9 Reacties

11 maanden geleden

Ik gebruik voor mijn litteken deze twee La Roche-Posay Cicaplast Balsem B5+ Gevoelige Huid 100 ML En Avine littekengel Zie ook deze website https://sproetonline.nl/productadvies-littekens/

11 maanden geleden

Bij puurgelukstore kan je ook verschillende zalfjes halen voor littekens. Shea butter schijnt goed te helpen, maar heb het zelf nog niet gebruikt.

11 maanden geleden

Vitamine E olie van Dr Hooy ☺️

11 maanden geleden

Ik heb geen keizersnede gehad, maar wel een buikoperatie. Het is niet bewezen dat die dure “litteken crèmes” beter werken dan vaseline om het litteken soepeler te maken. Ik zag wel dat ze bij mijn verloskundigepraktijk litteken massages aanbieden, misschien kan je dat ook navragen?

11 maanden geleden

Ik raad je scarban c section tape aan. Is duur maar heb hem voor 1 periode gekocht en litteken hersteld zo mooi. Is m’n 2de keizersnede dus kreeg hem van mn man cadeau 🙈

10 maanden geleden

Als ik eerlijk mag zijn werken cremepjes niet voor mijn idee. Ik deed 3 weken na de keizersnede het litteken voorzichtig masseren. Op youtube vind je genoeg videos die je daar verder mee kunnen helpen. Laat ik het zo zeggen ik mag niet klagen. Ik heb amper een litteken van de keizersnede wat voor sommige bol staan of niet netjes recht of iets. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt

10 maanden geleden

Inderdaad masseren van litteken is belangrijk, wel pas na een aantal weken als er geen korstjes o.i.d. meer op zitten. Dit kan je doen met vaseline of bio-oil. Zonde om dure crèmes te kopen, zijn vaak niet bewezen.

10 maanden geleden

Reactie op Noëmii

Ik raad je scarban c section tape aan. Is duur maar heb hem voor 1 periode ...
Hoi, nog bedankt voor je reactie en tip! Ik heb deze tape ook gekocht en ben er heel blij mee!

10 maanden geleden

Curaloe is echt voor veel dingen goed. Is medisch bewezen voor echt van alles en nog wat.