8 Reacties

vorig jaar

Ik had ook een keizersnede gepland staan en mijn meisje besloot om tog voor de keizersnede te komen. Thuis op de bank bij oma had ik een stuitbevalling. Gezond en wel. Dus het kan nog helemaal veranderen.

vorig jaar

Via Medipoint kun je eventueel een bed lenen voor in de woonkamer. Lijkt me gezelliger dan de halve dag boven op bed. Geen ervaring met keizersnede verder

vorig jaar

Ik zelf vond het herstel idd pittig. In en uit bed komen en traplopen etc is vrij pittig. Het advies voor je bekken is sowieso om niet teveel trap te lopen bijv. De eerste week is het wel echt nog pijnlijk met bukken, gaan zitten, liggen etc. Ik ga deze keer eerste dagen voornamelijk in bed , en daarna rustig aan uurtje twee uurtjes naar beneden etc. Een hele dag met een peuter doorbrengen fysiek in het begin is vrij pittig. Bekijk vooral waar jij je elke dag goed bij voelt. Doe wel echt rustig aan want vaak komt de pijn ineens keihard terug merkte ik. Maar als jij zin hebt beneden te zitten zou ik zeggen gewoon proberen en doen. Iedereen voelt het anders

vorig jaar

De laatste zin van 'dmmk' is misschien wel de belangrijkste... Iedereen is anders! Ik heb bij de 1e een spoedkeizersnede gehad. Dat was op maandagochtend heel vroeg. Op dinsdag ging ik met hulp van de verpleging voor het eerst uit bed en zelfstandig naar de wc. Op woensdag zat ik al meer op een stoel dan nog in bed te liggen en woensdagavond mochten we dan ook het ziekenhuis verlaten. Thuis sliep ik snachts wel boven in bed, maar overdag zat ik gewoon beneden en hield ik me daar nog heel rustig. Dit keer krijg ik een geplande keizersnede en is de bedoeling dat we na 1 nacht ziekenhuis, weer naar huis mogen.. ik hoop dit keer eigenlijk ook gewoon beneden te kunnen zitten

vorig jaar

De 15e bevallen van mijn eerste kindje. Na lang weeen toch besloten om hem met een keizersnede te halen. Vrijdagnacht geboren en vrijdag en zaterdag nog in het zh gebleven. De vrijdag was echt hel en deed mijn buik en e hechtingen erg zeer. Vroeg mij af hoe ik de dag erna naar huis moest. Dit leek mij niet mogelijk. Zaterdagochtend de pijn aanzienlijk minder en zelf gedoucht in het zh. Thuis niet in bed geweest overdag, voelde me erg goed. Mocht van de kraamzorg niet veel traplopen alleen. In bed en uit bed bleef erg zeer doen en opstaan vanuit de bank ook. Verder vond ik het juist wel fijn om thuis een beetje beneden in de weer te zijn met de kleine. Vandaag voor het eerst rondje winkelcentrum, dat voel ik nu wel heel erg. Denk dat iedereen zijn ervaring en herstel anders is. Ik hoop voor jou op een goed en spoedig herstel ook!

vorig jaar

Reactie op Ber22

Via Medipoint kun je eventueel een bed lenen voor in de woonkamer. Lijkt me ...
Dit hadden wij ook gedaan, aangezien onze slaapkamer op zolder is (2 lange trappen). Dan ben je er toch bij en kun je rusten. Ze hebben ook een papegaai (hendel) voor boven het bed om je makkelijker in en uit te laten stappen. Wordt ook vergoed door je zorgverzekering .

vorig jaar

Ik heb bij mijn eerste een semi spoed keizersnede gehad. Eerste 5 dagen erna heb ik in het ziekenhuis gelegen. Daarna thuis ook nog veel in bed gelegen. Ik heb echt veel pijn gehad en had ook een pittig herstel. De tweede wordt nu waarschijnlijk ook weer een keizersnede, dus ik bereid me er mentaal alvast op voor dat ik de eerste 1-2 weken op bed zal liggen. Al zie ik om me heen veel vrouwen die een voorspoedig herstel hebben. Het wordt denk ik dus wel een beetje afwachten hoe het bij jou verloopt. Alleen wel oppassen dat je niet te snel wilt, want dan kun je later in de revalidatietijd van je operatie een (flinke) terugval krijgen.

vorig jaar

Bij de eerste heb ik een spoed keizersnede gehad. Hij is op donderdag om 6:30 geboren en vrijdag om 16 uur waren we thuis. Voelde me op zich vrij goed . Sliep wel gewoon boven en ging in de ochtend mee naar beneden. In dr middag wel even terug naar bed om te rusten en verder proberen weinig trap te lopen.