21 Reacties

vorige week

Die van mij vind het als hij ligt of zit vreselijk, maar als ik hem staand vast hou op 1 arm vind hij t prima. 😂 misschien werkt t voor jullie ook

vorige week

Ja, het wordt (redelijk) beter. Ons oudere wilde nooit laten poetsen. Nog nu (bijna 3) is het soms nog steeds een drama. Maar volhouden en het wordt makkelijker. Vooral als ze beginnen interesse tonen in yotube (kids) filmpjes (zoals Juf Roos). Het maakt niet uit wat, als het je kindje maar leuk vindt. Dan is de interesse elders en ze laat mij tanden poetsen. Misschien niet goed ouderlijk verantwoord, maar tanden zijn gepoetst, dat is wat er telt. Dus volhouden, zo veel mogelijk water geven (het spoelt vanzelf, zo min mogelijk suikers en (als het kan) redelijke pauzes in eten houden, tot dat er interesse in filmpjes opkomt. Dan kan het redelijk beter. En nog later kan je redeneren met gaatjes etc, maar voor nu maar volhouden. Ow, en de gewoonte aanleren is belangrijker dan perfect gepoetst hebben. Dus liever 3 keer per dag heel snel poetsen dan 1x lang en perfect en dat je kindje niet meer wilt de volgende keer. 😉👍 (en dan 2x maar met water zodat hij / zij niet teveel fluoride binnen krijgt) de aanhouder wint 😉👍 sterkte ermee, sommige kindjes willen het echt niet en de ouders hebben het heel zwaar dan (uit ervaring gesproken, ook houtgreep geprobeerd ... Alleen ja 😵‍💫 dat helpt niet de ouder kind relatie te groeien 🤭🫣😅 liever niet)

vorige week

Tandenborstel tussen het speelgoed leggen? Hebben we hier destijds met de lepel gedaan. We zingen altijd een liedje met tanden poetsen. En misschien is het nog gevoelig van doorkomen. Hier nu boven 2 tandjes net door maar die poetsen we nu nog niet, ze laat ons er ook nog niet naar kijken dus zal nog wel gevoelig zijn.

vorige week

Ik geef haar in allebei haar handen iets vast (een tube crème ofzo haha) en ik doe op de melodie van vader Jacob "tanden poetsen, tanden poetsen, heel mooi schoon heel mooi schoon, samen tanden poetsen samen tanden poetsen, heel mooi schoon, heel mooi schoon." En dan gaat het redelijk, maar zeker niet lang of van harte haha.
Liggend op het verschoningskussen, ik andersom bij z’n hoofd, dus knieën naast z’n hoofd en dan met de elektrische kindertandenborstel poetsen. Vindt hij prima zo! En vaak de tandenborstel als speeltje geven. Dan gaat hij ook mijn tanden poetsen 😂

vorige week

Hier al een half jaar drama (ze heeft inmiddels 12 tanden!!), wordt ook nog niet echt beter 😅 liedjes zingen helpt hier ook niet. Als ze zelf de tandenborstel mag vasthouden gaat het wel beter, maar dan bijt ze alleen op de borstel en verder gebeurd er niks. Maar bij de pudate was het in begin ook drama, daarna idd met filmpjes en nu is ze 4 en gaat het prima! Dus ook kwestie van volhouden!

vorige week

Zing altijd liedje. Maar moet zeggen dat ze het sws niet mega vervelend vind. Tenzij de tandjes indd net doorkomen. Ik was ook al eerder boven gaan poetsen nog voordat haar tandjes waren doorgebroken om te oefenen. Toen ze net doorkwamen vond ze het niet fijn maar nu gaat het weer beter.

vorige week

Dank voor de tips!☺️ Andere houdingen, liedjes zingen, filmpjes kijken, ermee laten spelen, we gaan het allemaal maar proberen haha! Misschien is het indd nog wat gevoelig, dus hopelijk wordt het poetsen uiteindelijk wat beter

vorige week

Ik vroeg mijn tandarts naar haar visie over tandpasta met een smaakje. Ze zei: als een smaakje zorgt dat ze willen poetsen, is dat beter dan een gewone tandpasta gebruiken en een kind dat vervolgens weigert. Hij doet aardig mee, maar soms pak ik toch die met aardbeiensmaak.

vorige week

Ik gebruik 2 tandenborsteltjes. 1 geef ik aan hem om zelf mee te "poetsen" en ondertussen doe ik met het andere borsteltje meefietsen. Maar het is niet altijd makkelijk, zeker als ze net doorkomen

vorige week

Hier helpt niks 🙈 ze had met 5 mnd al tandjes en vond het toen al niks en nu nog niet. Elke dag is het huilen wat ik ook doe,verzin of geef. Klaar met poetsen is ook gelijk klaar met huilen😅

vorige week

Ons zoontje werkte eerst niet mee. Maar sinds ik aaaaa zeg doet hij zijn mond open en doet hij het al zodra hij de tandenborstel ziet. We hebben het even de tijd gegeven.

6 dagen geleden

Reactie op escg

Ik vroeg mijn tandarts naar haar visie over tandpasta met een smaakje. Ze ...
Huh in mijn beleving bestaat er geen tandpasta voor kleintjes zonder smaakje, maar misschien ligt dat aan mij 😅

6 dagen geleden

Reactie op Hannn9

Huh in mijn beleving bestaat er geen tandpasta voor kleintjes zonder smaakj ...
Elmex 0-5 hebben wij en die is gewoon met mint smaakje, maar geen aardbeien ofzo hahA!

5 dagen geleden

Wij zetten een liedje op op spotify: Poets je tanden😬 In het begin haar zelf laten knommelen met de tandenborstel en deed ik ook mijn tanden poetsen. Nu laten we haar eerst even zelf en daarna mogen wij even. Soms houdt ze wel de lippen op elkaar maar meestal mogen we kort poetsen😅

5 dagen geleden

Wij hebben Jordan Kids 0-5 tandpasta. Die hebben we (als een sample, natuurlijk) ooit ontvangen van de consultatie bureau samen met jordan tandenborstel 0-2 jaar. Deze gebruiken wij, zoals aanbevolen (rijst korreltje voor onze baby / en nu dreumes/ en een erwt korreltje voor de peuter. Die heeft ook nog steeds de jordan tandenborstel maar zodra ze 3 is, mag ze van de tandarts naar elektrische tandenborstel (blijkbaar het maakt niet uit welke). En de tandpasta is inderdaad met aardbeien smaakje. Het is een gewenning. Ik heb het per ongeluk 1 keer op mijn tandenborstel gedaan en wow, wat smaakte het naar oude kauwgom. 🫣😅🤭 Maar als consultatie bureau het aanraadt, dan is het ook goed. 😉👍

5 dagen geleden

Ik bedoel voor de peuter van 3 een elektrische kimdertandenborstel 😉 en dannqua merk maakt het niet uit welke, natuurlijk 😉👍

4 dagen geleden

Reactie op Marianne1983

Hier helpt niks 🙈 ze had met 5 mnd al tandjes en vond het toen al niks en ...
Hier precies hetzelfde 🤣. Alsof ze vermoord wordt op die commode. En als we klaar zijn lacht ze gewoon weer. We houden vol, dan maar even huilen. Echt alles al geprobeerd.

3 uur geleden

Ik heb bij de oudste heel lang geprobeerd bet leuk te maken zonder succes. Tot ik ergens las: im te huileb doen ze hun mond open. Dus snel poetsen en door. Voelt eerst alsof je je kind pest, maar het werkt wel. De oudste is nu 3 en heeft geen enkel probleem met poetsen meer sinds hij oud genoeg is im het te snappen

3 uur geleden

Reactie op SL1993

Hier precies hetzelfde 🤣. Alsof ze vermoord wordt op die commode. En als w ...
Ooh hier ook. Echt gillen, krijsen, slaan, wegdraaien echt alle toeters en bellen. Ook maar bij neergelegd dat het even (lees al bijna 6 maanden) zo is.