29 Reacties

7 maanden geleden

Wat was nou waarde als ik vragen mag?

7 maanden geleden

Ja ik!
Is je Tsh onderzocht? Of aanvullend

6 maanden geleden

Oh jee jullie alledrie? Hoe gaat t met jullie? En wat zijn jullie waardes? Mijn TSH was 16,3 en FT4 was 6,6. En zo’n gekke klacht; bij mijn rechtervoet is t net of ik op vloerverwarming sta. En heb t ook geregeld koud en dan met name mijn handen en voeten (nu met t warme weer minder last van😊).

6 maanden geleden

Mijn TSH is 318… en mijn T4 lager dan 6.5… Klachten vooral extreme vermoeidheid, prikkelbaarheid, koud en moeite met inslapen/doorslapen. O en ik verlies de zwangerschapskilo’s ook niet.

6 maanden geleden

Reactie op nikkie93

Mijn TSH is 318… en mijn T4 lager dan 6.5… Klachten vooral extreme vermoei ...
Jeetje wat een hoge TSH zeg. Hoe lang weet jij dit al en krijg je medicatie of moet je elke 6 weken bloedprikken oid? Ik moet over een week of 4 weer bloed laten prikken. Het is nu verder afwachten of t vanzelf herstelt.

6 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Jeetje wat een hoge TSH zeg. Hoe lang weet jij dit al en krijg je medicatie ...
Ik weet het nu een week of 4, ben ook 4 weken met medicatie bezig. Over twee weken weer bloedprikken en dosis bijstellen.. Krijg jij ook medicatie?

6 maanden geleden

Hier een te trage schildklier al sinds mijn 15e, goed dat je dit onder de aandacht brengt het is echt heel vervelend die symptomen. Ik slik overigens ook medicijnen zonder kan ik niet, wat ook veel voorkoment na een bevalling is vitb12 te kort dat heb ik na mijn eerste zwangerschap ervaren en kan vertellen die symptomen zijn ook verschrikkelijk.. helaas hoor je er eigenlijk nooit iets over terwijl je het toch regelmatig hoort dat vrouwen zich niet top voelen na een zwangerschap! Best bijzonder eigenlijk dat er zo weinig aandacht besteed daarin wordt.

6 maanden geleden

Reactie op nikkie93

Ik weet het nu een week of 4, ben ook 4 weken met medicatie bezig. Over twe ...
Welke medicatie krijg je en merk je er al wat van? Verwachten ze dat je dat tijdelijk nodig hebt? Ik krijg nog geen medicatie omdat de huisarts hoopt dat t vanzelf herstelt. Dat hoop ik natuurlijk ook.

6 maanden geleden

Reactie op nomiiiii

Hier een te trage schildklier al sinds mijn 15e, goed dat je dit onder de a ...
Jee wat lastig joh. Altijd medicijnen slikken. Een vriendin van me heeft dat ook. Welke symptomen heb je bij een vitamine B12 tekort? Het zou idd goed zijn dat er in alle infos vanuit deze app ook aandacht is voor deze thema’s. Net als een verzakking, bekkenproblemen en het belang van genoeg rust nemen en oefeningen hiertegen doen.

6 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Jee wat lastig joh. Altijd medicijnen slikken. Een vriendin van me heeft da ...
Ja precies! Ik had destijds bij mijn vitb12 te kort last van , kortademigheid, duizeligheid, spierwit gezicht, als ik in gesprek was kon ik niet uit mijn woorden komen doordat ik op adem moest komen, op watten lopen, hele erge paniekaanvallen lang mee gelopen tot ze wisten wat het was. Dit komt ook vaak voor bij veel bloedverlies na bevalling.

6 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Welke medicatie krijg je en merk je er al wat van? Verwachten ze dat je dat ...
Levothyroxine (ofzo?). Ik merk er zeker al iets van, maar de verwachting is dat ik nog wel een hogere dosis nodig heb. Ik hoop stiekem dat het met de tijd nog gaat herstellen, maar ik heb er een hard hoofd in..

6 maanden geleden

Reactie op nikkie93

Levothyroxine (ofzo?). Ik merk er zeker al iets van, maar de verwachting is ...
Spannende periode dus voor je. Waarom heb je er een hard hoofd in?

6 maanden geleden

Mijn Tsh was 10.1 en mn FT4 4,59, mijn huisarts zegt dat dit traagwerkende is maar ik krijg dus geen medicatie? Terwijl ik echt extreem veel gewichtstoename heb, ik ben heel vaak ziek… mijn immuunsysteem is helemaal naar de klote… hoge bloeddruk, hoge hartslag, vermoeidheid noem het maar op en ik heb het

6 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Spannende periode dus voor je. Waarom heb je er een hard hoofd in?
Omdat mijn Tsh-waarde zo extreem hoog is en omdat het ook in de familie zit. Maar goed, we gaan het zien. Ik ben in elk geval blij dat ik weer op de weg omhoog ben!

6 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Jee wat lastig joh. Altijd medicijnen slikken. Een vriendin van me heeft da ...
Dat vind ik ook! Ik begreep van de bedrijfsarts dat 10% van de vrouwen post partum schildklierproblemen krijgt. Dat is echt een grote groep! Ik had er zelf nog nooit van gehoord.. zou wat mij betreft meer aandacht mogen krijgen, ook bij verloskundigen.

6 maanden geleden

Reactie op nikkie93

Omdat mijn Tsh-waarde zo extreem hoog is en omdat het ook in de familie zit ...
Ah ja ik snap het. Ik wens je veel beterschap en sterkte. Hopelijk knap je snel op en kan je zonder medicatie verder!

6 maanden geleden

Reactie op nikkie93

Dat vind ik ook! Ik begreep van de bedrijfsarts dat 10% van de vrouwen post ...
Jeetje zoveel! Ik kwam er dus ook achter via mijn bedrijfsarts. Ik wist dit ook niet. Ze zei ook dat ze iemand kende die depressie als diagnose kreeg maar die dus ook last had van haar schildklier. Wie weet hoeveel misdiagnoses postnatale depressie er zijn terwijl er eigenlijk sprake is van schilklierproblemen.

6 maanden geleden

Reactie op YK2003

Mijn Tsh was 10.1 en mn FT4 4,59, mijn huisarts zegt dat dit traagwerkende ...
Pfff wat vervelend zeg! Moet je ook eerst afwachten en weer bloedprikken?

6 maanden geleden

Reactie op Tess1982

Pfff wat vervelend zeg! Moet je ook eerst afwachten en weer bloedprikken?
bij mij is het helemaal drama! ik word juist niet geholpen, iets met “ontzwangeren” is toch te gek dat dit gezegd word! Ik ben nu opzoek naar nieuwe huisarts, ik ben al 5 maanden ziek zwak en ben gewoon mezelf niet😔. van 65 kilo naar 88 kilo, is niet normaal