21 Reacties
16 dagen geleden
Hoi hoi ik heb ook te veel aan vruchtwater , moet wel erbij zeggen dat ik diabetes heb spuit 4x per dag insuline en loop onder begeleiding bij gynecoloog en internist . Ik zelf maak me er niet zo heel druk om , maar snap je wel hoor ik ben zelf ook altijd heel erg onzeker in alles ! Maar komt vast goed succes En liefs
16 dagen geleden
Reactie op Mv__
Dit zijn trouwens de waardes, waar ik zelf niet veel wijzer van wordt
Heb ik zelf ook geen verstand van ! Ik moet zelf zo ook naar gynecoloog en ben dan ook benieuwd hoe het ervoor staat met mijn vruchtwater ...ben vandaag 30 wk 5 dg
16 dagen geleden
Ik had bij de eerste en nu bij de tweede ook teveel vruchtwater. Ook niet kunnen vinden hoe het kan. Moest alleen wel in het ziekenhuis bevallen maar dat wilde ik toch al
10 dagen geleden
Hier ook te veel vruchtwater. Doorverwezen naar de gynaecoloog en daarna naar het Erasmus MC voor een uitgebreide GUO. Die GUO duurde 75 minuten en geen oorzaak gevonden. In de helft van de gevallen vinden ze geen oorzaak. Je wordt wel automatisch medisch en ik sta nu onder controle bij de gynaecoloog. Vandaag besproken om toch te gaan inleiden bij week 38 vanwege ook wat hoge bloeddruk. Probeer niet te veel te stressen🧡 zeker niet als je een goede 13-en 20 weken echo hebt gehad en NIPT. Liefs!
10 dagen geleden
Ik heb ook te veel vruchtwater, bij de echo van 31 weken nog op het randje van de grenswaarden, met 33 weken er DIK overheen.
Toen een suikertest gedaan maar die waardes waren allemaal goed. Uitgebreide GUO gehad, maar was niks te vinden. Ons werd nu wel geadviseerd om in het ziekenhuis te bevallen.
9 dagen geleden
Reactie op Mv__
Wat hadden ze bij jou gemeten? Bij mij was het 9,5 cm.. heel veel succes me ...
Bij de echo van 31 weken meette ze 7,8 cm. Bij 33 weken meette ze 9 en 11 cm..
Met 36+5 krijg ik een nieuwe groeiecho en dan gaan we aan de hand van die waardes kijken of er evt advies komt voor eerdere inleiding of niet. Ook omdat de baby op p90 zit, dus ze verwachtten bij 40 weken en overtijd echt een flinke baby…
En bij jou?
7 dagen geleden
Reactie op RVDV2024
Bij de echo van 31 weken meette ze 7,8 cm. Bij 33 weken meette ze 9 en 11 c ...
7,8 was wel goed! Bij mij 9,5 cm, maar heb een suikertest gedaan en die was te hoog dus ze linken het nu daar aan, dus nu 4 keer per dag prikken.. maar de waarden zijn goed, volgende week afspraak bij de gynaecoloog
6 dagen geleden
Reactie op RVDV2024
Bij de echo van 31 weken meette ze 7,8 cm. Bij 33 weken meette ze 9 en 11 c ...
Hé! Vraagje! Ik heb een uitgebreide GUO gehad in het Erasmus waar mijn waarde 24,4 was (4 mm teveel dus). Vorige week heeft mijn gynaecoloog besloten om in te leiden bij 38 weken, met dezelfde reden als jou, ze verwachtten een flinke baby bij 40+ weken. Hoe kijk jij tegen het inleiden aan? Volgende week met 35+5 dagen gaan we een datum plannen. Liefs!
5 dagen geleden
Reactie op Kinderwens1234!
Hé! Vraagje! Ik heb een uitgebreide GUO gehad in het Erasmus waar mijn waar ...
Ik weet nog niet zo goed hoe ik er tegen aankijk eigenlijk. Niet perse positief maar ook niet negatief. Vind het ook lastig inschatten wat voor- en nadelen zijn, ook vanuit de verhalen en info vanuit verloskundige.
En jij?
5 dagen geleden
Reactie op RVDV2024
Ik weet nog niet zo goed hoe ik er tegen aankijk eigenlijk. Niet perse posi ...
Ja, ik heb precies hetzelfde. Wel fijn dat je weet wanneer die komt + je wil ook geen 5 kg baby bij 42 weken… je hoort wel echt dat inleiden pijnlijkere bevallingen zijn dan “normale” bevallingen. Dat vind ik wel spannend. Ik heb volgende week maandag weer een afspraak met de gynaecoloog (dan wordt de inleiding ingepland) en ga dan ook nog even het eea vragen!😊
5 dagen geleden
Reactie op RVDV2024
Ik weet nog niet zo goed hoe ik er tegen aankijk eigenlijk. Niet perse posi ...
Aan de andere kant; je hoort zo vaak verhalen over een grote baby en dan blijkt het achteraf allemaal reuze mee te vallen…
5 dagen geleden
Aan de andere kant; je hoort zo vaak verhalen over een grote baby en dan bl ...
Ja dit hoor ik heel veel! Iedereen om me heen zegt: ach maak je geen zorgen, zeiden ze bij mij ook en de baby was 3200 gram.
Maaar, mijn man is geboren met ruim 4000, mijn twee broers met 3900 en mijn vader met 4400. Dus grote baby’s lijkt wel ‘normaal’ bij ons te zijn. Ik ben zelf ook 1,81 dus een kleine baby zou misschien ook gek zijn?
Zooo lastig inschatten.
Qua pijnlijkere bevalling hoor ik dit vooral doordat er meer kans is op een weeenstorm. Daar zie ik aan de ene kant tegenop, maar mijn moeder heeft 3 van de 4 bevallingen (spontaan) een weeenstorm gehad en deze bevallingen zonder pijnbestrijding gedaan. Dus ergens denk ik ook, als zij het kan, kan ik het ook.
Wij hebben 36+5 nieuwe groeiecho, 36+6 afspraak met eigen verloskundig over onze wensen en haar advies en ik verwacht dat we dan diezelfde week nog afspraak gaan krijgen bij de gynaecoloog.
Hoe zwaar wordt jullie baby geschat?
5 dagen geleden
Reactie op RVDV2024
Ja dit hoor ik heel veel! Iedereen om me heen zegt: ach maak je geen zorgen ...
Oh jij bent idd niet klein. Dan is een grotere baby ook niet gek…. Ik ben 1,73 en ik woog 3800 gram, voor meisje ook best groot. Mijn vriend rond de 3500. Ik vind het ook lastig inschatten en volgens mij blijft dat het ook voor de gynaecologen..
Oh ja, mijn zusje had ook een weeenstorm. Ben je er dan ook niet eerder vanaf haha?🫣
Nu rond de 2750 gram. Ik zit op week 34,5. Ze zei boven de 40 weken ook boven de 4 kg.
5 dagen geleden
Oh jij bent idd niet klein. Dan is een grotere baby ook niet gek…. Ik ben 1 ...
Ah dan was jij zelf ook wel een grotere baby idd, ik was 3450gram, dus nog redelijk gemiddeld, maar de hele kindertijd groeide ik aan de bovenkant of boven de curve..
Ja bij een weeenstorm gaat het een stuk sneller. Mijn moeder beviel 3 keer binnen de 1,5 uur van begin t/m eind! Dat is wel echt bizar snel hoor..
Ah ja dat is wel vergelijkbaar met ons dan. Ik ben benieuwd naar het gewicht bij 36+6.. Krijg jij nog een nieuwe groei echo? Of is het al 100% zeker dat het een inleiding gaat worden?
5 dagen geleden
Reactie op RVDV2024
Ah dan was jij zelf ook wel een grotere baby idd, ik was 3450gram, dus nog ...
Ja, bij mijn zusje ook in 3 uur bij de eerste… bij een vriendin weer gewoon 7 uur, dus vgm verschilt het ook weer per persoon..
Ja, wij hebben nu elke 1,5/2 weken groeiecho in het zkh. Nu de 25e en dan gaan ze ook inleiding inplannen. Omdat ik niet negatief tegenover inleiden sta (ik ben gewoon klaar met zwanger zijn en bij het idee dat ik nog 5 of zelfs 7 weken moet, word ik niet heel blij), gaan ze de 26e ook inplannen.
5 dagen geleden
Ja, bij mijn zusje ook in 3 uur bij de eerste… bij een vriendin weer gewoon ...
Aah okee beetje hetzelfde als bij ons dan. Ook 25e groei echo en dan 26e overleg.
Ik moet zeggen dat ik sinds deze week ook wel redelijk klaar ermee ben, lichamelijk is t echt zwaar, m’n rug doet veel pijn en slapen wordt steeds lastiger. Ik ben ook 22kg (startgewicht was 70kg) aangekomen, en jij?