5 Reacties

6 maanden geleden
Haha ik lees dit bericht en de reacties. Ik heb ook bekkeninstabiliteit en ook flink veel en al vroeg last van harde buiken. Mijn lijst aan helpende dingen die ik heb geprobeerd is inderdaad ook:
Warme douche of bad nadeel is dat je daarna weer druk bent en je of een langere tijd moet staan of van zitten weer uit het bad moet komen en dan nog de rest
Warme föhn
nadeel kan het snoer zijn en het moeten vasthouden en bewegen.
Radiator
Met de rug tegen de radiator aan staan of zitten is ook een goeie. Wel wat hard soms en voor buik dan wel weer onhandig.
Mijn favorieten nu
nu>Warme kruik(en).
Ik stop zo'n kruikenzak soms gewoon in mijn zwangerschapslegging haha. Vooral als de pijn op de rug zit. Dan kan ik zitten, maar ook weer even een klein rondje lopen tussendoor of even op de bal licht bewegen zonder dat ik het zelf moet vasthouden steeds. Ik heb 2 kruikenzakken dus kan ze ook beide warm vullen en dan 1 in de rug en 1 houd ik dan op m'n buik. Die voor mijn buik wel wat minder vol zodat die flexibeler is, want kan dan ook niet zo heel veel hebben tegen mijn buik aan.
>Elektrische kacheltje die blaast
Ik heb er 1 bij de action gekocht. Ik ga er nu wel eens recht voor zitten zodat ik vrij kan zitten. Niks aan of tegen mijn lijf hoef te hebben of houden. De warme lucht blaast er dan tegenaan en vanaf een bepaalde hoek(even ontdekken) helpt het voor zowel rug als buik. Soms ga ik dan ook nog even over de bal hangen. (Met armen en hoofd op de bal en dan op de knieën zitten met zo recht mogelijke rug) dan heb ik ook even minder last van het schaambot.
Nou hele waslijst haha. Ben inmiddels (bijna) 35 weken en dus echt al super vroeg klachten. Hopelijk hebben jullie ook nog wat aan deze waslijst evt of herkent iemand dit en/of kan er om gelachen worden. Je probeert wat hè 🤭 oh en misschien heeft iemand ook nog wel tips voor mij. Misschien kan het nog wel veel simpeler? haha
Succes nog allemaal!! ♥️