben ik 's morgens gestript wat een beetje menstruatiepijn opleverde. Toen ben ik kokosmakronen gaan bakken als afleiding. 3u mijn partner gebeld omdat ik wilde gaan douchen masr voor het geval dan snel zou gaan (ze hadden mij gewaarschuwd voor een snelle bevalling) ik niet alleen thuis wilde zijn. Uurtje later de verloskundige gebeld. Uurtje later zijn de vliezen gebroken en toen begon pas de hel om het maar zo te stellen.
Maar heb niet aan pijnstilling gedacht überhaupt..🙈
3 maanden geleden
Bij mij werkte het niet genoeg meer vanaf de 5cm. Daarvoor wel veel aan gehad, en vooral de sterkte steeds tikjes omhoog gezet haha.
Ik had rug weeën en buik weeën en de tens werkt goed voor rug weeën.
Rug weeën voelen alsof je rug gebroken wordt op een onprettige manier. De tens voelt alsof je rug gebroken wordt op een iets minder onprettige manier.
Met een tens bestrijd je pijn met pijn. Dus naarmate de weeën pijnlijker worden, wordt de tens ook pijnlijker. Daarom kon ik hem na 5 cm niet meer gebruiken. Ik moest hem zo hoog zetten, dat hij me juist meer pijn bezorgde bovenop de weeën, ipv dat ie de pijn van de rug weeën wat op de achtergrond zette
3 maanden geleden
Hi,
Ik had het bij mijn vorige thuisbevalling in huis maar toen ik het graag wilde plakken vond ik het zo’n gedoe. En heb ik het aan de kant geschoven en ben ik onder de douche gestaan met een houten kam in mn hand om er druk in te zetten. Wel heb ik een aantal vriendinnen die heel veel aan de Tens apparaat hebben gehad! En er goed over te spreken zijn.