8 Reacties

14 dagen geleden

Hoi Niesz, ik heb het het de vorige keer na mijn bevling gekregen en spuit sinds de 12e week oid van deze zwangerschap uit voorzorg fraxiparine. Vreselijk! Maar hopelijk doe ik het inderdaad niet voor niks. Ze hebben me op een "medium risk" bevalling gezet, maar mag thuis bevallen. Ze willen wel eerder kiezen voor een "synto" prik(?) Zodra het kind eruit is. Die verkleind de kans op ruim bloedverlies een stuk, zeiden ze. Maar... ik heb nu een kleinere dosering fraxiparine dan toen ik daadwerkelijk trombose had natuurlijk. Dat maakt denk ik het verschil tussen medisch en "half" medisch(😅) Ik wil je in ieder geval sterkte wensen. De artsen weten wat ze doen, makkelijker gezegd dan gedaan maar... heb en houd vertrouwen! (Ook in je lijf)😘

14 dagen geleden

Hoi! Ik ben gisteren de hele dag in het ziekenhuis geweest omdat ik een stekend gevoel in mijn borst had. Na veel testen kreeg ik een CTG en was het een longembolie heb. Krijg nu dus ook net als jij 2 spuiten per dag (bloedverdunners) maar bij mij zeiden ze dat zodra de kindjes geboren zijn ik normale pilletjes mag slikken. Nu zijn die gevaarlijk voor de kindjes misschien voor jou ook handig om na te vragen. (Scheelt prikken) Ik krijg een tweeling dus ik was al medisch en krijg een ziekenhuis bevalling. Ik denk ergens dat we veel geluk hebben dat het op tijd ontdekt is, vooral omdat het iets is wat behandeld kan worden. 😊

13 dagen geleden

Ik heb helaas geen antwoord op je vragen maar ik wens je veel sterkte! Ook ven ik benieuwd welke klachten je nog meer hebt gehad en of je dit aan de verloskundige of huisarts hebt voorgelegd. Heb namelijk ook sinds een paar dagen enorm veel pijn aan mn been en trombose schoot ook door mijn hoofd..

13 dagen geleden

Dank voor jullie reacties dames! Ik ben wat gerustgesteld ik denk dat we inderdaad in goede handen zijn bij de artsen. Het was wel echt schrikken precies de laatste weken ook nog

13 dagen geleden

Reactie op LoulouM

Ik heb helaas geen antwoord op je vragen maar ik wens je veel sterkte! Ook ...
Ik heb de klachten eerst voorgelegd bij mij verloskundige, zij gaf aan hmm dit klinkt als trombose en moest gelijk contact opnemen met de huisarts om naar me been te kijken. Verloskundige gaf ook aan dat het die dag moest gebeuren en anders zou zij nog met spoed bellen. Gelukkig huisarts had plek, ben gegaan en vervolgens zag hij wel overduidelijk dat het niet goed eruit zag. Mijn onderbeen was 4 cm dikker dan de normale en heel gespannen, kleur neigt ook naar rood/blauw. Dus werd toen gelijk doorverwezen naar radioloog en die zag via de echo dat het propje net boven mijn knie zat/zit. En toen moest gelijk naar spoed en behandeld worden. Ik zou gewoon bellen en voorleggen ookal denk je het zal wel ik zou echt bellen, want ik had dit ook nooit verwacht ! En daarnaast werd er ook aangegeven als ik hier langer mee liep dat het echt verkeerd kon aflopen en dat ik goed optijd aan de bel heb getrokken, wil je echt niet bang maken, maar beter voorkomen zeg ik altijd❤️❤️

12 dagen geleden

Reactie op Niesz

Ik heb de klachten eerst voorgelegd bij mij verloskundige, zij gaf aan hmm ...
Oh wat heftig! Ik heb dinsdag een afspraak en zal het dan aankaarten. Mn been is (gelukkig) nog niet blauw of wat dan ook. Wel een blauwe plek.. maar fijn dat er zo snel gehandeld js door jou en de zorgverleners ❤️

12 dagen geleden

Ik heb het ook gehad in een voorgaande zwangerschap. Bevalling ging prima en ook weinig bloedverlies in mijn geval. Wel een complicatie gehad vanwege hechten, nl een hematoom. Dus een ingekapselde bloeding aan mn vagina dat ook enorm veel pijn deed. Dus mocht je gehecht moeten worden, vraag om 'de beste naaister' ;). En niet een assistent oid. Bij mij moest de hechting er nl uit omdat die niet goed gezet was, en mogelijk is toen die bloeding ontstaan. Dus ook nu (weer bloedverdunners) komt in mijn bevalplan dat ik wil dat het door de meest kundige persoon wordt gedaan. Sterkte!

12 dagen geleden

Reactie op Mama_van_vier

Ik heb het ook gehad in een voorgaande zwangerschap. Bevalling ging prima e ...
Dank je well! Ga dat meenemen in mijn plan❤️